Netgear C6250EMR faldet af nettet hver gang større mængder data uploades | YouSee Community
Spørgsmål

Netgear C6250EMR faldet af nettet hver gang større mængder data uploades

Hej,

Jeg har en cloud-backup af mine data hos Amazon og forsøger at uploade en backup til Amazon (Glacier). Når jeg starter backup'en så kører det fint i nogen timer, hvorefter man ikke længere få kontakt til routeren men er nødt til at slukke / tænde den. Så virker den fint igen.

Jeg har sat upload-speed begrænsning på min backup server så den kun bruger 10Mbit ud af de 60Mbit til rådighed men alligevel dør den.

Jeg har tidligere brugt Amazon som backup-destination på et andet yousee net (Skævinge), men i Helsinge virker det ikke længere.

Nogen forslag? Træt router? Fejl i Yousee-nettet?

På forhånd tak,

Bjørn Dirchsen

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hej Bjørn

Velkommen til YouSee Forum.

Jeg kan se, at du mangler svar her.

Jeg må erkende, at vi rent vidensmæssigt er ude, hvor jeg desværre ikke helt kan bunde.

Egentlig tænkte på om der var noget log, som du kunne aflæse noget i og det kunne måske være modem-loggen. Det er bare et bud.

Måske en anden bruger har nogle bud:?
Hej Bjørn,

Først og fremmest skal vi have etableret, om der bruges ethernet eller WiFi i denne opsætning.
Dernæst: Har du andet udstyr i din opsætning, udover kabelmodem fra YouSee? Såsom en ekstra router, switch eller lignende?
Dernæst vil jeg gerne vide, om det kun er den pågældende maskine, som du uploader fra, der ikke kan komme på internettet, eller er det flere devices? (Tænk mobiltelefoner, andre computere, iPad's, AppleTV bokse m.v.)

Sidst men ikke mindst, forsøg at tilgå kabelmodemmet via http://192.168.0.1 i din browser, log ind med
Brugernavn: admin
Adgangskode: password

Herefter skal du gå ind på Advanced->Administration->Logs
OG Advanced->Administration->Event Log

I disse 2 kan du se en tidslinje over hændelser i modem/router delene af maskinen.

Tiden er hos de fleste en time bagud, så hvis du for eksempel ser følgende:
[Internet disconnected] 1 Mon Jun 04 21:47:15 2018 0.0.0.0:0 0.0.0.0:0

Så kan det sagtens betyde at den hændelse skete kl 20:47:15 istedet. Bare lige til info.

Prøv at sammenlign hvornår du oplever afbrydelsen af internettet med nogle af de hændelser der sker i loggen. Du kan eventuelt tage et screenshot og uploade det i denne tråd, så jeg bedre kan besvare eventuelle spørgsmål omkring det. Undgå dog at genstarte eller nulstille dit kabelmodem inden du går ind og kigger i de logs, hvis muligt.

En hurtig tilføjelse:
Det er langt fra alle hændelser i de logs der er interessante eller relevante, og nogen kan ligefrem få en til at tro, at nogen forsøger at få illegitim adgang til din maskine. Det KAN være falsk-positiver. I første omgang læg ikke al for megen mening i dem, hvis ikke du forstår dem eller deres betydning.

//Søren
Jeg har præcist samme issue. Større UPLOADS crash min C6250EMR. Det er lige meget om det er via kabel eller wifi (faktisk har jeg slukket for indbygget wifi, så det er vel altid via kabel). Alle maskiner bliver smidt af nettet (men er på wifi/kabel og kan se hinanden). Eneste mulighed er at trække stikket. vente og så ind med power igen. Efter et par minutter virker det igen. Meget træls.

Der er intet i logs eller event logs på C6250EMR efter genstart
Omdømme 5
Badge +1
Jeg har tilsvarende udfordinger se evt. indlægget
"sagem 3890 V3 ser også ud til at være ustabilt"
Omdømme 2
Jeg har også tilsvarende udfordringer pga. DOCSIS 3.1 - ovenstående indlæg fra claushviid dokumenterer jeg også mine problemer i.

Jeg oplever samme problem uanset begrænsning af båndbredde på upload.

Sammed problem her

Jeg aner et mønster :-)

Jeg har samme problem med min sagem 3890 V2. Ved kraftig upload over efter lidt tid (10 min - 3 timer) så ryger forbindelsen til internettet. LAN virker stadig. Og der er via LAN, ikke WIFI.

Jeg har haft problemet over længere tid. Har fået udskiftet routeren, haft teknikkerbesøg og haft central overvågning på. Men problemet er aldrig blevet løst.

Og nu opstår det som sagt, hver gang jeg uploader til min nye cloud-backup-løsning.

Jeg tror det er routeren der er dårlig. 

Samme problem her.

Har Coax 1000/100 linje. Skiftet fra 300/300 da jeg tænkte at der var for meget pres på upload linjen. Mit skift ændrede ikke noget. Ved kraftig upload låser routeren og jeg skal genstarte FAST3890 routeren igen for at få hul igennem.

Jeg har også kørt den i bridge mode med min egen router… Samme problem. Jeg har fået ny router fra Yousee…. Samme problem. 

De har haft en tekniker ud og teste linjen. Han fandt samme fejl ved test via hans måler. upload fik linjen til at låse. Han sagde at der måske var for meget knald på upload noget med dB. Han sagde at de når man ramte 111 dB kunne den godt låse. Han pillede ved noget i skabet ude ved vejen og sagde at nu kom den ikke over 109 dB. 

Desværre virkede det ikke. 

Altså linjen låser ved tæt på 100% udnyttelse af upload hastighed uanfægtet om det er 100 eller 300 mbit. 

Nu kommer der en Yousee mand igen i morgen tidligt. Det er sidste chance. Ellers skifter vi udbyder.  😫

Omdømme 7
Badge +7

Hej i tråden 

Jeg har givet et svar i en anden tråd, der lidt adresserer samme problemstilling. I hvert fald for de af jer, som kører på Sagemcom modems:

https://forum.yousee.dk/bredbaand-via-antennestikket-coax-9/sagem-3890-v3-ser-ogsaa-ud-til-at-vaere-ustabilt-104271/index5.html#post147566

Jeg har 1000/100 så en nedgradering til 3.0 skulle ikke betyde noget på mit upload? 

Du deler cirka 160 Mbit/s med alle i dit nabolag ved 3.0, så din upload afhænger af deres belastning af nettet.

Av av. Der var skidt. Nu ringer der en tekniker Til mig på torsdag. Det lader til at denne fejl åbenbart ikke er kendt i kundesupport. Nu er sagen blevet accelereret op til et teknikerniveau. Så må vi håbe at i snart kan finde en Løsning

Besvar