Eget udstyr bliver blokeret af Yousee Periodisk | YouSee Community
Svar

Eget udstyr bliver blokeret af Yousee Periodisk

Hej Yousee

Jeg har et problem med mit internet setup derhjemme. 

Jeg har købt en Unifi Dream machine som jeg forsøger at få på nettet og det virker periodisk. 

Yousee modemmet er sat i bridge mode og den statiske IP jeg får fra yousee (100 % den korrekte) er sat som IP i Wan interfacet på min Dream machine og det virkede godt i et par dage indtil igår! Hvor alle enheder fik APIPA adresser! 

DHCP Serveren har jeg ligeledes sat korrekt op. 

Igår aftes hoppede den af og alle mine enheder fik Apipa adresser, efter et par genstarter virkede det igen. Efter 1 time døde det endnu en gang. 

Hver gang jeg ringer til yousee supporten siger de at de ikke har adgang til Colombus systemet hvor man kan definere en trustet enhed ved at indtaste MAC adressen og henviste mig derefter til at skrive et oplæg her for at få kontakt til jeres tekniske afdeling. Så det gør jeg nu.

Vh. Simon Goll

icon

Bedste svar af Simon-datatekniker 25 november 2019, 18:54

Der er fundet en løsning. 

Yousee skulle tilføje Mac adressen i deres system colombus.

Nu virker alt. 🤙😊

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Her skrives der ikke til You See, da det er et brugerforum, hvor You See kun lejlighedsvis “blander” sig.

Øv! Blev ellers henvist af en Yousee medarbejder hertil som den eneste mulighed for at få fat i deres tekniske afdeling for assistance. 

Omdømme 7
Badge +7

Her er det som skrevet primært bruger til bruger hjælp. You See yder heller ikke support på andet end eget udstyr. Her er det andre brugere der kan hjælpe dig.

Er du sikker på, at du har statisk ip og ikke fast ip, som er dhcp-tildelt?

Den statiske IP jeg har sat på udstyret er den faste IP jeg har fra yousee 

Den kan du godt forvente holder op med at virke, hvis du bruger den statisk. Der bliver åbnet for den i deres net i forbindelse med dhcp-tildelingen (sikkerhed).

Omdømme 6
Badge +4

Hej Simon.

Du skriver at alle dine enheder får APIPA adresser.

Hvis det er enheder BAG Uniifi Dream machine (Dine enheder som PC og.lign. der er logget på Dream machine) der mister deres adresser. så er det IKKE Yousee der har problemet, men din Dream Machine der smider den interne DHCP server funktion.

Hvis det er Dreammachine der ikke kan få en IP fra Yousee. Skulle alle interne enheder (Din PC og lign. der er logget på Dream machine) Stadigvæk kunne komunikere intern og stadig have en Intern IP f.eks. 192.168.1.x og derved IKKE have APIPA adresser.

-Brian

Der er fundet en løsning. 

Yousee skulle tilføje Mac adressen i deres system colombus.

Nu virker alt. 🤙😊

Jeg tror nu ikke, at du har fået en statisk ip. Så hvis der pludselig ikke længere flyder trafik, så ved du hvorfor. :)

Problemstilling 2, som Brian nævner, ligger et helt andet sted.

Besvar