Netgear C6250 og Google WiFi | YouSee Community
Svar

Netgear C6250 og Google WiFi


Omdømme 4
Badge
Hej,
Har anskaffet mig et sæt Google WiFi som jeg vil bruge som router istedet for Netgear routeren fra YS.
Jeg har så sat Netgear'en op til kun at være modem/bridge, men mit Google WiFi får ikke forbindelse til internettet gennem Netgear'en.

Har chat'et 1½ time med en meget grundig og flink supporter fra Google, og han endte med at konkludere at det er Netgear'en/YouSee som ikke tillader Google WiFi routeren forbindelse til internettet.
Han rådede mig til at finde ud af om YouSee autentifikerer med DHCP, statisk IP eller PPPoE, da han mener det er der problemet ligger.

Nogen som har fået Google WiFi til at fungere sammen men Netgear C6250?

Tak for hjælpen 🙂
icon

Bedste svar af Deschain 26 marts 2018, 12:29

Nå, fik det til at fungere 😃
Se original

5 Kommentarer

Omdømme 4
Badge
Nå, fik det til at fungere 😃
Hej Deschain

Hvordan fik du det til at fungere...du skulle reboote routeren efter du havde sat den i bridge mode og gå til http://aktiver.mitwifi.dk, ikke?

Hvilken hastighed kan du opnå med Google wifi? Har overvejet at investere i dem.
Omdømme 4
Badge
Jeg havde sat min PC i YouSee routeren da jeg prøvede at aktivere på http://aktiver.mitwifi.dk.

PC'en skulle sidde i LAN port på Google WiFi før YouSee accepterede aktiveringen.

Jeg har 3 stk. i Mesh-netværk og har fuld dækning/signal/hastighed på både 2,4 og 5GHz i et 2-plans hus. Selv bagest i min have har jeg nu brugbart WiFi signal.

Der skiftes automatisk mellem de 3 enheder uden man mærker det på både PC, Android og iPhone/iPad.

Har aldrig haft så godt WiFi selv med toproutere fra ASUS.
Deschain, var din router den hvide høje fra TDC?
Jeg har prøvet desperat i flere dage at få det til at virke uden held. Ringede til TDC support i går uden den store hjælp. Jeg når til at Appen fra Google wifi finder det nye trådløse og vil konfigurere via appen, men når jeg har tastet alt i appen og den når til sidste knofigurerings punkt, staller installationen og siger "Noget gik galt". Jeg er klar over det er i TDC boksen fejlen sker, men hvad skal ændres ?
Skal jeg sætte lan stikke i Google Wifi i Wan eller Lan stikket ? Jeg kan ikke finde noget punkt i TDC Routeren der siger "Bridge mode"
Mit tidligere Netgear MEsh system fandt helt selv ud af det og kører fint, men google wifi..... det er en anden sag.
Super tak hvis du kan hjælpe

Det er denne Router jeg taler om fra TDC:

Omdømme 4
Badge
Nej, min router er en Netgear C6250, som jeg skrev i første indlæg.

Din Google WiFi skal forbindes til en LAN port på routeren og routeren skal sættes i bridge mode, eller som minimum have WiFi og DHCP slået fra.

For at registrere Google WiFi som din nye router hos YouSee, SKAL du forbinde en PC til en LAN port på Google WiFi og registrere online hos YouSee.

Held og lykke...

Besvar