Ingen Internet forbindelse til iPaden? | YouSee Community
Svar

Ingen Internet forbindelse til iPaden?

Omdømme 7
Badge +3
Hej, en Yousee kunde her fra byen, har spurgt om hvorfor hendes iPad ikke kan få Wifi forbindelse?

Hun har prøvet i en butik, hvor det virkede godt nok med deres Wifi. De har 2 pcer og telefoner i husstanden, med hvilke der ikke er problemer. Kan den mon passe som jeg tror det er Yousee Wifi forbildelsen der er for svagt? Hun har restartet både Router og iPaden...uden held.
icon

Bedste svar af MS-ERIK 17 juni 2019, 22:01

Jeg oplever at hvis min iPad slukkes helt og derefter startes igen, samt tillige efter at der er installeret opdateringer til operativsystemet, så forbinder den sig ikke ordentligt til wi-fi såfremt der samtidig er etableret en forbindelse til det mobile net (4G). Det hjælper at slukke for forbindelsen til det mobile net, og derefter åbne den mobile forbindelsen igen.

Wi-fi bliver åbenbart ikke helt ignoreret, for så kunne iPad'en jo blot kontakte internet via det mobile net uden at komme med fejlmeldinger.

Det vides ikke om dit problem er det samme, men det er hurtigt undersøgt. Åbn indstillinger, sluk for mobiladgang og åbn for mobiladgang igen.

Det vides ikke om problemet skyldes mærkværdigheder i routeren Sagemcom 3890.
Se original

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Gælder det både på 2,4 og 5 GHz.? Kan den "se" de enkelte net.?
Omdømme 7
Badge +3
Ved ikke, jeg vil tro den ikke kan ''se'' nogen net... det er hos en anden, jeg har spurgt om det var det samme hvis iPaden var tæt på Routeren, men det svarede hun ikke på...
Omdømme 7
Badge +3
De har 5 enheder koblet til nu, foruden iPaden, er der en grænse på 5 enheder på samme tid?
Omdømme 7
Badge +3
Jeg oplever at hvis min iPad slukkes helt og derefter startes igen, samt tillige efter at der er installeret opdateringer til operativsystemet, så forbinder den sig ikke ordentligt til wi-fi såfremt der samtidig er etableret en forbindelse til det mobile net (4G). Det hjælper at slukke for forbindelsen til det mobile net, og derefter åbne den mobile forbindelsen igen.

Wi-fi bliver åbenbart ikke helt ignoreret, for så kunne iPad'en jo blot kontakte internet via det mobile net uden at komme med fejlmeldinger.

Det vides ikke om dit problem er det samme, men det er hurtigt undersøgt. Åbn indstillinger, sluk for mobiladgang og åbn for mobiladgang igen.

Det vides ikke om problemet skyldes mærkværdigheder i routeren Sagemcom 3890.
Omdømme 7
Badge +3
Tak MS-Erik, men min gæt de har ikke sim-kort i den ipad, for så ville det som du siger kunne virke...

Men ved i om 5 enheder tilkoblet er en grænse, altså 5 på Wifi?
Omdømme 7
Badge +3
PS. Ved mig selv har det i noget tid virket også at have PCen på Yousee nettet, og på samme tid se streaming på TV'et, men min iPad har ingen sim-kort i.
Omdømme 7
Badge +3
Det skal også siges det i ca. 6 måneder har virket den iPad...
Omdømme 7
Badge +3
Jeg tager om til vedkommende, og ser om jeg kan hjælpe, tak for hjælpen...forøvrigt er Yousee kontaktet, men de siger det er iPaden den er galt med...
Omdømme 7
Badge +3
Jeg var lige henne og besøge dem, vi kunne godt se nettet, men vi prøvede med min iPad, hendes iPad og min telefon med det virkede bare ikke at logge på, skriver det er forkert passord, så problemet er vel noget med deres Router? der er en lidt ældre model Sagemcom...
Omdømme 7
Badge +7
Prøv at nulstille Modemmet for at se om det skulle gøre en forskel.
Omdømme 7
Badge +3
Jeg tror modemmet hedder 3686, men hun har flere gange prøvet at re-starte den, er der mon en reset knap i bunden af den?
Omdømme 7
Badge +7
Der er typisk en konflikt mellem gamle enheder, som måske ikke længere modtager opdateringer og en router som stadig gør. Det første man normalt gør er, at sætte hastigheden ned i router. Vi har en 3890 og jeg har måttet sætte kanalbredde (hastighed) ned fra 80 til 40 for at alle trådløse enheder kunne komme på her.
Omdømme 7
Badge +3
Hun har en ret ny iPad (med tastatur endda) der har virket i 6 måneder, men hun kunne godt tilkoble en Printer trådløs på, så lidt klog på det er hun, en dame lidt op i alderen, men kan den have noget at gøre med at den printer er koblet til at iPaden og feks. min iPhone ikke kunne tilkobles?

Besvar