fejlmelding om drift forstyrrelser | YouSee Community

fejlmelding om drift forstyrrelser

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hej,

Hvorfor kan man ikke melde driftforstyrrelser ind til Yousee uden at skulle accepterer et teknikerbesøg ?

/CHC

16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
chc skrev:
Hej,

Hvorfor kan man ikke melde driftforstyrrelser ind til Yousee uden at skulle accepterer et teknikerbesøg ?

/CHC

Det kan du da godt, men så er det jo ikke sikker problemet bliver løst. Et teknikerbesøg koster kun noget, hvis det er ens eget udstyr, der er skyld i fejlen. Fejlsøgningen vil ofte skrev indefra og ud og ikke omvendt.

Det er totalt gak i låget at man ikke kan fejlmelde et tilbagevendende problem, (Pixelering og kortvarig frysning af billede og lyd samt lav lydstyrke på de berørte TV kanaler) som skyldes en fejl i et udendørs fordeler-skab til flere huse, uden at der bookes hjemmebesøg af en tekniker.

Ved fejlmelding pr. Tlf. er der ikke lydhørhed for at det er den samme "udendørs" fejl som er kommet tilbage, vi får et standard-svar om teknikerbesøg, og at regningen kan ende på køkkenbordet hvis han finder fejl inde i huset.

Vi er nået dertil, at vi i vores facebookgruppe for den afdeling jeg bor i, laver opslag om Bla. de fejl og tilbagevendende fejl og mangler der sker på vores antenne-anlæg, og opfordrer alle til at ringe til Yousee og fejlmelde, og forlange at fejlene udbedres uden det latterlige teknikerbesøg som kun har et formål, nemlig at tørre regningen af på kunderne.

Kundeservice fejlmelding burde skifte navn til Gebyr og inkompetent-service.
Omdømme 5
Badge +6
Hej!

Jeg blander mig lige her. :)

Det er sådan, at vores teknikere tjekker linjen fra vores central og hjem til dig. Det kan godt ske, at de kan løse det udefra, men for god ordens skyld oplyser vi, at det kan ske, at teknikeren har brug for at komme ind i husstanden, for det har vi set før. Når vi sender en tekniker ud, handler det ikke om at tørre regningen af på kunderne, det forsøger vi faktisk at undgå ved at gennemgå tingene, når du kontakter vores support. Teknikerbesøget handler om at få løst det problem, som du står med som kunde.

Du kan læse lidt mere omkring netop teknikerbesøg lige her: https://kundeservice.yousee.dk/abonnement/din-tekniker

Det kan muligvis besvare nogle af de spørgsmål, som kan opstå. :)

Stefan, YouSee Forum Team
Hej Stefan.

I dette tilfælde fejlmelder jeg og en hel del andre beboere pr. Tlf. En tilbagevendende fejl, som er rettet (afhjulpet) adskillige gange - på udendørsarealet i et fordelerskab. Pixelering i store firkanter, hakkende lyd, og kortvarig frysning af billede og lyd. Jeg stod og skulle på ferie, men synes alligevel godt at jeg kunne tillade mig at fejlmelde, så det i det mindste blev rettet. Standardsvaret blev anvendt igen, der skulle bookes teknikerbesøg til min bolig, ellers måtte jeg ringe og fejlmelde efter min ferie, uagtet fejlen ikke er inde i min bolig. Jeg og flere andre beboere har tidligere haft teknikerbesøg på samme fejl, med det resultat, at vi næsten alle skulle udskifte vores mellem og antennekabler, uagtet mange af beboerne allerede havde udskiftet efter tidligere teknikerbesøg - uden nogen effekt ,da fejlen ikke er inde i boligen - men ude i et fordelerskab, flere beboere blev præsenteret for en regning for den “fejlfinding på antennekablet inde i huset” hvilket er totalt uacceptabelt. Vedr. Den seneste fejl som igen og igen og igen blev “rettet udendørs” efter teknikerbesøg hos enkelte beboere, som følte sig tvunget til besøget hvis de ville fejlmelde, meddelte en af teknikerne, at det var korrekt, at fejlen skulle rettes udendørs, og at de fejl vi gentagende gange har fejlmeldt, vil komme tilbage igen, da vores nedgravede kabler er i en så elendig tilstand, at de Bla. ikke kan leve op til jeres opgraderinger af systemet. Derfor, i al fredsommelighed, vil det være på sin plads, at vi kan fejlmelde online - uden at vi skal alt det hurlumhej igennem hvergang, med teknikerbesøg/regning på køkkenbordet til samme og tilbagevendende fejl.
Sådan ser mit TV signal ud til aften på Euronews.

https://vimeo.com/350511565
Omdømme 7
Badge +7
Der kan der være forskellige grunde til, indstråling på det Quam som kanalen ligger på, det kan være kablet eller udefra kommende.
Er der set efter om problemet også er på de kanaler som ligger sammen med den.
Der kan der være forskellige grunde til, indstråling på det Quam som kanalen ligger på, det kan være kablet eller udefra kommende.
Er der set efter om problemet også er på de kanaler som ligger sammen med den.

Det er kun på denne kanal i aften, men ellers ser vi samme problem i klynger på andre kanaler, det kan f.eks. være på TV2 news,TV2 og TV2 sport samtidigt og eller DR2, DR3 og DR K samtidigt men også på andre kanaler.
Omdømme 7
Badge +7
Er der undersøgt om fejlen kan ligge hos dig selv.? Kabler/stik/samlinger/fordelere.
Er der undersøgt om fejlen kan ligge hos dig selv.? Kabler/stik/samlinger/fordelere.
Denne fejl i aften er af gode årsager ikke fejlmeldt til Yousee da der jo er lukket på fejlmelding.

Ja, vi har nok alle haft teknikerbesøg ved fejl som på den video jeg har uploadet, og i alle tilfælde er de til sidst blevet rettet i udendørs fordelerskab. Vi er ca. 111 rækkehuse som er tilsluttet Yousee, og som skrevet i tråden længere oppe, så har mange huse samme fejl på samme tidspunkt, så fejlen er helt sikkert ikke på de enkelte huses indvendige kabler og mellemkabler. Nu er det ikke alle huse som har samme TV pakker så derfor kan nogle have fejl hvor andre ikke har med mindre fejlen det pgl. tidspunkt ligger i grundpakken som alle har.
Omdømme 7
Badge +7
Så skal der jo ske en fejlmelding når der åbnes igen 08:00-20:00.
Så skal der jo ske en fejlmelding når der åbnes igen 08:00-20:00.
Ja, problemet er bare at man bliver træt af den samme smøre, der skal bestilles teknikerbesøg til fejlfinding inde i huset, man skal tage fri fra arbejde så han kan komme ind og konstatere, at han skal rette fejlen udendørs i et fordelerskab og ikke inde i huset, nøjagtigt som det plejer at være.
Omdømme 7
Badge +7
Der skal fejlmeldes individuelt på problemet, så det vides at det ikke er en enkeltstående fejl.
Der skal fejlmeldes individuelt på problemet, så det vides at det ikke er en enkeltstående fejl.
Lige præcis, og det er ikke enkeltstående fejl, de er mere eller mindre konstant eksisterende. De første 4-6 der ringer og fejlmelder, får den samme smøre hver gang, der skal bestilles teknikerbesøg til din bolig enten imellem kl. 8-12 eller 12-16 og finder han fejl inde i huset skal vi selv betale for besøget. Man skulle mene, at når der har været teknikere herude mange gange på de samme fejl som alle “har skulle afhjælpes i fordelerskabene” ude på stierne, så er det sikkert nok derude at problemet skal afhjælpes igen og ikke inde i husene. Hvor svært kan det være. ? Folk er dødtrætte af at vi betaler for et produkt som er så fejlbehæftet så det skriger til himlen, og ikke nok med det, så skal vi tage fri fra arbejde, for at få et ligegyldigt teknikerbesøg som ender op med, at han går ud og arbejder i fordelerskabene bagefter besøget.
Omdømme 7
Badge +7
Der kommer nok en løsning når alle melder samme fejl.
Der kommer nok en løsning når alle melder samme fejl.
Desværre nej, vi har kæmpet med dette problem i årevis og er ikke kommet videre, andet end det er blevet mere besværligt at fejlmelde og fejlene kommer hyppigere efter opgraderingerne på centralen.

Vores kabler ind til husene er i en elendig forfatning hvilket de har været i årevis, og kan ikke klare de opgraderinger Yousee har lavet, det har vi fra hestens egen mule, en af teknikerne.

Vi er en forening på 111 rækkehuse som Yousee leverer til, og de har forpligtet sig til vedligehold af anlægget hvilket bestemt ikke bliver opfyldt. !
Omdømme 7
Badge +6
Det skriger også langt væk efter at det er YouSee's eget udstyr den er gal med, når så mange hustande er berørt.
Men det er også rigtigt at man kan opleve at YouSee ikke er særlig lydhøre over for sådanne fejl der rammer et helt boligområde, for det måtte vi sande med vores næsten 200 hustande ang. samtlige kodede kanaler der anvender QAM256, at ingen af os havde et stabilt signal på dem.
På mit eget TV kunne jeg se i de tekniske indstillinger, at signal styrke og kvalitet stod og pumpede op og ned, som om at det var et VU meter til et musikanlæg der pt. spillede hurtigt pumpende Techno musik og BER var også all over the place.

Så det var kanaler at vi bare måtte undvære og nøjes med QAM64 kanalerne i vores gamle fulde pakke, for desværre måtte folk her også opleve den her kontinuerlige snakken fra YouSee om, at det kunne være vores eget udstyr og kabler at den var gal med og det lød ikke særlig meget til at de havde lyst til at sende en teknikker forbi, TILTRODS af at der faktisk bor en tele teknikker der er ansat hos TDC i vores boligkvarter, så selv ikke det var nok til at erkende at den var gal, hvilket han også dælme var godt frustreret over at hans kollegaer hos YouSee ikke havde særlig meget lyst til.

Fejlen blev faktisk først rettet efter at teknikere havde besøgt vores boligkvarter og skiftet en masse af deres egen hardware ud med noget sprit nyt i den her landsdækkende opgradering af deres udstyr til de højere internet hastigheder.
Så vi fik ret i vores antagelse at det VAR YouSee's eget udstyr at den var gal med i vores boligkvarter.

Besvar