Mister Wifi på Sagecom 3890 efter Ca. 10 meter.. | YouSee Community
Svar

Mister Wifi på Sagecom 3890 efter Ca. 10 meter..

Hej,

Jeg har været så "heldig" at få et nyt modem fra Yousee, jeg har dog det problem at min telefon mister forbindelsen til modemet (Wifi) efter Ca. 10 meter, det skal nævnes at der er en koksvæg og yderligere en murstensvæg imellem, burde sådan et modem ikke kunne give signal 10 meter væk, uden at skulle tilslutte en Wifi extender.
Og er der Evt. nogle indstillinger jeg kan ændre så signalet bliver kraftigere, jeg har læst at der er mange andre som har problemer med dette modem, dog er min hastighed, når jeg har kontakt med modemet fin nok, jeg har hastighed jeg har købt.

Dr_Henning
icon

Bedste svar af Slangefar 22 november 2018, 11:39

5 GHz rækker desværre ikke så langt som 2,4 GHz, og der er nedsat effekt på nogle af kanalerne. Har du prøvet 2,4 GHz? Vi bruger selv fast kanal 100 på 5GHz og signalet dækker hele lejligheden fint. Der er dog nedsat effekt i entre og badeværelse, da signalet skal gennem en bærende murstens væg.
Se original

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Prøv en kanal uden for mange andre på, eller om muligt på 5 Ghz, der er mere plads.
Jeg kører allerede på 5 Ghz, prøver at skifte kanal når jeg kommer hjem i aften, mener også jeg læste et gammelt indlæg i morges om en der havde skiftet til kanal 100, hvor det skulle være blevet meget bedre, så måske er det løsningen.
Omdømme 7
Badge +7
5 GHz rækker desværre ikke så langt som 2,4 GHz, og der er nedsat effekt på nogle af kanalerne. Har du prøvet 2,4 GHz? Vi bruger selv fast kanal 100 på 5GHz og signalet dækker hele lejligheden fint. Der er dog nedsat effekt i entre og badeværelse, da signalet skal gennem en bærende murstens væg.
Omdømme 7
Badge +7
3890 har det desværre med at brænde 2,4 GHz wifi af. Vi har nu haft 2 3890, som det skete med. Det hjælper ikke at nulstille router. Kan du ikke finde dit 2,4 GHz, er det måske grunden.
Jeg har stadigvæk 2,4 Ghz derhjemme, min vejrstation køre på det, og den virker fint, burde telefonen forøvrigt ikke selv forsøge at gå på 2,4 ghz, når 5Ghz ikke er tilgængeligt mere..?

Tænker indtil videre at det er vores bærende murstensvæg som er problemet, jeg prøver lige at skifte til en anden kanal i aften, ellers må jeg skifte tilbage til det gamle modem, synes det dog er lidt komisk at Yousee ringer til mig og siger at det er lang tid siden jeg har fået et nyt modem, og de vil sende et nyt til mig gratis, og så sender de et der er dårligere en det gamle..
Omdømme 7
Badge +7
Som standard hedder begge net (2,4 og 5) det samme og med samme kode. Det vil derfor være naturligt at tro de trådløse enheder selv skifter til et bedre signal. Om det sker for alle trådløse enheder aner jeg ikke.

YouSee (vel TDC) har et mål om en bestemt andel kan køre gigabit på coax. Hvis ikke de får nye kunder, må det ske ved at udskifte gamle fint virkende routere med 3890. Målet er sikkert sat for at TDC, kan brøste sig overfor politikerne med at en bestemt andel af deres kunder kan få gigabit, når politikerne taler om digitalisering.

Nej, 3890 er de ikke sluppet heldigt fra. Vi har været 4 af dem igennem på relativ kort tid, da vores gamle velfungerende Netgear C6250 gav op. Jeg tror ikke som sådan hardwaren er dårlig, ud over 2,4 GHz har det med at brænde af. Problemet er at YouSee bruger mere tid på at fjerne funktioner for lette supporten af dem, end de bruger på at kvalitets sikre softwaren. Det synes at tage evigheder at fjerne simple fejl på basale funktioner.
Omdømme 7
Badge +7
Vi fik et klart bedre signal ved at løfte routeren op fra gulvet, og sætte den så højt det medfølgende kabel gav mulighed for.
https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/loes-problem/optimer-wifi/artikel
Hej Igen,

Lige en opfølgning, jeg skiftede til kanal 100 i går aftes, og wupti så havde jeg 100mbit i det værelse som intet signal havde før..vores router sidder allerede på væggen Ca. 1 meter oppe.

Jeg kan godt leve med de 100mbit det er helt fint.. :-)

Tak for hjælpen.
Omdømme 7
Badge +7
Hej Dr_Henning

Tak for din tilbagemelding.

Jeg har markeret Slangefars svar som bedste svar, da kanal 100 hjalp dig.
Så får han en anerkendelse for hjælpen og andre brugere kan hurtigere finde frem til dette løsningsforslag i tråden 🙂

God dag!

Besvar