Forventet hastighed på 120/20 forbindelse | YouSee Community
Spørgsmål

Forventet hastighed på 120/20 forbindelse

Jeg har en 120/20 forbindelse via coax kabel koblet til en Netgear C6250 router.
Uanset hvad jeg har prøvet (se nedenfor) kan jeg ikke få målt en højere download hastighed end ca. 90 Mbit/s.
Jeg har prøvet følgende:
- PC koblet til router direkte med kabel (er det altid)
- Slukket for WiFi i routeren
- Slukket alt perifert udstyr
- Kørt hastighedstest med genstartet PC med kun det mest essentielle sat til opstart (valgfri start i msconfig, også uden internet security/antivirus)

Kan det være forventeligt at jeg kun får 75% af den hastighed jeg betaler for?
VH Daniel

23 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Jeg har en 100/20 og på den får jeg mellem 90-96 Mbps Down, og 24-27 Mbps Up, det er vel at mærke på Wi-Fi, så du skulle få mere når det er en kablet forbindelse.
Prøv at afmonter Coax kablet vent et halvt minut og skru det på igen.
Tak for foslaget Radiomanden. Nu har jeg forsøgt at tage coax stik ud, vente et par minutter og sætte i igen.
Det er det samme: ca. 90 up/22 down.

Kan længden på coax kabel have noget med det at gøre?
(Der er 10m coax kabel fra stikdåse i væg til modem).
VH Daniel
Omdømme 7
Badge +7
Har længere afstand, så det er ikke problemet.
OK. Så er der en ting mindre at bekymre sig om.
Lyser lan-porten i modemmet orange? Så kører porten kun i 100 Mbit-tilstand. Hvis computeren har gigabit netkort, så ligger fejlen nok i ethernet-kablet.
Samme problem her, 120/20 hastighed, kommer aldrig over 96 i upload, dog er upload hastigeden altid 7-8 stykker over de 20.
Yousee supporten har svaret med det standard svaret: Tænd/sluk/reset uden at det ændrer noget.
Venter nu på at en tekniker ringer i morgen aften og beder mej reset/sluk/tænd igen.
Siden det er flere som har dette problem ligger nog fejlen hos Yousee en eller anden plads.
Lyser lan-porten i modemmet orange? Så kører porten kun i 100 Mbit-tilstand. Hvis computeren har gigabit netkort, så ligger fejlen nok i ethernet-kablet.
Nej, den er grøn.

Samme problem her, 120/20 hastighed, kommer aldrig over 96 i upload, dog er upload hastigeden altid 7-8 stykker over de 20.
Yousee supporten har svaret med det standard svaret: Tænd/sluk/reset uden at det ændrer noget.
Venter nu på at en tekniker ringer i morgen aften og beder mej reset/sluk/tænd igen.
Siden det er flere som har dette problem ligger nog fejlen hos Yousee en eller anden plads.

Øv. Jeg har lige skrevet til support og nævnt alle de ting jeg har prøvet, så jeg håber ikke at de skriver at jeg skal prøve det hele igen.
Jeg prøver lige at krydse nogle flere muligheder af listen:
-Kan det være data-splitteren (Comega Data-modem POF 1-4) der sidder i coax-stikket i væggen?
-Er det nok at slukke WiFi i routeren? Skal/bør man også slukke for alle de enheder der normalt er på WiFi?
VH Daniel
Omdømme 7
Badge +7
Hvilket Modem.? Er det et 3890.? Så vil jeg skifte vægdåsen til en med Data udtag.
https://www.el-grossisten.dk/triax-multimedie-udtag-slutdaase-65mhz-td272d-hv.html?fee=5&fep=5094&utm_source=google&utm_medium=pla&gclid=Cj0KCQjwpMLOBRC9ARIsAPiGeZATbnY9vH01lrhEkvrz6D3yIKE15APU0uClSUpHNkMhkUhpes-731MaAvWwEALw_wcB
Hvilket Modem.? Er det et 3890.? Så vil jeg skifte vægdåsen til en med Data udtag.
https://www.el-grossisten.dk/triax-multimedie-udtag-slutdaase-65mhz-td272d-hv.html?fee=5&fep=5094&utm_source=google&utm_medium=pla&gclid=Cj0KCQjwpMLOBRC9ARIsAPiGeZATbnY9vH01lrhEkvrz6D3yIKE15APU0uClSUpHNkMhkUhpes-731MaAvWwEALw_wcB

Vægdåsen har to udtag (Radio + TV). I de to stik sidder en datasplitter magen til denne her: https://www.amazon.de/Multimedia-Dosenaufsatz-DKT-COMEGA-Radio/dp/B00UIBPIXU.
(Den hedder COMEGA Data-modem POF 1-4)
Den har så tre udtag: Data, Radio og TV. Den er ret gammel...
Modemet/Routeren som så er tilsluttet data stikket via coax er et Netgear C6250EMR.
VH Daniel
Omdømme 7
Badge +7
Kender udemærket de "Rygsække", der kan være problemer med dem på de høje hastigheder.
Kender udemærket de "Rygsække", der kan være problemer med dem på de høje hastigheder.

Så bør den måske skiftes. Vil en vægdåse med tre udtag, som den du linker til, være bedre?
Omdømme 7
Badge +7
Ja, det er hvad der bruges i dag.
Hvis du tager egenskaber på netkortet i windows, står der så gigabit? Bare for at dobbelttjekke. Hvad siger aktiver.yousee.dk om din hastighed?

Jeg tror ikke, det er din vægdåse. Den omtalte vægdåse med tre udtag er "udgået". Den skal skiftes igen, hvis du vil have en af de nye høje hastigheder. Du kan prøve at vise os modemmets signalværdier.
Omdømme 7
Badge +7
Har for kort tid siden fået en sådan vægdåse monteret af You See, netop grundet Modem problemer.
Så har du fået en gammel model 🙂
Omdømme 5
Badge +1
Der er ikke FM stik i den dåse jeg fik monteret i juli, kun tv og data
Der kom vist lige nogen flere svarHvis du tager egenskaber på netkortet i windows, står der så gigabit? Bare for at dobbelttjekke. Hvad siger aktiver.yousee.dk om din hastighed?

Jeg tror ikke, det er din vægdåse. Den omtalte vægdåse med tre udtag er "udgået". Den skal skiftes igen, hvis du vil have en af de nye høje hastigheder. Du kan prøve at vise os modemmets signalværdier.

Hov, du er måske inde på noget her:
Var inde på aktiver.yousee.dk og der står der at jeg har 80/20 forbindelse, mens min regning siger 120/20.
Hmm, hvad er det "rigtige"?
Omdømme 7
Badge +7
Det er lige som med et Telefonstikket, det er leverandørens terminerings punkt, og ret beset må man derved ikke ændre på det.
Det er lige som med et Telefonstikket, det er leverandørens terminerings punkt, og ret beset må man derved ikke ændre på det.
Det var et svar til et spørgsmål jeg stillede men kom til at redigere væk.
Jeg piller ikke ved det 🙂
aktiver.yousee.dk viser den faktiske hastighed, så du skal nok tale med Yousee 🙂
aktiver.yousee.dk viser den faktiske hastighed, så du skal nok tale med Yousee :)

Jeg har allerede sendt en mail. Venter på at høre fra dem.

En stor tak for jeres hjælp allesammen og især tak til Radiomanden og Logan 🙂
Omdømme 7
Badge +7
Der kan være lange svartider på en Mail, det er bedre at ringe til dem.

Besvar