Forsinkelse ved streaming ? | YouSee Community
Spørgsmål

Forsinkelse ved streaming ?

Jeg oplever at mit signal er ca 1 minut forsinket ved streaming i forhold til ved flow-tv..

Er dette normalt?

Det er et problem når man deltager i et program som f.eks ALLE MOD 1 hvor man skal svare på tid.. Men først får spørgsmålet på TV skærmen når det er ved at være for sent at svare i ALLE MOD 1 app'en

9 Kommentarer

Ja, DRs stream minder om Yousees. De streamer også over HTTP. Yousee brugte engang RTSP, sammen med deres flash-player. Jeg mindes ikke, hvor stor forsinkelsen var dengang, men den var ret sikkert mindre end i dag.
Omdømme 7
Badge +3
Der må tillige regnes med en forsinkelse i brugerens computer, hvor der også opbygges en cache inden signalet sendes til skærmen via grafikkortet.
Omdømme 7
Badge +7
Så må DR gøre det samme, der er nemlig også forsinkelse.
Teknisk set kan det godt være anderledes. Det afhænger af platform og opsætningen af den. Yousee bruger i dag HLS. En af bagdelene ved HLS er netop den store forsinkelse.

Tv-signalet er f.eks. på ip-form i TDCs net, før det bliver omdannet til dvb-c.
Omdømme 7
Badge +7
Derudover skal det konverteres til en Stream på nettet, det koster også noget forsinkelse, så det kan ikke være anderledes.
Omdømme 6
Badge +2
Det skyldes at man er nødt til at opbygge en buffer for at kunne levere et stabilt stream. Denne opbygning koster mellem 30 og 120 sek.
Omdømme 7
Badge +7
Der er forskel på kabel og internet. Nej, det kan ikke rettes op.
Hvad skyldes denne forsinkelse ? Og kan det rettes op ?
Omdømme 7
Badge +7
Det er normalt. Prøv evt. TV2 News, hvor du kan se, at udsendelsen er 1 - 2 min. efter.

Besvar