Hastighedstest 1-5mbit på 140mbit forbindelse | YouSee Community
Spørgsmål

Hastighedstest 1-5mbit på 140mbit forbindelse

Hey Yousee / Brugere

Har et problem med min internetforbindelse. De seneste dage har min forbindelse været frygteligt langsom. Helt ned mod 1mbit.
Jeg har:
Factory reset routeren + fået den til at hente yousee's firmware påny.
Sat routeren i bridgemode og forsøgt med min egen nyindkøbte R6220 fra Netgear
Slukket og tændt for modemmet (duh)
Prøvet forskellige kabler, både ethernet og coax.
På første hastighedtest efter hver genstart får jeg fuld forbindelse, og få sekunder efter er jeg tilbage på 1-5mbits.

På bridged-mode har den ramt fuld hastighed stabilt, og en gang imellem vil routeren fungerer helt fint på fuld forbindelse efter genstart. Det virker som russisk roulette når jeg slukker og tænder.

Jeg bruger yousee's CG3700, og har også lige fået tilsendt deres nyeste Sagemcom 3890. Samme problem opstår med begge routere.

Dansk Kabel TV var personligt henne og koble mig på, og sætte forbindelsen op mellem antennestik og router. Det virkede upåklageligt i mere end 48 timer efter de var gået.

Jeg har fejlsøgt over 2 weekender nu, og kan virkelig ikke fatte hvad der er galt.
Nogen der har nogle gode forslag?

Spørg endelig hvis der er brug for mere info.

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Det tyder på at forbindelsen skal fejlmeldes.
Omdømme 7
Badge +7
Hej Hevia

Jeg synes at Radiomanden har ret og jeg håber at du har fået det fejlmeldt via vores support.
Det kan i tro jeg har.
Skal nok melde tilbage med løsningen.

@Kasper
Min antenneforening har en aftale med Dansk Kabel TV, så et teknikerbesøg ikke udløser en regning, heller ikke hvis fejlen er på min side.

Hvis teknikeren fastslår det er møntet på udstyr fra yousee, ved du så hvordan det forløb ville udspille sig?

Tak på forhånd.
Det viser sig at kablet mellem vej -> hus er problemet.
Der skal graves et nyt kabel!

Besvar