Opgradering til 1000/100 | YouSee Community
Svar

Opgradering til 1000/100

Hej, står og gerne vil opgrader mit internet fra 150/30 til 1000/100 da det næsten koster det samme men der står man skal have installeret et nyt stik, nogen der har erfaring med hvor lang tid sådan noget tager og om man får en ny router af yousee? har pt en sagemcom F@st 3686

icon

Bedste svar af Radiomanden 25 november 2019, 11:32

Du skal bestille det hos kundeservice, det er hurtigst, og er vægudtaget af ældre dato, så skal det skiftes, så vil de finde en tid til en teknikker, og ja der skal haves et 3890 Modem da 3686 ikke er Docis 3.1.

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Du skal bestille det hos kundeservice, det er hurtigst, og er vægudtaget af ældre dato, så skal det skiftes, så vil de finde en tid til en teknikker, og ja der skal haves et 3890 Modem da 3686 ikke er Docis 3.1.

Mange tak hvor lang tid tager det som reelt for en tekniker og skifte det stik? lider meget af social angst så kan ikke rigtigt vre omkring andre mennesker hvis du har erfaring med det :)?

Omdømme 7
Badge +7

Det kommer an på hvor meget arbejde der er i det, er det et gammelt udtag, så vil det tage længere tid da der sikkert skal monteres ny dåse, og måske derved noget kabelarbejde. Er det en standard FUGA/Triax, så tager det ikke lang tid.

Er du sikker på du ikke allerede har det nye stik? Den måde du kan se det på er hvis der er et af stikkene der har et gevind (du kan skrue noget på det), så er det vist klart til brug.

Hvis det er et stik, hvor der kun er glatte kontakter med hul i som man stikker noget ind i (de gamle tv stik) så er de ikke klar til internet.

Hvis du bor i boligforening og der har været en ordning med tv og internet, så er det muligt at de allerede har ført et ekstra kabel, samt opsat en ny lille boks der skal anvendes til internet. Det gjorde de hos os for et par år siden.

Det tog måske en halv times tid. Vi bestemte selv hvor boksen skulle sidde (vi valgte nær det gamle tv stik) og så førte de bare kablet nemmest muligt derhen. Hvilket betyder: boren i vægge osv. Ingen omkostninger for os fordi vi er i boligforening.

Gevindet afslører det faktisk ikke. Der er dog typisk FM-udtag på de gamle vægdåser, og dét afslører om den er ny eller gammel.

Omdømme 1
Badge

Hos mig to det ca. ½ time. Bor i rækkehus og min hovedelinje kommer åbenbart ind på loftet hvor det så bliver fordelt til resten af huset/værelserne. Troede fraktisk det ville være et større indgreb men blev sgu lidt overrasket og den lille dims/skillefilter han satte op. 

Ja det roder lidt, du ved ude af syne ude af tanker haha… 

Ps. Husk din nye hastighed virker ikke før den er aktiveret inde fra centralen, måtte selv ringe ind til kundeservice/teknisk hjælp og få dem til at aktiverer det. Ellers har du bare samme hastighed som før. 

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Marcusbang95 

Jeg har markeret Radiomandens svar som bedste svar :) Der skal findes en tid ved kundeservice. 

Don’t...... Du får ikke andet end problemer med det modem v3.... Jeg skal genstarte mit hver anden dag. Og jeg har fået tilsendt et nyt, men samme problem.... Kunne jeg gå tilbage til 300/60 var det sket 

Besvar