Hvad gør jeg så nu?

Hejså herinde.

Jeg er i den situation, at jeg er en der spiller online spil, i sær World of Tanks.

Men jeg har på det seneste i perioden 14 - 00 haft enormt stor latency og packetloss.

Jeg har indtil klokken 14 30 - 40ms og derefter 150 - 200 med 50% packet loss.

Jeg kontaktede idag support, hvor jeg fik af vide der ingen problemer overhovedet er, men jeg skulle prøve at genstarte routeren.

Det virkede ikke, og jeg fik så fat i en ny supporter, som fortalte mig, at han kunne se at der var allerede packetloss fra min router til centralen og altså også fra min router og videre ud. han sagde, at jeg nu ville mangle internet i en lille times tid, og han ville konfigurer min router (Cisqo ap3925), da den havde haft problemer med at følge med efter opgraderinger på centralerne. (Første supporter, havde åbenbart ikke fået det memo). 1 Time efter var min linie om andet blevet værre.

Mit spørgsmål er jo så nu, hvad gør jeg nu, når jeg har ringet et par gange med problemet, og får afvide at der enten intet problem er eller, at der faktisk er problemer med min router men de "fixer" det, så det er blevet værre.

Hvad sker der så 3 gange.. skal man håbe på det gode gamle ordsprog.

Det er sku lidt skidt, at man får opgraderet sin linie til 100/30, for det kan det sagtens bære, for så aldrig at have godt internet. Typisk i test med yousee hastighedstest samt speednet.net ligger den i det tidsrum på alt fra 9 - 25/2 - 6mbit. Det er sku ikke iorden.

13 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +1
Du har vel ikke noget antivirus, antispam / firewall software kørende på din computer. Jerg havde engang kæmpe problemer med Packet loss, meget lange ping latency tider, hvor det viste sig at være min Internet Security software som lavede problemerne. Det var Kaspersky Internet Security jeg brugte, og stadig bruger. Re-installation af KIS fik det til at funke igen. Hvis du har baggrunds monitorerings-software kørende, så kunne du lige prøve at disable det og teste packet loss, ping igen. 

Jeg bruger faktisk også en Cisco EPC3925 router, dog kun modem delen, da jeg har købt egen router. Men jeg har aldrig oplevet, at den ikke kunne følge med i ren hastigheden (jeg får noget over 100 mbit download). Untagen hvis du åbner torrents med mange connetions, då dør Cisco'en ret hurtig.

Den lave hastighed du beskriver er helt gal. Yousee's egen test plejer at fungere fint, så du burde da ha' meget mere hastighed. 

Hvis alt ser sort ud, så prøv at kontakte Yousee support igen.

Tak for det hurtige svar.

Jeg bruger AVG, men det har aldrig været noget der har gjort det. Jeg bruger ikke torrent eller andet.

Men jeg har fundet en thread på wot forummet hvor der er MANGE med det her problem, og de er alle TDC/Yousee kunder. Så det lader til at være et problem derfra.

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/520328-isp-tdcyousee-bad-pinghigh-packet-loss/

Ser lidt mærkeligt ud, at stort set alle jeg spiller og kender, som ikke har tdc ikke har nogen problemer i spillet tværtimod.

Omdømme 5
Badge +5
Når så mange oplever det, kunne det jo godt tyde på at TDC har et poblem med deres peering/connectivity (gennem Level3) til WoT's servere. Underligt at de ikke tager det seriøst, ligemeget om problemet er hos TDC, Level 3, eller WoT – det påvirker jo stadig TDC's kunder.

Ja, jeg håber at jeg kan se fremskridt i dag, eller så må jeg jo ringe igen efter kl. 14 hvor balladen for mig plejer at starte.

Håber nogen kan hjælpe med dette packet-loss problem jeg har i World of tanks. Det sker som regel ved 20 tiden om aften, hvor begge servere EU1 og EU2, er umulige at spille på pga. af rubberbanding.

Tidligere i dag var alt fint.

WGCheck giver dette resultat. Er det et Yousee issue eller et WG issue ?

Pingplotter fra i dag...

og fra i dag…

Hej.

Jeg har samme problem, masser af lag efter kl 18:00, hos mig er det kommet efter at vi har skiftet tv pakken (Fuld pakke) ud med bland selv 36.

I bland selv universet er næsten alle kanaler streaming kanaler og bruger bredbåndsforbindelsen til at vise det indhold som vælges på den valgte kanal.

Jeg sidder på en 150/30  Coax forbindelse og bruger den leverede router fra Yousee som gateway og bag denne står en ASUS Rapture GT-AC5300.

Jeg har også forsøgt at få hjælp men uden held, får bare den samme indstuderede smøre hvergang til problemløsningen.

Jeg har talt med flere som også spiller WOT og alle som spiller på en Yousee forbindelse klager over at det lagger, en anden spiller som sidder på en Waoo 200/200 fiber forbindelse fortæller at det kører uden problemer hos ham samtidig med at vi som sidder på en Yousee forbindelse samstemmende klager over lag.

Mvh.

Jan Larsen

Hejsa,

Rart at høre jeg ikke er den eneste. 

Jeg har en 400/60 forbindelse, så der burde være nok saft og kraft at gøre godt med.

Jeg fik et svar fra Yousee der sagde at jeg havde et gammelt modem der gjorde knuder, så jeg får tilsendt deres seneste version.

Så må vi se om det hjælper.

Du kan evt. prøve med en VPN, jeg mener jeg prøvede det engang og det så ud til at alt efter hvor du forbinder til (jeg valgte Tyskland) så er ruten til deres servere anderledes and fra Danmark.

mvh. Søren

Omdømme 7
Badge +6

At anvende VPN er der ingen garanti for at forbedre på hastigheden, for det kræver også at alle deres servere har en tillige højt supportende hastighed og det har langt de færreste af det servere i hele det netværk at de forskellige VPN tjenester har.

Jeg har selv VPN og kan her se at der er en stor forskel i hastighederne hos dem på deres udenlandske servere, når man logger på en af dem. Men det det er også kun noget jeg anvender for at tilgå noget der er geo blokeret, for det er de gode nok til deres udenlandske servere.

Formålet med VPN forslaget var ikke at forbedre hastigheden, hvilket aldrig har været et problem, men derimod via VPN, få en anden rute til spillserverne, end dem du får via Danmark, som har packetloss/no response om aften (se mine billeder oven over)

Jeg her forsøgt at få yousee til at hjælpe med de lag problemer som er opstået inden for de seneste 3 måneder men uden held. 

Yousee vil eller formår ikke at hjælpe med problemet, så nu har jeg set mig omkring og bestilt en fiber forbindelse 500/500

Det næste som ryger fra yousee er tv delen. 

Jeg har nu fået midt nye modem fra Yousee og kan overraskende nok, ikke mærke nogen forbedringer.

Det er stadig som jeg havde regnet med, node til node kommunikation der er galt om det så er Yousee eller Wargaming aner jeg ikke.

WGcheck fra i aftes, ligner alle de andre jeg har lavet med det gamle modem.

Besvar