Erfaring med ny coax-forbindelse i bridge mode | YouSee Community
Svar

Erfaring med ny coax-forbindelse i bridge mode

[Undskyld - detteher skulle have været i coax-afdelingen. Det ser ikke ud til at jeg kan flytte det.]

For nogle måneder siden fik jeg svar her på et antal spørgsmål om bl.a. stabiliteten af coax-forbindelserne.

Jeg kan til orientering nævne at jeg endte med at bestille 50/50.

Den fik jeg for ca. 3 uger siden, og den har kørt næsten upåklageligt lige siden - i bridge mode.

Kun "næsten" fordi modemet i nat tilsyneladende har genstartet. Loggen har et antal linjer af typen:
"Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.1;CM-MAC=d0:5...

og en enkelt:
"DS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Prof...

Men den har kun været kortvarogt nede, og så kan jeg leve med det.

Hvordan ser jeg om den kører DOCSIS 3.1? Gør den faktisk det når statussiden siger

Standard Specification Compliant: Docsis 3.1

eller betyder det bare at softwaren kan 3.1?

Min faste ip-adresse har ikke ændret sig (men jeg genstarter heller ikke modemet i tide og utide), og den vises også på mitwifi.dk.

Endnu en gang tak til alle dem der i sin tid hjalp ved at svare på mine spørgsmål.
icon

Bedste svar af Forummanden 10 oktober 2019, 17:16

DS profile assignment change hører til 3.1, så den linje indikerer 3.1. Connection-fanen kan vise dig helt præcist, hvad modemmet bruger af 3.0 (SC-QAM) og 3.1 (OFDM) kanaler.
Se original

2 Kommentarer

DS profile assignment change hører til 3.1, så den linje indikerer 3.1. Connection-fanen kan vise dig helt præcist, hvad modemmet bruger af 3.0 (SC-QAM) og 3.1 (OFDM) kanaler.

Jeg glemte at nævne at min faste ip-adresse lidt overraskende ser ud til at være god nok til en udgående mailserver.  Den var i en enkelt DNSBL-liste, som jeg nemt fik den ud af.

En enkelt outlook.com/hotmail-bruger har klaget over at enkelte mails landede i spam-folderen, men det har han fået fixet lokalt.  Ingen “rigtige” mails er så vidt jeg kan se blevet afvist af hverken outlook.com, gmail, eller andre.

(Jeg har naturligvis fået sat korrekt reverse DNS op og registreret adressen i DNSWL.)

Besvar