Extender mister forbindelsen til Sagecom 3890V3 | YouSee Community
Spørgsmål

Extender mister forbindelsen til Sagecom 3890V3

Indtil for to uge siden virkede alt perfekt, men så begyndte forbindelsen mellem extenderen (D-link) og Sagecom-modemet at falde ud. Apparatur på extenderen mister hele tiden forbindelsen til internettet, mens apparatur direkte på wifi fra modemet ikke har problemer. Jeg har så købt ny extender (tp-link), men problemet er fuldstændig det samme. Jeg har slukket for wifi på modemet og istedet koblet en Netgear Nighthawk AC2300 til, som så leverer wifi. Alt virker igen perfekt!
Min konklusion er, at der må være noget galt med Sagecom-wifi-delen og troede, at det ville være en smal sag at få det byttet hos Yousee.
MEN Yousee påstår at problemet må være i mine extendere!
Kan en venlig sjæl forklare mig, hvor det kan lade sig gøre?

Mvh
Per

19 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hej Per

Jeg ved ikke om du fik testet Wi-Fi på modemmet generelt, inden du købt din Nighthawk router, for hvis Wi-Fi ellers virkede på YouSee modemmet, så ved jeg ikke om det YouSee modemmets skyld.
Jo jeg har testet wifi fra modemmet. Det er det, som er meget sært. Min extender kan ikke sende wifi fra modemmet videre, men kan godt sende wifi fra routeren videre (Jeg slukker og tænder selvfølgelig wifi på moden/router, når jeg tester. Alt er anbragt tæt på hinanden, så der ikke er en afstand som spiller ind). For to uger siden var der ikke noget problem med modemmet.
Jeg forstår ikke, at det kan være et problem i extenderen (faktisk to - fordi jeg har købt en ny)
Jeg vil gerne være fri for at have routeren komplet til, da der ikke er plads i mit "teknikskab".
Hej,

jeg oplever præcis samme problemstilling med min Fast 3890 router fra Yousee og min TP Link 450.
Linket tabe forbindelsen ca hvert 2. minut, hvilket betyder at alle devices på Extender mister connection.
I og med det ser ud til at være et generelt problem så kan det vel ikke være Extenderen der er problemet?
Omdømme 7
Badge +7
Bruger I 5 GHz på 3890 routeren? Her har YouSee som standard en kanalbredde på 80 MHz, og det kan give kompabilitets problemer. Vi har her sat den ned til 40 MHz og kan komme på og det kører stabilt.
Bruger I 5 GHz på 3890 routeren? Her har YouSee som standard en kanalbredde på 80 MHz, og det kan give kompabilitets problemer. Vi har her sat den ned til 40 MHz og kan komme på og det kører stabilt.
Jeg har nu prøvet at ændre kanalbredden til 40 Mhz. Det afhjalp desværre ikke problemet. Hvis min pc er koblet direkte på wifi fra modemmet, er der ingen problemer, men lige så snart jeg kobler på extenderen, så taber jeg forbindelsen til internettet (ca hvert 2. minut som Kenneth også beskrev).
Det gælder både 5 Ghz og 2,4 GHz.
Omdømme 7
Badge +7
Bruger du UPnP? Det kører periodisk nogen runder og sløver routeren. Prøv at slå det fra.
Omdømme 7
Badge +7
Den nuværende software til 3890 taber pusten, og skal genstartes ofte afhængig af brug. Der går dog mere end 2 minutter, som I oplever med en ekstender. Vi bruger kun Wifi.
Hej Slangefar,

tak for de gode råd. Hvordan slår jeg UPnP fra på mit Sagecom 3890 Fast modem?
Omdømme 7
Badge +7
Du logger på routeren og gå ned på Advanced og Options.
Omdømme 7
Badge +7
Normalt kan man se om der åbnet nogen porte med UPnP under Advanced og Forwarding, men det kan man ikke med den nuværende software i routeren. Men prøv at se om det virker for dig, så du ikke generer nogen ved at slå UPnP fra.
Omdømme 7
Badge +7
@Kasper
Der er kommet en ny option i 3890, som hedder Hardware Acceleration. Hvad laver den?
Jeg har prøvet at slå den fra for at se, om den giver en mere stabil router.
Omdømme 5
Badge +2
@Kasper
Der er kommet en ny option i 3890, som hedder Hardware Acceleration. Hvad laver den?

Du må sige i forum, hvis det gør vi ikke skal genstarte routeren 3890 så ofte.
Bruger du UPnP? Det kører periodisk nogen runder og sløver routeren. Prøv at slå det fra.
Hej Slangefar
Jeg vil også gerne takke for, at du tager dig tid til at hjælpe os:-)
Jeg har nu haft tid til at køre en test, hvor jeg havde slået UPnP fra. Desværre uden effekt på extenderens stabilitet.
Det undre mig i øvrigt, hvorfor problemerne pludselig er opstået. Min 3890 og extender har kørt problemfrit i lang tid og jeg har aldrig pillet ved nogen indstillinger i routeren. Men det har selvfølgelig været nødvendigt at genstarte den en gang i mellem. Kan der ved disse "genstarter" blive indlæs andre indstillinger, som kan have medført problemerne?
Omdømme 7
Badge +7
Jeg tror du har fået en opdatering af software i routeren. Den seneste software synes meget fejlbehæftet. Se de mange nuværende tråde om problemerne med 3890. Her skal skal der genstartes router ofte. Har I prøvet at opdatere software i Extender, hvis man kan?
Jeg har samme oplevelse. Kørte fint indtil for 2-3 uger siden.
Jeg fik hjælp fra TP Link support ti at opgradere Firmware på min extender, desværre uden at det afhjalp problemet.
Kan det være et problem i 3890 software, så skal Yousee vel på banen og hjælpe

Kenneth
Omdømme 7
Badge +7
Kan det være et problem i 3890 software, så skal Yousee vel på banen og hjælpe

Ja, den (version FAST3890_TDC_50.10.21.T5) er bestemt ikke fejlfri. Det har også fremkaldt flere tråde i dette forum om netop 3890. Jeg har slået Hardware Acceleration fra og har ikke skullet genstarte et døgn. Det er en ny option under Advanced Options i routeren. Optionen er som standard slået til.
Et par detaljer mere om mit problem der måske kan give jer teknisk kyndige en ide om hvad root cause kan være.

Jeg forsøgte at koble en TP Link extender på 3890 routeren via kabel og sætte den op som Access point istedet for Range Extender. Dette løste imidlertid ikke problemet, min TP-Link misted igen forbindelsen til 3890 Routeren hver 2. minut.

Jeg har desuden en gammel Netgear Router som jeg bruger som Access ponit i de unger menneskers gaming rum. Den er forbndet med 3890 Router via kabel.
Jeg forbandt TP Link extenderen med kabel til Netgear boxen (som er forbundet med kabel til 3890 Router).
Og nu er problemet med at Extenderen mister forbindelsen forsvundet.

Det løser imidler tid ikke mit problem idet jeg med TP Link placering i gaming rummet ikke får spredt mit wireless til hele huset (gaming rum og 3890 router er tæt på hinanden).

Nogle gode ideeer?

Mvh
Kenneth
Omdømme 7
Badge +7
Jeg har nu ikke genstartet i 3 døgn, så noget tyder på mit problem med behov for hyppige genstarter er væk. Jeg slog bare den nye option Hardware Acceleration fra i 3890 routeren.
Omdømme 7
Badge +7
@Kasper

Hej @Slangefar

Hardware Acceleration sikrer, at modemmet kan håndtere høje bredbåndsforbindelser over 500 Mbit/s.

Hvis man f.eks. har problemer med gaming, så kan man prøve at slå den fra.

Besvar