Spørgsmål

Hvilken router til at sætte bag YouSee Sagemcom 3890 som er i bridged mode

Hej alle
Har lige nu en Asus BRT AC828 bag YouSee router. Min forbindelse hos YouSee er 1000Mbit og den hastighed får jeg med en computer på deres router når den fungerer som router. Problemet er når jeg sætter min Asus bag ved med YouSee routeren bridged, så kommer hastigheden max op på 400 Mbit. har forsøgt med 2 andre routere i stedet for Asus bla, Netgear Nighthawk R8000 og samme problem max. 400 Mbit. Min bundne opgave er at jeg vil have min egen router bag ved deres, så er der nogle herinde der ved om der er nogle routere der kan klare den opgave? eller eventuelt har sådanne et setup med egen router hvor de får næsten samme hastighed som uden deres egen router? Alle forslag modtages med stor taknemmelighed :-)

8 Kommentarer

Det er noget med at 3890 ikke understøtter wan aggregation, men synes da det er pudsigt at du kan få fuld speed ud af den. Kører du med lan eller wifi når du satte den direkte til pc?

Jeg har selv lige købt et RT-AX92U og i bridged mode kan jeg ikke få mere end 480-500mbit ud af deres 1000/100 linie. Og jeg er næsten sikker på det ikke er stikket, da det er et nyere stik udført af YouSee indenfor de sidste 2 år.

Men jeg har lige eksperimenteret lidt så jeg kører 2 kabler fra Sagem 3890 (uden bridge) over til Asus’en (Wan port og port 4) og så trækker jeg et lan fra port 1 til PS4 og resten af enhederne kører wifi.

Det har givet et lille hastighedsboost, men ikke over 512mbit. Så aggregation virker ikke, men det kan være at alene den grund at jeg har ps4eren på lan at den så får den anden channel alligevel, og resten af enhederne så deler den første på 500mbit.

Men… det ændrer ikke på det at det da havde været sjovest at have adgang til 1000mbit på een enhed efter behov.

Så kort sagt… dunno :D

Hej
Jeg fik kun fuld speed med en pc direkte til 3890 hvor den kørte i almindelig router mode, så hastigheden er der og det var på kabel. 

Jeg vil dog have alt mit udstyr bag min egen router.

Forsøgte at have 3890 i almindelig router mode og så bare et kabel til Asus WAN port  og også 2 kabler til WAN 1 og 2 portene på Asus og sætte den i load balance og det gave samme hastighed som hvis den var bridged, men så er der en masse problemer bla. med Sonos grundet dobbelt NAT tror jeg så 3890 er nu tilbage i bridged mode indtil jeg finder en anden løsning :-)

Fandt nogle tråde der omtaler pfsense firewall/router som noget hardware der ikke drosler internet forbindelsen så meget ned som jeg her oplever, men undersøger det lidt nærmere

hey… se min post her i min egen tråd… fandt en del løsning uden at sætte Sagem’en i bridge:

https://forum.yousee.dk/bredbaand-via-antennestikket-coax-9/samle-de-2x-500mbit-til-1-x-1000mbit-105340#post148737

Hvis din er lige som min, så vil Asus’en helst have kabel 2 går i port 4…. 

Hej igen

Kunne vær jeg skulle prøve med WAN agg. igen havde nemlig sæt den default til 1:1 da jeg ikke ved hvad det betyder men vil da prøve 3:1 som du skriver. Så har jeg dog stadig et problem med dobbelt NAT med alt mit Sonos osv

og min Asus har 2 dedikerede WAN porte

Jeg går lige lidt baglæns på den… det kan godt være jeg fik godt med fart på på pcen men min ps4 begyndte at smide sin psplus connection hvert andet minut. Så jeg tror jeg må være lidt adhoc med indstillingerne.

så når psen kører så er det uden dobbelt wan og hvis det er pc og fart så er det dobbelt wan.

men kører stadig uden bridge på sagem’en. Sjovt at det fungerer.

I have the Sagem going via bridged mode into a RT-AX88U on the single wan port, but get 700-900 on all tests on fast.com - is the link aggregation always needed?

Jeg har så lige fået en ny SagamCom PACK F@AST 3890 WE fra YouSee i dag (kan ikke se om det er V1,2 eller3) - men jeg har tænket mig at sætte den bridget mode og sætte min D-Link DIR-868L A1 (AC1750) bagved… Alt kører i forvejen trådløst her og der er ikke så mange problemer ud over at billedet lacker lidt når der netflixes på TV-via AppleTV4 og PC samtidig.

Håber sgu ikke det bliver et problem, men hører gerne..

HR

Besvar