Netgear CG3000 rebooter automatisk hvert minut | YouSee Community
Spørgsmål

Netgear CG3000 rebooter automatisk hvert minut

Hej.
Jeg har en Netgear CG3000 fra jer.
Den har jeg haft i flere år, hvor den har kørt uden problemer.
Onsdag d.28/6-17 begyndte vi at have problemer med netværket.
Efter at have forsøgt alt muligt (tage strømmen og tjekke kabler, flere gange) lagde jeg mærke til at routeren genstarter automatisk hele tiden.
Lamperne blinker 1 efter 1 indtil netværkslampen har lyst konstant i 10-20 sekunder. Herefter rebooter routeren.
Vores kabel-tv kører uden problemer.

Er det routeren der er stået af og som skal udskiftes?
Eller hvad stiller jeg op?

Mvh,
Paw

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Er der prøvet at resette det.?
Mener du at "Restore Factory Settings"?
Omdømme 7
Badge +7
Ja. Hvis ikke det hjælper, så kontakt teknisk support.
Jeg har et andet netgear modem og det gør det samme, skal hente et nyt modem imorgen, håber det hjælper
Omdømme 7
Badge +7
Det vil sige at du har haft fat i teknisk support og der igennem fået et andet Modem.?
Omdømme 7
Badge +7
Prøv at tage antennekablet af og på. Har man under f.eks. rengøring skubbet til kablet kan der komme støj ind (indstråling). Denne støj kan løbe tilbage i kablet og genere router. Det kan få routeren til at genstarte.

Vores router genstartede en del på et tidspunkt, men hos os viste det sig at vores antenne kabel ikke var høj frekvens tæt. Mobiltelefoner var begyndt at bruge 800 MHz og det generede støj i kablet. Efter vi fik skiftet antennestik forsvandt problemet.
Omdømme 6
Badge +4
Hej HugoH,

Jeg er spændt på at høre om det nye modem løste problemet? Hvis ikke, så har Slangefar i hvert fald et rigtig godt bud på en løsning som du bør afprøve!

Meld endelig tilbage og evt. tryk "bedste svar", hvis et af dem kunne hjælpe dig :)

Vh
Nikolaj

Besvar