Delay og udfald | YouSee Community
Svar

Delay og udfald

Vis første besked

49 Kommentarer

Omdømme 2
Samme her - havde Netgear cg3000 modem, som fungerede fint indtil vores område blev "opgraderet" fra Docsis 3.0 til Docsis 3.1, hvorefter jeg var tvunget til at tage imod et Sagem Fast3890v2 modem. Modem'et fungerer faktisk fint når det bare kører.

Problemet er, at det prøver firmware check, MDD-check, osv hvert minut. Sluk/tænd hjælper i 10 minutter, så er vi tilbage til "no response". Hvis så bare firmware check, MDD check, osv kun kørte mellem kl. 03.00 og 05.00, så var det til at leve med. Det er helt ubrugeligt. Farvel Yousee!

Nu kontakter jeg Fullrate og ser hvad de kan holde ... den langsommere hastighed må jeg vel bare leve med, men det bliver bedre end den nuværende uforudsigelighed.
Omdømme 5
Badge +1
Hej Gicl
Ja der har været tekniker på besøg. Også hos mig blev der skiftet en hel del. Det eneste der ikke blev skiftet var nærmeste forstærker da tekniker ikke havde flere i bilen
Omdømme 5
Badge +1
Min bland selv hastighed har Yousee åbenbart nulstillet eller også virker det bare ikke.....
jeg har en 140 /30 Mb linie. men har ændret denne til 110/60 via bland selv,for længe siden
Hvilket også fremgår af selvbetjenings siden. Hastigheds testen viser 140/30 ? .

Nå ....prøvede så at ændre dette til en anden hastighed. Dette sker der nu ikke meget ved. Modem booter ikke. Hastigheden ændrer sig ikke.
Hvad siger du kasper fra Yousee, er der ligeledes problemer med bland selv........ ?
Omdømme 6
Badge +2
Synes stadigvæk din std. dev. er helt på månen. Men det underbygger vel meget godt, at din linie er ustabil.

Du burde fejlmelde igen. Min erfaring er desværre, at det er svært at få stabilt internet over tid, så teknikkerne må ofte ud og justerer eller udskifte komponenter.
Omdømme 5
Badge +1
Hej gicl
Jeg er helt enig. Håber så bare ikke at man skal igennem hele processen igen med at forklare hvad der er galt. Der ligger jo i forvejen tre oprettede sager, som Yousee kan bruge som udgangs punkt.
Heller ikke nemt at få til at passe med arbejde, da man er tvunget til at tage en hel arbejdsdag derhjemme.
Omdømme 5
Badge +1
Hmm igår ændrede jeg min bland selv til 130/40 men idag står den til 110/60 på hjemmesiden
En måling(Hastigheds test) viser 160/30. så det giver jo ingen mening.

Ændringen foretog jeg da min ønskede indstilling på 110/60 åbenbart ikke var aktiveret
regnede så med at jeg i dag kunne ændre tilbage til 110/60. men... da den selv er hoppet tilbage
kan jeg jo ikke ændre........

Jeg har brug for en indstilling der hedder 110/60 også i praksis (DEADLOCK)
Omdømme 6
Badge +2
Heller ikke nemt at få til at passe med arbejde, da man er tvunget til at tage en hel arbejdsdag derhjemme.

Jeg er slet ikke uenig. Jeg har fået konstateret ved gentagne målinger og dermed udelukket, at der eksistere et problem fra termineringspunktet i min stue og ud til boksen i vores indkørsel. Derved eksisterer problemet i infrastrukturen fra/i boksen i vores indkørsel og tilbage imod YouSee infrastruktur. Subsidiær i YouSee routeren.

YouSees kvalitetsafdeling har bolden og løber med den. De kan agere, uden jeg behøver at være hjemme. Du kan arbejde på samme måde med din fejlmelding og derved sparre tid.
Omdømme 5
Badge +1
Hej Igen Gicl

det undrer mig en smule at fordeler til TV og LAN sidder på indersiden af den primære forstærker: (kabel fra Yousee-forstærker- fordeler.) Er det ikke bedre hvis fordeler sidder før forstærker med henblik på at minimere støjforhold ?
Omdømme 2
Problemet i mit område ser ud til at være løst.

Jeg fejlmeldte per web mandag 11.sep. Mandag 18.sep kom svaret fra YouSee kunderservice:
"Det kan godt være at dette har været udfald på din linje her d. 13, hvis vi sender opdateringer ud til et modem, vil modemmet modtage den mellem klokken 3 og 5 om natten."

Hej Yousee,

Jeg er naturligvis glad for at det virker.

Men jeg er utilfreds med den grove nedvurdering af problemets omfang
- "det kan godt være" ... hvad bilder du dig ind??
- "den 13.sep" ... min fejlmelding var afsendt mandag 11.sep efter en lang weekend med ustabilt Yousee internet
- "den 13.sep" ... problemet fortsatte frem til mandag 19.sep kl. 18.00 ...
- "hvis vi udsender opdateringer sker det mellem kl. 03.00 og 05.00 om natten" .... Passer jo ikke, modemet checkede efter opdateringer på alle tider af døgnet og med typisk 10 minutters mellemrum. Måske var det ikke opdateringer, men modemets forsøg på at redde forbindelsen, men nettoresultatet var at vi mistede forbindelsen hver gang det skete.

Det er også mistænkeligt at fejlen ikke var på Driftsinformation i weekenden, men pludselig dukker op mandag aften 18.sep kl. 18.00 som "løst" efter at være officielt anerkendt fredag 15.sep og såmænd officielt udsat et par gange undervejs.

Yousee's rygte bliver netop mistænkeliggjort af den slags udglattende udenomssnak. Stå dog ved problemerne, så kunderne får en fornemmelse af at blive taget alvorligt.

Teknikeren sendte SMS mandag 18.sep kl. 14.20 om at "der er konstateret større fejl i dit område" Ja, det er ærlig snak, som øger tiltro til at der findes folk i YouSee, som faktisk ved hvad de snakker om.

Hvorfor er der ingen tilfredshedsundersøgelse?

1) Tilfredshed med sagsbehandlingen: 1/5 Meget utilfreds
2) Hvad kunne Yousee gøre bedre: Prioritere skriftlig dokumentation på linje med telefon opkald, hvor man venter længe for at ​få lov at fejlmelde. Hvorfor er YouSee kontakttelefon ikke et 80-nummer??​ Når man forlanger en tekniker skal se på det, bliver man truet med "betaling for tekniker, hvis der ikke er fejl" ... hvorfor ikke kvit eller dobbelt: "når der er fejl, erstatter YouSee min tid med det dobbelte beløb".

3) Tilfredshed med løsningen: 3/5 okay, nu virker det vist som det skal, men lad os lige se om det holder.
4) Anbefale Yousee til andre: 2/5 Nej, ikke hvis der er andre muligheder - YouSee skal være glade for at I har monopol i mit område.
5) Købte du andre YouSee produkter: 0/5 ... Nix, I drømmer...
Omdømme 6
Badge +2
Er det ikke bedre hvis fordeler sidder før forstærker med henblik på at minimere støjforhold ?

No idea. Så meget teknikker er jeg ikke. Håber bare at opnå en stabil forbindelse 🙂 Men måske andre kan byde ind.

Men jeg er utilfreds med den grove nedvurdering af problemets omfang
- "det kan godt være" ... hvad bilder du dig ind??
- "den 13.sep" ... min fejlmelding var afsendt mandag 11.sep efter en lang weekend med ustabilt Yousee internet
- "den 13.sep" ... problemet fortsatte frem til mandag 19.sep kl. 18.00 ...

Det er også mistænkeligt at fejlen ikke var på Driftsinformation i weekenden, men pludselig dukker op mandag aften 18.sep kl. 18.00 som "løst" efter at være officielt anerkendt fredag 15.sep og såmænd officielt udsat et par gange undervejs.

Yousee's rygte bliver netop mistænkeliggjort af den slags udglattende udenomssnak. Stå dog ved problemerne, så kunderne får en fornemmelse af at blive taget alvorligt.

Teknikeren sendte SMS mandag 18.sep kl. 14.20 om at "der er konstateret større fejl i dit område" Ja, det er ærlig snak, som øger tiltro til at der findes folk i YouSee, som faktisk ved hvad de snakker om.

Jeg tilslutter mig din kritik. Det er svært at følge sagerne i driftsinfo og oftest er de mangelfuldt beskrevet ift. oplevelsen. Jeg har punket @Kasper for det og han har tilkendegivet at han ville tage det med videre.

"hvis vi udsender opdateringer sker det mellem kl. 03.00 og 05.00 om natten" .... Passer jo ikke, modemet checkede efter opdateringer på alle tider af døgnet og med typisk 10 minutters mellemrum. Måske var det ikke opdateringer, men modemets forsøg på at redde forbindelsen, men nettoresultatet var at vi mistede forbindelsen hver gang det skete.

Opdateringer kan normalt styres fra centralt hold. Så selvom modemet poller efter en opdatering med korte intervaller, så kan den centrale service godt indstilles til kun at rulle ud i en afgrænset tidsperiode. Det er dog mere kritisk, hvis det er årsagen til at din forbindelse går ned. Det ville jeg fejlmelde.

Hvad kunne Yousee gøre bedre: Prioritere skriftlig dokumentation på linje med telefon opkald, hvor man venter længe for at ​få lov at fejlmelde. Hvorfor er YouSee kontakttelefon ikke et 80-nummer??​ Når man forlanger en tekniker skal se på det, bliver man truet med "betaling for tekniker, hvis der ikke er fejl" ... hvorfor ikke kvit eller dobbelt: "når der er fejl, erstatter YouSee min tid med det dobbelte beløb".

Jeg synes det virker som en dårlig beslutning, at skrive derind, når man har et akut problem med en linie. Det er en envejs kommunikation, hvor uddybende spørgsmål med stor sandsynlighed vil blive stillet. Og truslen ved jeg sku' ikke rigtigt hvad jeg skal sige til. Det er jo en serviceinformation. Hvis du har indstillet noget forkert i dit net eller har fejl i nettet der kommer efter routeren, så synes jeg et eller andet sted det er meget rimeligt at du betaler for at spilde teknikerens tid. Jeg er til gengæld helt enig når det kommer til kontaktnummeret. Men jeg gætter på at det er den generelle tendens i markedet. Hvis man endelig skal se lidt humoristisk på det, så sidder salgskanalen på samme nummer...

Anbefale Yousee til andre: 2/5 Nej, ikke hvis der er andre muligheder - YouSee skal være glade for at I har monopol i mit område.

Særdeles vigtig pointe. Jeg tror desværre det er et af 'key-selling-pointsne' for coax og det er YouSee naturligvis pinligt bevidste om... 😞
Omdømme 2
Jeg synes det virker som en dårlig beslutning, at skrive derind, når man har et akut problem med en linie.

Det kan du have ret i, men det gør sjældent nogen forskel for YouSee. Da jeg til sidst ringede lørdag eftermiddag 16.sep, var kundeservice lykkeligt uvidende om
a) min web fejlrapport fra 11.sep
b) deres egen driftsinformation fra 15.sep
Det var så også tredie uafhængige, telefoniske, fejlrapport siden 6.august.

I stedet for bare at tage imod fejlrapport, blev jeg igen mødt med mistænkeliggørelse og nedlandene "kunderne fatter intet"-holdning. Selv simple ting som "jeg kan se i eventloggen at ..." blev mødt med tåkrummende pinlig "hvad er det?" uvidenhed i kundeservice.

Respekterkunderne, så vil kunderne respektere YouSee
Omdømme 6
Badge +2
I stedet for bare at tage imod fejlrapport, blev jeg igen mødt med mistænkeliggørelse og nedlandene "kunderne fatter intet"-holdning. Selv simple ting som "jeg kan se i eventloggen at ..." blev mødt med tåkrummende pinlig "hvad er det?" uvidenhed i kundeservice.

Respekterkunderne, så vil kunderne respektere YouSee

Jeg har også mødt den holdning/tone/fornemmelse. Det er bare vigtigt at holde sig for øje, at dem der sidder i telefonen KUN kan logge sager. De kan intet foretage sig på egen hånd. Måske bliver det bedre med YouSees melding om at insource mange af stillingerne fra samarbejdspartnere, men det vil tiden kun vise...
Omdømme 2
Jeg synes det virker som en dårlig beslutning, at skrive derind, når man har et akut problem med en linie.

Problemet kom ikke som et lynnedslag. Det var nok snarere resultat af 3 ugers langsom nedtur. Der var udfald forrige weekend, men det blev meget værre denne weekend, hvor vi endte med at måtte bruge vores mobil data i stedet for coax. Derfor web-rapport om mandagen og telefon-rapport 5 dage senere.

Hvis jeg skulle ringe hver gang, der var udfald, kunne jeg ikke have bestilt andet end ringe nærmest hver dag i et par uger med mistænkeliggørelse før problemet var uomgængeligt tydeligt.

Min mor bor i et andet YouSee monopol område. Hendes internet forbrug er så lille at hun med stor glæde har solid internet forbindelse via Oister Mobil Bredbånd:
- 25 GB data/måned, 50-60 mbit/sec (down) + 40 mbit/sec (up), 99 kr/måned.
- Nul problemer siden november 2016, hvor TDC HomeBox blev droppet.
Desværre har jeg teenagers, der ser Netflix og eSport på twitch.tv, som kræver over 500 GB/måned, så vi er ikke klar til mobilt bredbånd endnu.
Måske om 3-4 år, når de flytter hjemmefra ... YouSee gruer forhåbentligt for den fremtid.
Omdømme 6
Badge +2
Hvis jeg skulle ringe hver gang, der var udfald, kunne jeg ikke have bestilt andet end ringe nærmest hver dag i et par uger med mistænkeliggørelse før problemet var uomgængeligt tydeligt.

Det mener jeg bestemt du er forpligtet til. Jeg er ikke klar over hvor lang behandlingstid der er på skriftlige henvendelser, men det er sikkert mere end 4-5 dage.

Scenariet, hvor du ringer ind, er at supporteren skal løse problemet i telefonen eller oprette en teknikersag. Det kræver ikke mange telefonopkald...

Derudover er jeg helt enig med dig i at YouSee bør være bekymret for fremtiden med de teknologiske fremskridt, der i større grad gør alternativerne interessante...
Omdømme 2
Det er bare vigtigt at holde sig for øje, at dem der sidder i telefonen KUN kan logge sager. De kan intet foretage sig på egen hånd.

Enig! "don't shoot the messenger" ... Det fremmer ikke sagen at skælde ud.

Da jeg ringede, var mit klare formål at få en tekniker på sagen. Kundeservice gjorde hvad han kunne for at slå det hen. At han ikke kunne se min web-rapport undrede mig og det sagde jeg til ham. Eneste grund til at jeg trods alt gav ham 3/5 tilfredshed, var fordi han til sidst bestilte den tekniker, som jeg bad om fra starten.

Ikke Yousee's fortjeneste - de kunne have
a) besvaret min web-rapport fredag med at der var oprettet en officiel sag
b) sikre at kundeservice har adgang til web-rapporter de har modtaget og kvitteret for

Ja, hvorvidt det hjælper at insource Kundeservice, det må tiden vise. Der er oceaner af plads til forbedring.
Omdømme 2
Det mener jeg bestemt du er forpligtet til. Jeg er ikke klar over hvor lang behandlingstid der er på skriftlige henvendelser, men det er sikkert mere end 4-5 dage.

Yep, 4-5 dage. På det tidspunkt var der kun mærkbare udfald hver 2-4 timer, så vi kunne leve i nogle dage med det, hvis det så også blev løst.

Skriftlig henvendelse har den fordel, at Yousee ikke kan snakke udenom eller "glemme" alle tidligere sager. Det er desværre også nødvendigt med den slags, hvis man vil stå stækere i tilfælde af erstatningssager / refusion for manglende levering.
Omdømme 6
Badge +2
Skriftlig henvendelse har den fordel, at Yousee ikke kan snakke udenom eller "glemme" alle tidligere sager. Det er desværre også nødvendigt med den slags, hvis man vil stå stækere i tilfælde af erstatningssager / refusion for manglende levering.

Det er klart, at du formentlig vil have lettere ved at dokumentere det, men igen, når det kommer til kompensation, så skal din forbindelse være nede virkelig længe. Jeg har absolut ingen problemer med at YouSee kan se hvad der er aftalt ved tidligere samtaler. Som jeg tidligere argumenterede, så er der ofte behov for dialog og det mener jeg ikke kan gøres frugtbart, med en svartid på 5+ dage. Men indrømmet, så er det en ret omfattende gråzone...
det undrer mig en smule at fordeler til TV og LAN sidder på indersiden af den primære forstærker: (kabel fra Yousee-forstærker- fordeler.) Er det ikke bedre hvis fordeler sidder før forstærker med henblik på at minimere støjforhold ?

Jo, det optimale er så få forstærkere som muligt. Især ved DOCSIS 3.1 anbefales det, at man anbringer modemmet før hjemmeforstærkeren.

Der er også et kompatibilitetsproblem med ældre forstærkere. Yousee ombygger kabelnettet til 1,2 GHz med 204 MHz returvej. Hvis forstærkeren ikke er ret ny, kan den ikke håndtere de nye DOCSIS 3.1-hastigheder.
Omdømme 5
Badge +1
Ja... så "døde" modem Ingen forbindelse på WAN siden. alle lamper lyser normalt (Sluk og tænd modem løser problemet)

Omdømme 5
Badge +1
Jeg har haft problemer med pakketab efter jeg fik en Sagemcom 3890 router. Problemet var permanent da jeg havde en antenneforstærker, som åbenbart ikke virkede med Sagemcom. Efter antenneforstærkeren blev fjernet, har jeg haft enkelte udfald. Yousee mener, at det er mine tv, som sender støj ud i kablet (det ældste er 2 år). Jeg har så monteret en galvanisk adskiller, og i den måned jeg har haft den, har der ikke været udfald.
Omdømme 6
Badge +2
Yousee mener, at det er mine tv, som sender støj ud i kablet (det ældste er 2 år).

Det er en af fejlmeldingerne vedr. 3890. De bliver ustabile, når der samtidig er tilsluttet 'ældre' tv, der kan finde på at sende støj tilbage i nettet.
Omdømme 5
Badge +1
Lige en opdatering på mine målinger. Stadigt meget dårligt med ugentlige udfald

Omdømme 5
Badge +1
Lige en opdatering på mine målinger og oppetider.
Modemmet fungerer stadig dårligt, med ugentlige udfald, hvor den eneste løsning er at slukke og tænde for modem. Problemet er stadig ikke løst, og er til stor irritation for hele familien .

Hvis jeg havde muligheden ville jeg straks skifte leverandør, da jeg ikke føler Yousee reelt gør noget for at løse problemet. Ikke kun mig der har problemet.......
Omdømme 5
Badge +1
Så er den gal igen. Har siden sidst "kun" oplevet ca. et udfald pr. måned, men her de sidste 14 dage er det helt galt igen

Besvar