Cablehaunt? | YouSee Community
Spørgsmål

Cablehaunt?

Vi har intet hørt fra YouSee ang. Cablehaunt:

https://cablehaunt.com/

Flere andre skandinaviske ISP’s har fixet hullet.

Netop det modem jeg har er et af de sårbare.

Mvh.

Peter

10 Kommentarer

Nu har Ars Technica også skrevet om det: Exploit that gives remote access affects ~200 million cable modems - Cable Haunt lets attackers take complete control when targets visit booby-trapped sites.

Artiklen har link til et exploit script på github, som man kan teste med, og hvor der også er en fil med detaljer om de sårbare modems og deres firmware version: VULNERABLE.md.

Omdømme 7
Badge +7

Fra svar på FB.

Tak for din henvendelse.

Ja, desværre har vores modems desværre også været ramt.

Alle modems er opdateret og ingen kunder på TDC´s netværk er udsat for denne sårbarhed. Det er kunder med modems tilsluttet kabel-TV-stikket, der har været berørt.

Vi tager alle oplysninger om potentielle sårbarheder meget seriøst – det gælder både når vi laver vores egne sikkerhedstest og når vi får informationer fra samarbejdspartnere. I det her tilfælde var det Lyrebirds der først opdagede den potentielle sårbarhed, og fra det øjeblik vi blev opmærksom på den, har vi haft et godt og tæt samarbejde med Lyrebirds om at løse udfordringen og sikre vores kunder.

Jeppe

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Søren W 

Der er ingen modems på TDC’s netværk, som har denne sårbarhed længere, og jeg kan understøtte det, som Radiomanden har sat ind fra facebook. 

Fra svar på FB.

Tak for din henvendelse.

Ja, desværre har vores modems desværre også været ramt.

Alle modems er opdateret og ingen kunder på TDC´s netværk er udsat for denne sårbarhed. Det er kunder med modems tilsluttet kabel-TV-stikket, der har været berørt.

Vi tager alle oplysninger om potentielle sårbarheder meget seriøst – det gælder både når vi laver vores egne sikkerhedstest og når vi får informationer fra samarbejdspartnere. I det her tilfælde var det Lyrebirds der først opdagede den potentielle sårbarhed, og fra det øjeblik vi blev opmærksom på den, har vi haft et godt og tæt samarbejde med Lyrebirds om at løse udfordringen og sikre vores kunder.

Jeppe

Hej Yousee.

Jeg skal blot være sikker.

Er alle kablemodems (coax) leveret af TDC/Yousee, automatisk blevet opdateret med den nyeste firmware version, som beskytter mod cablehaunt ?

mvh

Lars

Omdømme 7
Badge +7

Der blev skrevet : “Alle modems er opdateret.”  Derudover så skrev Kasper jo ligeledes“  Der er ingen modems på TDC’s netværk, som har denne sårbarhed længere.” Så jeg vil da mene det besvarer spørgsmålet.

Tak Radiomanden, du har sikkert ret, men vil gerne have det officielt fra Yousee

mvh

Lars

Omdømme 7
Badge +7

Det har du jo fået, dels fra den citerede tekst fra FB og ligeledes fra det som Kasper bekræftende skrev.

Omdømme 7
Badge +7

Tak Radiomanden, du har sikkert ret, men vil gerne have det officielt fra Yousee

mvh

Lars

Hej Lars 

@Radiomanden har ret - og som det fremgår af mit tidligere svar, så er der nu ingen modems på TDC’s netværks som har denne såbarhed. 

Hej Kasper. 

Tak skal du have for dit venlige svar, jeg ville blot gerne være helt sikker.

God dag

Lars

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Tekniksen 

Helt i orden - det forstår jeg godt :relaxed:

Jeg håber du vil markere det svar, der besvarede dit indlæg bedst via knappen “Markér bedste svar”. 

Besvar