Får ikke den hastighed jeg betaler for | YouSee Community
Spørgsmål

Får ikke den hastighed jeg betaler for

Omdømme 1
Hejsa

Titel skal ikke ses som et surt opstød, og måske lidt alligvel :-)

Nu stiger abonnemt igen, og derfor ser jeg mere kritisk på om jeg nu også får den hastighed som jeg betaler for, og det gør jeg ikke. Jeg har en 120/30. Jeg har testet på alle computere i husstanden, 5 totalt, (med kablet) og den bedste af dem, kommer op på knap 113 i download, jeg opnår som regel altid de 30 i upload, men aldrig 120 i download. Den dårligeste (også den med længst kabel) kører knap 100 på en god dag.

I grunden kan jeg sagtens leve med 113 Mbit, bevares, det er bedre end det gamle 15 Mbit DSL jeg havde for år siden :)

Mit spørgsmål her er: Skal Yousee garanterer de 120, og i så fald, hvorfor kommer der så ikke 120 igennem ?

4 Kommentarer

Omdømme 1
Hej

Hvis du kigger på hjemmesiden under bredbånd kan du se hvilke hastigheder Yousee garanterer for de enkelte hastigheder (ved godt din nuværende hastighed ikke er der, nok fordi du har en ældre aftale) - det de garanterer ligger typisk lidt under, f.eks ved 300/60 garanterer de 280/50.

Det hele er afhængig af hvilken central du er på, afstanden til den og hvor belastet den er - jeg har 300/40 og trækker stort set altid lidt over 300 ned og ca. de 40 op - så jeg er godt tilfreds.

Men umiddelbart tror jeg ikke du står med verdens bedste sag når forskellen ikke er større ;-)

Men du kan jo altid tage snakken med kundeservice.

Vh Rune
Omdømme 7
Badge +7
Her er "peak time" omkring 16-22 på hverdage. Så er det svært at få den fulde hastighed.
Omdømme 7
Badge +6
Her er "peak time" omkring 16-22 på hverdage. Så er det svært at få den fulde hastighed.
Til praktisk talt umuligt 24 timer i døgnet vil jeg nærmere sige.
Jeg er på DSL i Odense i et område med både en masse industri og beboer områder.
Aldrig nogensinde er jeg kommet i nærheden af de 25/5 der skrives om med stort på hjemmesiden, kun de 20/2 der skrives med småt som minimum hastighed.

Så det der skrives med stort skal tages med et gran salt, man kan kun regne med det der skrives med småt som minimum hastighed
Omdømme 1
Altid læs det med småt 😉

Besvar