Iphone 6 mister wifi forbindelse efter installation af ny modem Sagem 3890 | YouSee Community
Spørgsmål

Iphone 6 mister wifi forbindelse efter installation af ny modem Sagem 3890

Iphone 6 wifi forbindelse var fint med den gamle modem, men kan ikke få forbindelse med Sagem 3890. Jeg har prøvet alle tips og hints der findes med Google, reset både modem og iphone mange gange, opretter ny netværk navn og password, but stadig failure ?

16 Kommentarer

Mange tak, jeg skriver tips ned ? det køre godt nu med min gamle modem 3686 så jeg venter lidt med at bakse med 3980 ......
Omdømme 7
Badge +7
Hej Whitetiger

Du skriver, at du har købt telefonen i Hong Kong, prøv at se om du ikke kan komme på 2.4 Ghz efter du har sikret dig, at dit modem kører på en wi-fi kanal under 11 🙂

Ligeledes i forhold til at køre 5 Ghz, så skal du holde dig under kanal 52.
Jeg har googled og prøvet alle - iphone, især iphone 6, har problemer med wifi, og der er mange diskussioner på internet. Min mands iphone 7 har ingen problem med Sagem 3890 wifi. Tidligere i året da jeg først købte min iphone 6 i Hong Kong kunne jeg heller ikke kom på wifi med min router i Hong Kong, og selv om det lykkedes til sidst var det meget ustabilt. Pudsig nok da jeg kom hjem til DK var der ingen problem med min gammel YouSee router, indtil jeg skifte det ud med Sagem 3890 v2 som YouSee sendte mig.
Omdømme 7
Badge +7
Kender ikke meget til iPad, men på fruens Android er det: indstillinger, Trådløs og netværk, Wi-Fi, SSID i brug. Har du prøvet at slukke din router en 15 sekunders tid og tænde den igen?
Hvor kan jeg se hastighed mellem ipad og router?
Leg ved ikke om det er min Sagem 3890 v2 eller YouSee drift (jeg er i Østerbro) men min internet forbindelse er blevet langsom og ustabil de sidste par dage
Omdømme 7
Badge +7
Der er kun tale om hastigheden mellem router og bærbar og ikke internet hastighed.
Wow, det er mega hurtigt, har lige lavet en YouSee hastigheds test - mit er kun 33.2 / 11.1 mbps, jeg tror ikke 40 bandwidth vil kunne gavne mig
Omdømme 7
Badge +7
Bruger bandwith 40 og det svarer til en wifi hastighed på 433 Mbps på min laptop.
Hej Kasper,
Tak for svar. Iphone 6 kan Ikke forbinde med hverken 2.4 eller 5 Ghz, beskeder er enten 'incorrect password' eller 'cannot join ...' Siden sidste Torsdag har jeg prøvet utallige gange, reset modem, iphone, eksisterende netværk, følger alle forslag der findes med Google search.
Configure modem under Wifi til 20 bandwidth og 40 bandwidth (min abannement er 50/10). Jeg oplever også Sagem 3890 v2 er langsommere or nere ustabil end den gamle modem
Omdømme 7
Badge +7
Iphone 6 wifi forbindelse var fint med den gamle modem, men kan ikke få forbindelse med Sagem 3890. Jeg har prøvet alle tips og hints der findes med Google, reset både modem og iphone mange gange, opretter ny netværk navn og password, but stadig failure ?

Hej Whitetiger

Det burde ikke være nødvendigt, at du skal skifte tilbage til dit gamle modem for at få din iPhone 6 på WiFi.

Hvordan optræder fejlen, når du forsøger at logge den på wi-fi? Kommer der fejlbesked eller snurrer den bare rundt?

Kan du hverken få den på 2.4 Ghz eller 5 Ghz?
Omdømme 7
Badge +7
Nej, du skal igennem aktivering igen. Koden er den altid den samme for den enkelte kunde.
Tak igen, det nyt 'fast' 3890 er faktisk langsommere end mit gammelt modem i Speed test, jeg er ikke sikker det er et godt handel at sætte hastigheden endnu mere ned, for at iphone kan bruge WIFI. Jeg vil helst gå tilbage til mit gammelt modem, før YouSee sendte mig uopfrodret det nye - formål var for at forbedre hastigheden.
Ved du om jeg kan genoprette mit gammelt modem uden at få aktiveringskode igen fra YouSee?
Omdømme 7
Badge +7
Du sætter hastigheden i router, og den vil gælde alle enheder som bruge den frekvens (2,4 eller 5 GHz). Hastighed på wifi:

1. Log in på router
2. Tryk Wireless
3. Tryk f.eks. Wifi 5G
4. Tryk Advanced
5. Under Bandwidth vælges 20 (laveste hastighed)
6. Tryk Apply/Save

I routeren 3890 kan man tilsyneladende ikke skifte mellem AES og TKIP kryptering. Den står pt. fast på AES. I tidligere router fra YouSee (Netgear C6250) kunne man skifte mellem dem.
Ok, måske sætter hastighed ned på wifi i Mit YouSee - bredbånd? Men vil ikke gør det hvis jeg ikke kan sætte hastighed op igen for de andre enheder
Tak! Hvor (i modem eller iphone?) sætter jeg hastighed ned og skifte Krytering ( i min iphone kan jeg kun se det under other network- security- WEP, WPA, WPA2, WPA Enterprise, WPA2 Enterprise). Eller er jeg et helt forkert sted - jeg har meget forstand i bredbånd/mobil/wifi.
Omdømme 7
Badge +7
Du kan prøve f.eks. at sætte hastigheden ned på wifi og skifte kryptering. Vi bruger kun 5 GHz og ikke alle enheder ville på. Jeg satte derfor hastigheden ned og alle kom på. På vores forrige router måtte jeg skifte kryptering for at fruens tablet kunne komme på.

Besvar