Forsøgt Bridge mode i 3 år uden held | YouSee Community
Svar

Forsøgt Bridge mode i 3 år uden held

Hej jeg har forsøgt at få mit modem til at køre bridge mode i lige omkring 3 år cirka, med både forskellige routere og forskellige modemmer, men hver gang jeg spørger Yousee om det, så siger de, at de ikke understøtter det.
De gange jeg har været heldig at der er nogle som har forsøgt at hjælpe mig med forskellige guides, har det ikke virket alligevel.
Her for ikke så længe siden skulle jeg snakke med Yousee for at hjælpe en kunde (jeg er uddannet IT Supporter) og ham Yousee manden lød ret skarp inde for IT og Yousee's systemer, så jeg spørger ham om han ved det er muligt at køre Bridge mode hjemme ved mig selv, han siger lige så fint, "Jaja du skal bare sætte din router til, sætte dit modem i Bridge mode også ringe til os og give os din MAC adresse på din WAN port" så jeg skyndte mig at få købt en ubiquiti usg 4 pro firewall og smed den op i mit miljø og ringede til Yousee, manden jeg snakker med siger at det mener han ikke er muligt, men han forsøger alligevel, vi får det ikke til at virke, og jeg er igen tilbage til at bruge min lille lorte Homebox.
Dog nævner manden at jeg kan forsøge at spørge herinde på Yousee forum efter hjælp.

Så nu spørger jeg så, er der nogle som har haft held med det og evt. kan give mig en step by step guide?
Jeg har en Sagemcom FAST3890 modem.
Jeg har forsøgt at slå bridge mode til i den, men der kommer ikke nogen IP fra modemmet.
Jeg har også forsøgt at aktivere det ved at gå ind på mitwifi.dk og aktiver.yousee.dk men den vil den slet ikke forbinde til siderne, jeg har som sagt også forsøge at give Yousee menneskerne min Mac addresse på routeren, men det siger de at det vil ikke virke.
jeg er helt tør for ideer og håber på hjælp fra nogen på en eller anden måde.
icon

Bedste svar af Heksemor 4 oktober 2019, 20:27

1. Logind på router
  2. Slå begge wifi frekvenser fra
  3. Aktiver bridge mode
  4. Slut egen router til port på 3890 (WAN til LAN)
  5. Gå ind på https://aktiver.mitwifi.dk gennem egen router
Fejler punkt 5 (og det sker nogen gange). Ringer man ind med WAN MAC adressen på egen router, og yousee kan manuelt aktivere den..
Se original

9 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +2
Homebox kan ikke sættes i bridge mode, men man kan sætte en anden router ind som DMZ.
Omdømme 6
Badge +2
  1. Logind på router
  3. Aktiver bridge mode
Fejler punkt 5 (og det sker nogen gange). Ringer man ind med WAN MAC adressen på egen router, og yousee kan manuelt aktivere den..
Homebox kan ikke sættes i bridge mode, men man kan sætte en anden router ind som DMZ.
Du skriver at man ikke kan sætte den i bridge mode, men det kan man inde i WEB UI.
også skriver du en guide bagefter hvor man skal sætte den i bridge mode?
Når routeren er i Bridge mode.

1. Logind på router
  3. Aktiver bridge mode

Jeg har dog fået den guide et par gange af forskellige Yousee mennesker, men det hjælper desværre ikke, når jeg forsøger at komme ind på aktiver siden, så melder den bare jeg ikke har nogen internet forbindelse.
Omdømme 7
Badge +7
Prøv at søge i dette forum. Der er flere tråde om emnet og folk som kører med i bridge mode med routeren 3890. Med egen router få du ikke adgang til internet, men bare en lokal 10.x.x.x adresse. Først efter aktivering kan egen router se det åbne internet.

Homeboks kan også mig bekendt ikke sættes i bridge mode men i DMZ.
Omdømme 6
Badge +2
Jeg lavede 2 indlæg. Et for Homeboks og et for 3890. Guiden er kun for 3890.
Omdømme 7
Badge +7
Nogen gange virker URL'en ikke og man må indtaste IP adressen på aktiverings portalen. Jeg ikke huske den, men den kan findes ved at søge i forum. Den er nævnt i flere tråde om emnet.
Omdømme 5
Badge +1
80.62.121.114
Prøv at søge i dette forum. Der er flere tråde om emnet og folk som kører med i bridge mode med routeren 3890. Med egen router få du ikke adgang til internet, men bare en lokal 10.x.x.x adresse. Først efter aktivering kan egen router se det åbne internet.

Homeboks kan også mig bekendt ikke sættes i bridge mode men i DMZ.

Jeg søgte rundt i forummet inden jeg skrev det her inlæg, men jeg var ikke heldig at finde noget.

Jeg forsøgte i går at følge den guide som Heksemor har skrevet, og min router får en lokal IP som slangefar siger.
Jeg forsøgte så derefter at gå på aktiveringsportalen, men der kan jeg ikke komme ind, jeg forsøgte med aktiver.mitwifi.dk og aktiver.yousee.dk og mitwifi.dk men jeg kunne ikke komme på nogle af dem.

80.62.121.114
Jeg prøver derfor igen i dag og få Bridge mode op og køre, også må jeg lige prøve med IP'en istedet for URL til aktiverings portalen.
  1. Logind på router
  3. Aktiver bridge mode

Jeg fik det fandme til at virke, jeg fulgte guiden Heksemor havde skrevet, men idag fik min router dog ikke nogen IP, og det gjorde min bærbar som jeg satte direkte i modemmet hellere ikke, før jeg havde nulstillet mit modem fysisk med knappen nede i bunden 3 gange og sat den i bridge mode alle gange, og ligepludselig fik min router en IP.

80.62.121.114
Dog virkede ingen af URL's til aktiverings portalen, så jeg brugte IP'en som Sigvard skrev, også kunne jeg komme ind på aktiverings portalen og aktiverede det derigennem, og nu virker det sgu som det skal.

Mange tak for hjælpen, i har lige reddet min weekend.
Lad os håbe at Yousee kommer med noget officelt på et tidspunkt hvor de faktisk supporter Bridge mode.

Besvar