Bridgemode på Sagemcom 3890 | YouSee Community
Spørgsmål

Bridgemode på Sagemcom 3890

Pyh hvor er jeg frustreret over at betalt dyrt for en forbindelse der ikke virker :-( 
Jeg håber at der er nogen her der ved mere om bridge mode you Yousee end staklerne i frontline.

Jeg har kørt bridge mode hos yousee i en del år og det kører for det meste fint, så længe routeren bliver genstartet engang imellem (Jeg har haft en rpi til at tjekke om forbindelsen var oppe og så genstarte routeren efter behov). Jeg har kørt med Netgear routeren i den del år da en tekniker som var herude for at måle, anbefalede at jeg holdt mig til den. 

Så her den 5/11 var der en afbrydelse i området, og min forbindelse kom ikke op efter det. Jeg ringede til support og fik at vide at de ikke vil se på mere før jeg fik en ny router.

Jeg prøvede at ringe nogle gange mere og fortalte at jeg kunne se at routeren ikke modtog den rigtige profil, og at jeg kunne traceroute et enkelt hub på den anden side af CPE’en. 

I går fik jeg så den nye kæmperouter, og fik den aktiveret. Så havde jeg forbindelse i 20 minutter og så mistede jeg den. Dvs. jeg havde nu forbindelse til routeren direkte vi Wifi og kabel. 

Genstarter jeg den, så kommer den op i bridge mode, uden Wifi og med min korrekte eksterne ip, men det holder kun i 15-20 minutter, mister jeg forbindelsen og kan igen tilgå det interne interface på routeren, men uden forbindelse til internettet. 

Jeg ringede til supporten (og fik først der at vide at de slet ikke må hjælpe med bridge mode), men han rodede med nogle ting, og lige nu har jeg routed forbindelse.

Jeg har ikke lige genstartet igen igen, men jeg antager at den vil komme op i bridge mode og virke i 15-20 minutter, for så at smide profilen og så ved jeg ikke om jeg vil have forbindelse.

Normalt når den mister forbindelsen, så kan jeg trace gennem routeren og videre til en 10.x.x.x-adresse og så kommer den ikke videre. 

Any tips?

7 Kommentarer

[update]

Fedt med der her forum!! “Dejligt” at se at der er så mange andre der har lignende problemer. 

Det er en V2 jeg har modtaget og den kører 3.1. 
Jeg kører på en ældre 150/30-pakke som jeg holder fast i, da jeg ikke rigtigt har tiltro til at højere hastigheder vil køre. 

Board ID: FAST3890_D0
Build Timestamp: 20190823_1045
Linux Version:

3.14.28-Prod_6.1.2mp2

Jeg har prøvet at slå HW acc og SIP ALG fra, men kører stadig i routed mode. 
Skifter jeg til bridge mode på routeren, får jeg ikke min eksterne ip, men får bare en 10.138.x.x adresse, og inden forbindelse. 

Om det så er stabilt, det må vi se. Hastigheden er ikke lige at råbe hurra for, men nu ser vi hvad der sker. 

Jeg lytter gerne til gode råd for at få bridge mode til at fungere. 

Omdømme 5
Badge +1

Det virker til, at du mangler at aktivere din egen router. Prøv om du kan tilgå aktiveringssiden via ip adressen 

80.62.121.114

Tak, men den er aktiveret. Efter at jeg har slået HW acc fra har den kørt (i routing mode) siden i går aften. 

Men træls at det ikke kører i bridge mode. 

Omdømme 2

Er det en v2 eller v3 3890 du har fået?

V2 er meget slem til at gå ned, v3 er lidt bedre..

Vi føler allesammen med dig - du er absolut ikke alene ;)

Det er en V2 af en eller anden grund. 

Er det værd at prøve at får den byttet til en V3?

Ja, det er faktisk ret dejligt at opdage at der er så mange andre der har problemer :-)

Omdømme 2

Der er ingen tvivl om at v3 er et bedre stykke udstyr, omend ikke perfekt ;-)

Omdømme 5
Badge +1

Er det kun Sagemcom routeren, der er tilsluttet Yousees installation, eller er der også TV mv. tilsluttet? Hvis der er, så prøv at fjerne det. Min erfaring med Sagemcom 3890 v2 er, at den er meget følsom for støj fra coaxialkablet. Jeg måtte skrotte en antenneforstærker og sætte en galvanisk adskiller på antennekablet for at få styr på problemerne, da jeg fik Sagemcom routeren i stedet for Netgear. 

Besvar