Fejl på bredbånd via Coax | YouSee Community

Fejl på bredbånd via Coax

Hejsa

Jeg har normalt tv og bredbånd via coax.
Desværre virker mit bredbånd ikke idag men mit tv virker fint.

Jeg har selvfølgeligt prøvet at gennemgå alle de forslag som beskevet på Yousee.dk -
Til slut ringede til 70 70 40 40 for at anmelde et teknisk problem - intern her hører netwærket fint både med kabel og wifi -
Alligevel fik kundeservicemedarbejderen som iøvrigt var sød og rar mig til at lave en masse manøvrer med mine kabler (de ændrer sig jo ikke fra imorges til vi kom hjem kl. 14.00) - Jeg valgte at lave de ting som medarbejderen bad mig om selv om jeg godt vidste det ikke ville nytte -

Til slut kunne jeg vælge nogle tidspunkter imorgen (aften da jeg går på job) - så ville jeg blive ringet op -

Det finder jeg helt "tosset" da problemet jo i virkelighden er udfra - ingen har rørt det mindste her i lejligheden.

Dette burde Yousee kunne gøre bedre -

Jeg ved dette er et brugerforum så derfor er der måske mere held med at skrive i Yousee´s facebook gruppe.

Er der mon andre der har problemer idag ?

5 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +2
Jeg kunne ikke komme på min YouSee router i formiddags, men en genstart løste problemet.
Omdømme 7
Badge +7
Hejsa

Jeg har normalt tv og bredbånd via coax.
Desværre virker mit bredbånd ikke idag men mit tv virker fint.

Jeg har selvfølgeligt prøvet at gennemgå alle de forslag som beskevet på Yousee.dk -
Til slut ringede til 70 70 40 40 for at anmelde et teknisk problem - intern her hører netwærket fint både med kabel og wifi -
Alligevel fik kundeservicemedarbejderen som iøvrigt var sød og rar mig til at lave en masse manøvrer med mine kabler (de ændrer sig jo ikke fra imorges til vi kom hjem kl. 14.00) - Jeg valgte at lave de ting som medarbejderen bad mig om selv om jeg godt vidste det ikke ville nytte -

Til slut kunne jeg vælge nogle tidspunkter imorgen (aften da jeg går på job) - så ville jeg blive ringet op -

Det finder jeg helt "tosset" da problemet jo i virkelighden er udfra - ingen har rørt det mindste her i lejligheden.

Dette burde Yousee kunne gøre bedre -

Jeg ved dette er et brugerforum så derfor er der måske mere held med at skrive i Yousee´s facebook gruppe.

Er der mon andre der har problemer idag ?

Nej ingen problemer det er der sjældent, kan se der er skrevet på FB, så afvent teknikker. Tvivler dog på hvad der kan gøres telefonisk, da det du bliver bedt om at gøre lyder til at være gjort.
Ja jeg er sikker på fejlen ligger i noget af Yousee´s udstyr da netværket virker fint både med wifi og kabel her i huset - jeg kan faktisk endda tilgå mit netværk udefra via min ipadresse (NAS)

Kører jeg en netværkstest viser den at DNS serveren ikke svarer :-(

Surt at skulle vente til i morgen aften for at få Yousee til at ordne dette problem - det er jo ikke her der er noget galt.
Omdømme 7
Badge +7
Så er det nok der fejlen ligger, er der prøvet en anden DNS.? Ved ikke lige hvordan, men andre har gjort det.

Fandt en Guide til det. https://da.phhsnews.com/ultimate-guide-to-changing-your-dns-server5711
Der er nogen der læser med hos Yousee - enten her eller i facebook gruppen -
Fejlen er rettet og det hele kører fint igen.

Længe leve Yousee - det plejer altid at køre 100% stabilt - så det er nemt at blive frustreret.

Besvar