Ny bredbåndsforbindelse | YouSee Community
Svar

Ny bredbåndsforbindelse

Hej med jer.
Jeg vil høre om nogen har et godt råd ift til at få internettet igang trods lidt vanskeligheder.

Vi har idag fået vores bredbåndsforbindelse aktivt, dog uden held ved at få det til at virke i hjemmet.
Jeg har tilsluttet modem til datastikket på signalfordeleren. Vi har 3 mulige steder i lejligheden det kan sidde - jeg har prøvet dem alle. Når det har stået tændt i de 45 minutter + mere, sker der ikke mere end lys i tænd knap, downstream og wifi ikonet. Upstream blinker konstant, og har ikke på noget tidspunkt været fast. Dertil heller ikke globussen.

Jeg har snakket med Yousee i morges, som vil sende en tekniker på torsdag. Dog fik jeg fortalt, at det kunne være det kom til at virke inden 16, og at jeg kunne forsøge mig lidt frem.
Jeg har nu prøvet igen, og der sker desværre stadig intet.
Nogen som har et godt fif, eller prøvet det samme hvor det pludselig duede efter lang tids prøven?

Håber at høre fra nogen.
icon

Bedste svar af Radiomanden 25 juni 2019, 15:26

Modemmet skal tilsluttes i det udtag hvor signalet kommer ind i Huset/Lejligheden, da øvrige sansdynligt er sløjfe forbundet, og derved ikke kan bruges.
Se original

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Modemmet skal tilsluttes i det udtag hvor signalet kommer ind i Huset/Lejligheden, da øvrige sansdynligt er sløjfe forbundet, og derved ikke kan bruges.
Tak for svar Radiomanden.
Jeg er dog i tvivl om, hvad du mener. Jeg vedhæfter lige et billede af de “kontakter” vi har 3 af i lejligheden. Håber du så kan forklare nærmere.
Jeg er desværre ikke så skarp til sådan noget her 🙂
Omdømme 7
Badge +7
Det kan ikke ses på billeder om det er sløjfe forbindelse eller stjerne forbundet, det kan kun ses ved at fjerne udtaget fra dåsen, eller ved at vide hvilket der er Hoved udtaget.
Har du prøvet alle tre? Er der mon et teknikskab et sted? 🙂

Besvar