Spørgsmål

efter docsis 3.1 er sat op, er pingen også blevet højere..

Vis første besked

133 Kommentarer

De fortæller lidt om teknikken i denne pdf: https://community.cablelabs.com/wiki/plugins/servlet/cablelabs/alfresco/download?id=0affb960-25f4-44f9-b747-74ad8555fd06

De har kørt en simulering...

Traffic Mix n er forskellige typer trafik / belastninger af forbindelsen. Det bliver skåret ud i pdfen.
@Kasper Kan du ikke undersøge hvad status er på "Low Latency DOCSIS"-projektet? Er der håb om at vi ser noget til det i år?
Omdømme 7
Badge +7
@Kasper Kan du ikke undersøge hvad status er på "Low Latency DOCSIS"-projektet? Er der håb om at vi ser noget til det i år?

Hej Forummanden

Vi følger udviklingen af Low Latency Docsis, men har ikke taget stilling til om det skal implementeres.
Okay, for det er jo som sådan blot en soft-opgradering af modem/CMTS (jeg vælger at antage, at hardwaren godt kan trække det), så medmindre det koster en bondegård i ekstra licens...
Omdømme 5
Badge +2
Nu har der også været centralarbejde her, og pingtiderne er steget 6-8 ms
Loggen fra min router viser hoppet i september 2018

Hej Forummanden

Vi følger udviklingen af Low Latency Docsis, men har ikke taget stilling til om det skal implementeres.

Jeg er nødt til at prikke til dig igen. Hvordan går det? Ikke mindst på grund af rygterne omkring Huaweis udtræden af markedet. Kan du få nogen til at bekræfte, om Huawei overhovedet kommer med Low Latency DOCSIS?

Omdømme 7
Badge +7

Hej Forummanden

Jeg er nødt til at prikke til dig igen. Hvordan går det? Ikke mindst på grund af rygterne omkring Huaweis udtræden af markedet. Kan du få nogen til at bekræfte, om Huawei overhovedet kommer med Low Latency DOCSIS?

Hej @Forummanden 

Der vil sandsynligvis gå nogle år inden LLD er indført. 

Jeg venter. Det er mere interessant end højere hastigheder. :relaxed:

Besvar