En historie fra den virkelige verden. Dette er ikke fiktion | YouSee Community

En historie fra den virkelige verden. Dette er ikke fiktion

Omdømme 5
Badge +1
Forhistorie
Efter at YouSee havde fjernet bland-selv og sænket min upload fra 60 Mbps til 10 Mbps
Havde jeg egentligt besluttet at opsige mit abonnement Dette sammenholdt med at min forbindelse i ca. 1 år har været ustabil og Yousee har ikke fået det rettet, uanset flere fejl meldinger. Men da det viser sig at Yousee er de eneste der kan tilbyde de hastigheder jeg har brug for, ringede jeg alligevel til kundeservice, efter råd fra Yousee- Casper, med henblik på at få noget mere hastighed på mit upload.

Bestillingen
Medarbejderen hos Yousee er ikke til meget hjælp da vedkommende kun oplyser om de standard tilbud der ligger på hjemmesiden. Jeg skal derfor op på en 300/60 Mbit linie og betale næsten 100 kr. mere om måneden. Vi afslutter derfor telefonsamtalen. Et par timer senere ringer jeg igen da jeg har erfaring for at to medarbejdere sjældent siger det samme. Næste medarbejder var helt klar i spyttet og forstod min udfordring med det samme. Han kunne tilbyde en 100/100 Mbps til godt og vel en halvtredser mere om måneden. Det var lige hvad jeg havde brug for. Det blev aftalt at orden skulle udføres d.21/3. Der skulle en tekniker ud og lave noget i boksen uden for huset og lave noget inde i huset. Jeg blev dog ikke informeret om hvad han skulle inde. I den sammenhæng spurgte jeg flere gange indtil om ikke også min modem/Router skulle skiftes da det efterhånden er en gammel svend, som har mere end ti år på bagen. Medarbejderen forsikrede mig om at det slet ikke var nødvendigt. Jeg fik besked på at jeg skulle være tilstede i tidsrummet mellem 7:30 og 15:30 den pågældende dag. At tekniker ville ringe 30 minutter før ankomst. Fint nok troede jeg…………

Tekniker besøg d. 21/3
Jeg ringede ind til Kundeservice kl. 12 for lige at høre om de nu også huskede at komme. Igen problem han skulle nok komme. Kl. 15:30 havde jeg stadig ikke set snusen af en tekniker, og ringede derfor igen. Jeg fik den besked at jeg kunne ringe igen kl. 16:00 hvis han ikke var dukket op nåååååå….. Ringede kl. 16:00 igen, og fortalte at tekniker var ude blevet fra adressen. Medarbejder satte mig straks på hold med henblik på at ringe til nogen og finde ud af hvad der foregik. Der var godt nyt tekniker ville være hos mig om seneste en halv time. Kl 17:30 ringede jeg igen da Tekniker ikke var dukket op. Jeg blev oplyst om at den pågældende tekniker ikke kunne ringes op. At han måske var gået hjem for at se fodbold

4 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +1
nå… Spurgte så ind til hvad de nu ville gøre. Om jeg virkelig skulle have aftalt et nyt besøg. De lovede at vende tilbage med svar senere.
Tekniker besøg d. 21/3 igen igen
Imellem tiden opdagede jeg at min faste IP-adresse var blevet opsagt eller fjernet. Det var der ingen der havde oplyst mig om. Ringede derfor ind igen og spurgte ind til dette. De fortalte at det var helt normalt i forbindelse med omlægning af en linie
Omdømme 5
Badge +1
Jeg bad derfor om at få den nye IP lavet om til en FAST ekstern IP. Hvilket de så lavede med det samme. Jeg rettede derefter mine DNS registreringer.
Kl. 18:00 ringede en anden kørende tekniker og spurgte om han måtte komme med det samme. Jo selvfølgelig måtte han det. Tekniker skiftede stik i væggen og fordeler på loftet. Og hentede derefter et ny modem ude i bilen (Kan i huske fra tidligere at det skulle jeg slet ikke have ?)
Vi fik sammen aktiveret linjen igen. Og så kom det svære som jeg næsten ikke turde sige højt. BRIDGE-MODE. Da jeg ikke kan leve med et modem der vil lystre på diverse NAT indstillinger og har begrænset funktionalitet har jeg altid kørt i BRIDE-MODE med egen PFSENSE router tilkoblet. Sammen med tekniker forsøgte vi at få det til at virke uden held. Egentligt er det ganske simpelt da MAC-adressen når man kører i bridge mode ikke skal kobles sammen med YOUSEE modem i opsætningen hos Yousee men sammen med min MAC fra egen router. Vi ringede derfor sammen ind til Yousee med henblik for at få det rettet.
Medarbejderen hos Yousee kunne slet ikke forstå sammenhængen da den MAC der blev vist på skærmen ikke svarede til MAC adressen på den router jeg havde fået udleveret. Der var sikkert også en rødt skilt på skærmen, hvor der stod ”BRIDGE-MODE understøtter vi ikke. ”Derfor har du ikke fået viden om dette”
Jeg fik dog overbevist medarbejderen om han blot skulle taste den MAC-adresse ind i systemet som kom fra min IP. Og så virkede det jo med det samme.
Næste problem: Min hastighed var stadig ikke 100/100 som i nok kan huske jeg havde bestilt. Fik dog den besked at det ikke kunne ændres før tekniker havde afsluttet opgaven i systemet. OK
Tekniker besøg sluttede kl. 20:15 og alt skulle nu være godt. Troede jeg------------
I løbet af samme aften gik modemmet sten dødt tre gange. Det eneste der virkede, var at slukke og tænde for kassen. På dette tidspunkt var humøret og gejsten faldet til et minimum. Min søn som spiller E-sport var helt bleg i hovedet Konen så noget stram ud i antrækket.
Min Faste ip-adresse var igen faldet ud. Det fik jeg så først rettet dagen efter via et nyt opkald til Yousee
Æv er ”historien” nu slut. Nej bare rolig det gik galt igen dagen efter……

Nedbrud d.. 22/3
Min kone havde aftalt at arbejde hjemmefra (Nu virkede vores nye setup. Så ingen problem)
Men kl. 12::00. ringende min bedre halvdel og fortalte at modemmet igen var DØD og ikke var til at få liv i igen. I galskab ringede jeg med samme til Yousee, selv om jeg godt vidste at jeg nok skulle være hjemme og ikke på arbejde, så jeg kunne fortælle, hvad der lyste og ikke lyste på modemmet. Og ganske rigtigt måtte det vente til jeg kom hjem. Da jeg kom hjem sidst på dagen (Min bedre halvdel havde ikke fået lavet det aftalte på hendes arbejde) var uhyret dog kommet til live igen. Hastigheden var dog stadig ikke korrekt. Jeg ringede SUK, atter til Yousee, med henblik på at få ændret hastigheden. I første omgang mente medarbejderen dog at min hastighed var korrekt 160/30. Men efter et stykke tid ved at kigge på tja måske bestilling. Det skal jeg ikke kunne sige. Kunne medarbejderen godt se at jeg skulle have 100/100.
Medarbejderen mente at der måtte være en ny fejl på min forbindelse og forslog derfor at der skulle komme en tekniker på besøg allerede lørdag (I dag) igen imellem 7:30 og 15:30. Jeg forsøgte at overbevise medarbejderen om at linien stik og modem lige var blevet tilset af en tekniker, at det var meget usansynligt at der var en sammenhæng. Medarbejderen insisterede dog på at der skulle en tekniker ud. Jeg resignerede og sagde OK.

Tekniker besøg d. 22/3
Tekniker ringede kl 12:00 og spurgte indtil hvad der egentlig var galt. Jeg oplyste om at jeg ikke havde den rigtige hastighed 100/100 og bla bla. Tekniker ringede straks ind til Yousee og fik det rettet med set samme
Omdømme 5
Badge +1
Kan i huske hvad hvorfor tekniker skulle komme…………
Nå vi aftalte alligevel at han skulle kigge forbi. Han kunne også konstatere at hastigheden nu var korrekt, at der ikke var yderligere fejl på linjen.

Siden kl 12:00 i dag har jeg nu ikke haft nedbrud Sønnen spiller E-sport. Min bedre halvdel kan lave opfølgning på arbejde.
Undertegnede sidder i sofaen og funderer over forløbet, og tænker, ja det må i selv gætte jer til……….
Omdømme 7
Badge +7
Hej Claus

Det er på flere punkter et uheldigt forløb, der desværre giver en oplevelse, vi bestemt ikke ønsker at give vores kunder. Det beklager jeg mange gange. Dog er jeg glad for at læse, at vores teknikerbesøg trods alt lader til, at have været en god oplevelse.

Ovenstående er et forløb, som kan tages med videre og som kan bruges som et eksempel på, hvordan et forløb ikke skal forløbe og det vil jeg notere mig.

Jeg er glad for, at der kommet gang i forbindelsen, og at den nu lader til at være stabil samt, at vi har fundet en løsning, der passer til jeres behov. som du/I ser værdi i.

Tak fordi vi må beholde dig som kunde i YouSee.

Besvar