Lav hastighed i primetime | YouSee Community

Lav hastighed i primetime

Her er hastigheden på min 80/10 MBit forbindelse målt i løbet af November 2014.

Som I kan se, er der kun 80 Mbit uden for primetime. I primetime falder hastigheden konsekvent til mellem 12 og 30 Mbit.

Har drøftet dem med YouSee, men tænkte at der var andre som kunne finde disse målinger interessante. Målingerne er lavet med udstyr leveret af EU (jeg deltager i et forsøg omkring undersøgelse af hastighed fra Danske ISP'ere).

JASE-DK

https://

38 Kommentarer

Det kører stadigvæk uden problemer i Smørum :D

Jeg føler ikke rigtigt at min up-/download speed er ramt så hårdt.. Det er mere internettets ping der bekymre mig o.O 

http://www.pingtest.net/result/123396899.png

- Rødovre, fiber

Gennem de seneste 8 måneder har jeg fået en række datoer fra Yousee mht. hvornår kapacitetsudvidelserne skulle finde sted. Seneste var "i løbet af uge 20". Samtlige af disse datoer har dog vist sig ikke at holde stik. Yousee undskylder det med at de mangler fiber, gravetilladelser osv.

Indtil april svingede båndbredden hos mig mellem 100 Mbit uden for primetime, og 3 Mbit i primetime. I midten af april skete der et eller andet, så nu svinger båndbredde mellem 100 Mbit og 30 Mbit. Det er en stor og væsentlig forbedring, men stadig ikke tilfredsstillende.

Det er mange i mit området som pt. vælger at bruge 4G mobilforbindelser, da disse giver 30/30 Mbit stabil, båndbredde uanset tidspunktet. Jeg råder også mine omgivelser til at vente med at skifte til Yousee, indtil problemerne er blevet løst. 

Kort sagt, så tror jeg ikke du skal regne med den dato du har fået, Min erfaringen er at datoerne ikke holder. Jeg har en fornemmelse af, at Yousee måske ikke har så travlt med at udvide kapaciteten i de områder hvor de ikke får konkurrence fra andre leverandører med hurtigere løsninger. Forretningsmæssigt set, giver det jo også meget god mening.

JASEDK

Fik så endelig fat i en hos support som ville fortælle noget om problemet, hans svar var at der er kapacitetsproblemer med internettet her oppe, og de får først løst problemet til NOVEMBER! WOW! Er godt nok skuffet. :@

Oplever samme problem med internettet her i Fredensborg, jeg betaler for 100/20 Mbit, men har 3/25 - yay. 

Nu er uge 20 forbi, og der er desværre ingen yderligere forbedring.

JASEDK

Jeg kan fortælle at vi i Smørum ikke har oplevet nogen problemer med hastigheden. Vi har haft modems som har været konfiguret forkert fra YouSee's side, men de er nu blevet lavet.

Alle de målinger jeg har lavet de sidste 5 dage, køre over 330 M/Bits.

De har vidst også sat en ny CMTS op ude i Tåstrup, så det kan være at der er håb forude.

ST

Hm... der er faktisk sket en forbedring mellem den 10. og 11. April.

Har yderligere hørt at Yousee nu har planlagt opgradering af central som dækker Værløse i uge 20.

Det lover godt :-)

Jasedk

Yousee er en afdeling i TDC, så dine penge ender samme sted :-)

Jeg tog kontakt til Yousee's support igen idag. Her fik jeg fat I en rar og sympatisk medarbejder, som forsøgte at kontakte de respektive afdelinger i Yousee. Desværre oplevde den rare medarbejder det samme som jeg - at blive sendt rundt i systemet uden at få noget konkret svar. Da jeg spurgte om det ville hjælpe at møde op hos Yousee på Teglholmen, fik jeg besked på at de ansvarlige medarbejdere hos Yousee nok ville nægte at mødes med mig.

Der er øjensynligt noget helt galt hos Yousee. De er udemærket klar over at der er problemer med kapaciteten, men de nægter at tage affærre. I stedet fodre de kunderne med dårlige undskyldninger og løgne om at problemerne snart bliver løst.

Uanset at jeg har 100/30 Mbit, kunne jeg godt stille mig tilfreds med f.eks. 20/5 Mbit. Men 5/3 Mbit hver aften er for lidt.

Nu har jeg bestilt en kobber ADSL hos TDC. Den giver kun 20/2 Mbit, men i det mindste kan jeg regne med hastigheden. Når TDC forbindelsen er etableret opsiger jeg alle mine Yousee abonnementer. Jeg er egentlig meget glad for mit kabel-TV, men jeg vil ikke støtte en virksomhed som behandler kunderne på den måde som Yousee gør.

JASEDK

Det er desværre yousee's måde at gøre det på. Enten er de utroligt dårlige til at planlægge, eller også hiver de bare et uge nummer op af tombola-tromlen, for at få fred for deres kunder i en periode.. Ved ikke hvad der er værst..

Som tidligere skrevet i denne tråd, skulle jeg igennem 3-8 deadlines om året i 3 1/2 år før det endelig skete, men set i lyset af deres plan om at rulle 300mbit over hele landet, så kommer du forhåbenligt ikke til at vente helt så længe,
Ja, jeg tror det kommer an på centralen. Hvis kapaciteten er til stede så kører det hele sikkert fint.

Det jeg har lidt svært ved at forstå er, at Yousee ikke reagere på klagerne og løser problemet. Det er åbentlyst at der er et problem på centralen, men efter at jeg har leveret beviserne er de bare gået i flyverskjul.

Glæder mig at høre at det kører hos jer i Smørum.

JASE-DK

Så er Smørum Kabelnet kommet på YouSee's net.

Jeg vil gøre hvad jeg kan for at checke at de lever op til vores mål.

Speedtest

Indtil videre går det vidst nogenlunde.

Så er vi forbi uge 13, hvor Yousee have lovede at gøre noget ved centralen som dækker Værløse.

Intet er dog ske, og jeg er ikke overrasket. Det er 4 gang Yousee løber fra deres løfte. Jeg har fosat 100 Mbit uden for primetime og ned til 5 Mbit i primetime.

Mvh.

JASEDK

Her i Rødovre har jeg ikke problemer når man kigger på speedtesten. Men derimod på pingtesten; http://www.pingtest.net/result/118395662.png efter klokken 23:00 bliver den dog god igen...

10418418_765020056922010_8313314630348420501_n.jpg

Får sgu heller hvad jeg betaler for i primetime, sammentidig med jeg får dc's flere gange om dagen

Jeg må sige, at det ser ud til at yousee langt om længe har fået  gennemført den ø-deling de har lovet i 3 1/2 år. 

Siden deres arbejde natten til torsdag i sidste uge, har jeg konstant 80+ mbit ned og 28-30 op, selv her mandag og tirsdag som traditionelt set er de værste dage, hvor jeg normalt har ligget på 4-8 mbit.

Ærgeligt at det skulle tage så lang tid, med månedlige diskussioner med dem.

Omdømme 1
Tester kun med kabel.

Hos mig (også i kbh sv) ser det umiddelbart ud til at have hjulpet. 
Godt nok så tror speedtest nu at jeg befinder mig i Odense, men til gengæld så har den vist 80-90 mbit de få gange jeg har fået testet her til aften

Meen jeg vil lige lade gå et par dage, før jeg rækker armene i vejret. Jeg har oplevet tidligere at efter yousee har lavet noget arbejde lokalt, så har det set positivt ud en dag eller to. Men dog aldrig så godt som her til aften. Så der er håb.

Sune, nu er det vel ikke sådan at du tester wireless? For så kan det godt være at du ikke kommer højere. Når jeg tester wireless har jeg maks 60-70 mbit på N 5Ghz

Omdømme 1
Nattens opgradering har kun hjulpet lidt her

Får 45-60mbit ud af 90mbit - dog bedre end 8 mbit de sidste par uger.

Ser også ud til at driftsinformationen for opgraderingen blot er rykket til 'lukket' i stedet for at der blev nedskrevet en tid på hvornår arbejdet rent faktisk blev udført.

Der står lige pt. nogle og graver nye ledninger ned uden foran min lejlighed. Jeg har ikke været ude og spørge om det rent faktisk er på Yousee's vegne og om det er for at udvide kapaciteten, men det kunne godt tyde på det.

Nu får vi se. 

Det er godt at høre at nogen stoler på de udmeldinger yousee kommer med. ;)

Nu har de kastet om sig med deadlines siden efteråret 2011, så jeg vil se det før jeg tror det, for jeg er holdt op med at tro på de udmeldinger deres support eller klageafdeling kommer med.

"Det bliver fikset i uge ..." (indsæt vilkårligt tal)

Bare for at finde ud af at de har udskudt det. Jeg har seriøst fået 5-8 nye deadlines om året de sidst 3+ år, som gang på gang er blevet overskredet.

For 3 uger siden, efter endnu en overskredet deadline, fik jeg at vide, at det var skubbet til "engang i marts, men det er ikke bekræftet". For 1 1/2 uge siden, havde de fortsat ikke en bekræftet dato, men de sagde det nok blev i februar.

Der har da også været en del udmeldinger på deres driftino om opgraderinger i området, som bare ikke haft haft nogen effekt, fordi der skal en ø-deling til. Det fik jeg at vide første gang i foråret 2013, og derfor har jeg heller ikke høje forventninger denne gang.

Det er muligt, at det ikke bare er noget man gør i et snuptag, men magen til elendig planlægning skal man da lede længe efter. Enten det eller også finder de bare på et tilfældigt ugenummer, når de skal komme med en ny deadline. Jeg ved snart ikke hvad der er værst.

Det gode i dette er, at jeg stort set ikke har betalt for min yousee forbindelse de sidste par år. Kun de få måneder der har været en hastighed, så det har kunne bruges. Men de seneste måneder, har de godt nok været tunge at danse med mht refundering også. Og 100% refundering har også været nødvendig, da jeg har været nødsaget til at have en sekundær internet forbindelse for at være sikker på, at jeg har noget der virker.

Men tro mig, jeg vil da meget hellere betale det det koster hos yousee for en stabil, brugbar og hurtig forbindelse, end at skulle bruge min tid på at diskutere med dem hver gang de overskrider deres deadlines.

Omdømme 1
Det er det.

Fik at vide af fejlretteren at det bliver fixet i denne uge.

Hvis nu folk skrev i hvilket område de boede i, kunne jeg have fortalt jer det for over 1 måned siden....

(for jer der har problemet i SV) 

Se evt:: http://forum.yousee.dk/t5/Bredb%C3%A5nd/Lav-hastighed-i-primetime/m-p/1938#M416

Tag jer sammen

Jeg håber seriøst, at denne driftinfo der tikkede ind i dag betyder, at der er lysere tider på vej.

Planlagt afbrydelse af Kabel-TV, Bredbånd og Telefoni i dele af Kbh-SVOprettet: 16-02-2015 12:03Natten til den 19-02-2015 skal vi opgradere vores kabelnet i dit område. I den forbindelse vil der desværre være tidspunkter, hvor vi må afbryde signalet til TV, Bredbånd og Telefoni.

Afbrydelserne sker mellem kl. 01:00 og kl. 07:00.

Vi beklager den ulejlighed, arbejdet medfører.

Venlig hilsen
YouSeeStarttid: 19-02-2015 01:00Forventet rettet: 19-02-2015 07:00Driftsid: 91027
Omdømme 5
Badge +1
Jeg bor få minutters gang fra xxxxxxxxxx, og jeg har haft en sag om manglende hastighed i primetime siden august 2013. Problemet er blevet lovet løst adskillige gange, men er for øjeblikket sat til uge 18

//Redigeret indlæg: Personlige oplysninger

Besvar