Hvordan kan man udgaa at alle indstilinger på router droppes hver dag | YouSee Community
Spørgsmål

Hvordan kan man udgaa at alle indstilinger på router droppes hver dag

Har sat router op med specifikke channels for WiFi men router går tilbage til defaults hverdag

12 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +2
Eller anmode YouSee om ikke at tage backup og restore af indstillingerne.
Yousee kalder det åben konfiguration.

Jeg kan slet ikke forstå, at ikke skulle være nemmere at vælge indstillingerne på Mit YouSee. Det gør de fleste om ikke alle. Det kan være kanal m. m.

Deres hjemmesideløsning er mere restriktiv. De har f.eks. en sær regel om hvordan et password må se ud.
Omdømme 7
Badge +3
Hej.

Kontakt YouSee kundeservice og anmod om at få åben konfiguration. Så kan man ikke længere indstille routeren på websiden "Mit YouSee" men får så adgang til at ændre på routerens indstillinger uden at disse ændringer bliver tilbageført automatisk.
Omdømme 7
Badge +7
Ved at lave indstillingerne på Mit YouSee.
Omdømme 7
Badge +7
Så kommer problemet vel igen, hvis kommer en opdatering af modem og hvis det skulle være nødvendigt af tage strømmen fra modem
Omdømme 6
Badge +2
Så kommer problemet vel igen, hvis kommer en opdatering af modem og hvis det skulle være nødvendigt af tage strømmen fra modem

Det tænker jeg ikke. Det er jo ikke anderledes end andre router os’er, der også har en hukommelse til at opbevare indstillinger...
Omdømme 7
Badge +7

Det tænker jeg ikke. Det er jo ikke anderledes end andre router os’er, der også har en hukommelse til at opbevare indstillinger...

Jeg kan slet ikke forstå, at ikke skulle være nemmere at vælge indstillingerne på Mit YouSee. Det gør de fleste om ikke alle. Det kan være kanal m. m.
Omdømme 6
Badge +2

Det kunne være man havde en holdning til hvilke informationer YouSee skal trække ud om ens netværk. YouSee har teknisk set mulighed for at suge alle direkte informationer fra routeren f.eks. om hvilke enheder der er tilsluttet og hvilken trafik, der går fra hvilken enhed. Om de gør det er en anden sag, men det ved kun YouSee.

Mig bekendt er det ikke svære at indstille kanaler, ssid og kodeord direkte i routerens webinterface end i Mit YouSee...
Omdømme 7
Badge +7
Det er helt rigtigt. Åben konfiguration, som betyder, at ikke får support af YouSee.
Det med password forstår jeg ikke rigtigt. Det jeg bruger, kan ikke bruges som adgang til YouSee, men kan godt bruges i forbindelse med mit modem.
Tja har ikke nogen muligheder på mit Yousee for indstilling af router påstår stadig jeg ikke har noget abonnement 🙂
Omdømme 7
Badge +7
Tja har ikke nogen muligheder på mit Yousee for indstilling af router påstår stadig jeg ikke har noget abonnement :-)
Ikke forstået. Når du går ind på "Mit YouSee" under bredbånd, kan du så ikke se dit abonnement?
Omdømme 7
Badge +7
Hej tharghuul

Fik du løst problemet her? 🙂

Du skulle kunne gøre det på Mit YouSee under Bredbånd, som joern også er inde på ellers vil jeg anbefale at kontakte vores tekniske support for at høre nærmere og evt. få fejlmeldt login.

Besvar