Bridge mode på Sagemcom 3890 | YouSee Community
Svar

Bridge mode på Sagemcom 3890

Vis første besked

42 Kommentarer

Omdømme 4
Badge
Faktisk står der:

Features
• 8 Downstream plus 4 Upstream Channel bonding on the WAN, delivering up to 400 Mbps
Omdømme 5
Badge +5
[quote=THX2K]Oplever også at 3890 har blokeringer på enten porte og/eller protokoller, som jeg har brug for i det daglige (det var grunden til, at jeg satte den i bridge mode og nu virker alt igen).
Nogen der kender til det og kan det slås fra?

Portene 135, 139, 445, 548 er blokeret. Det samme er port 25, men den kan dog åbnes.
Hejsa.
Er der noget nyt i dette omkring 3890 Modellen.
Jeg står med en linjb hvor man har sendt dette modem. Da jeg har VPN, samt Backup storage er det vigtigt min Router kan levere Bridged VLAN hvilken Yousee Siger den kan og - man ikke supporterer dette.
Men jeg står nu med en router der skulle fungere - men på min egen Router modtager jeg ikke den Public IP som jeg skal - og får ingen forbindelse.
Har nu snakket med Yousee flere gange som siger den står som den skal - Men igen de yder ikke support
Jeg har testet dette flere gange med at teste på den gamle Forbindelse ( yousee ADSL) ingen problemer med at få en IP - Men så snart det er igennem deres CoAX linje - så er der bare ikke en DHCP adresse der kommer - som de siger - Men de yder ikke support.

Hvor skal man så hente hjælp henne ? og understøtter dette modem i det hele taget Bridged VLAN
Hejsa.
Er der noget nyt i dette omkring 3890 Modellen.
Jeg står med en linjb hvor man har sendt dette modem. Da jeg har VPN, samt Backup storage er det vigtigt min Router kan levere Bridged VLAN hvilken Yousee Siger den kan og - man ikke supporterer dette.
Men jeg står nu med en router der skulle fungere - men på min egen Router modtager jeg ikke den Public IP som jeg skal - og får ingen forbindelse.
Har nu snakket med Yousee flere gange som siger den står som den skal - Men igen de yder ikke support
Jeg har testet dette flere gange med at teste på den gamle Forbindelse ( yousee ADSL) ingen problemer med at få en IP - Men så snart det er igennem deres CoAX linje - så er der bare ikke en DHCP adresse der kommer - som de siger - Men de yder ikke support.

Hvor skal man så hente hjælp henne ? og understøtter dette modem i det hele taget Bridged VLAN

Opdatering: Det gør det - Man skal bare ikke forvente support fra Yousaee af til dette.
Det var en fejl i deres opdatering af Modemmet der tog over en dag selvom de havde samt max 30 min
Tilgiv et stakkels uvidende fjols der har fået et Sagem Fast 3890 modem men ikke aner hvordan man slår UPNP til. Har en cloud hvor der kun er delvis funtionalitet på grundet dette. Nogle der kan hjælpe?
Hilsen Jens Westergaard.
Omdømme 7
Badge +3
Tilgiv et stakkels uvidende fjols der har fået et Sagem Fast 3890 modem men ikke aner hvordan man slår UPNP til. Har en cloud hvor der kun er delvis funtionalitet på grundet dette. Nogle der kan hjælpe?
Hilsen Jens Westergaard.

Åbn modemmets administrationsside ved at taste 192.168.0.1 i browserens adresselinje. Der skal logges på med brugernavn admin og en adgangskode, der fremgår af en medfølgende seddel eller af et skilt på modemmet, formentlig i bunden (medmindre man selv tidligere har ændret det).

På det billede, der så åbnes klikkes på Advanced i venstre side, Så kan man sætte flueben ved UPnP Enable. Derefter klikkes på Save/Apply.

Hvis ændringen går tabt ved næste genstart eller slet ikke kan gemmes, kan årsagen være at man skal have Åben konfiguration, så YouSee ikke kan fjernstyre modemmets indstillinger og man heller ikke kan gøre det på YouSees webside Mit YouSee, men at man selv må gøre det ved at åbne modemmets administrationsside. Kontakt YouSee Kundeservice for at få dette ordnet hvis der er behov for det.

Det må bemærkes, at aktivering af UPnP formentlig vil betyde at der automatisk oprettes en portforwarding, hvis der med cloud menes en netværksharddisk som f.eks. en WD My Cloud. Der er desværre en fejl i modemmet der betyder, at man så kan få problemer med at modemmet blokerer for lokal trådløs adgang til visse funktioner i My Cloud, eller at adgang til internet helt blokeres indtil modemmet genstartes. YouSee kender til dette problem men kan åbenbart ikke finde ud af at rette det.
Hilsen Jens Westergaard.

Åbn modemmets administrationsside ved at taste 192.168.0.1 i browserens adresselinje. Der skal logges på med brugernavn admin og en adgangskode, der fremgår af en medfølgende seddel eller af et skilt på modemmet, formentlig i bunden (medmindre man selv tidligere har ændret det).

På det billede, der så åbnes klikkes på Advanced i venstre side, Så kan man sætte flueben ved UPnP Enable. Derefter klikkes på Save/Apply.

Hvis ændringen går tabt ved næste genstart eller slet ikke kan gemmes, kan årsagen være at man skal have Åben konfiguration, så YouSee ikke kan fjernstyre modemmets indstillinger og man heller ikke kan gøre det på YouSees webside Mit YouSee, men at man selv må gøre det ved at åbne modemmets administrationsside. Kontakt YouSee Kundeservice for at få dette ordnet hvis der er behov for det.

Det må bemærkes, at aktivering af UPnP formentlig vil betyde at der automatisk oprettes en portforwarding, hvis der med cloud menes en netværksharddisk som f.eks. en WD My Cloud. Der er desværre en fejl i modemmet der betyder, at man så kan få problemer med at modemmet blokerer for lokal trådløs adgang til visse funktioner i My Cloud, eller at adgang til internet helt blokeres indtil modemmet genstartes. YouSee kender til dette problem men kan åbenbart ikke finde ud af at rette det.

Mange tak for dit svar, det er til stor hjælp. Tror jeg er ramt af sidste del af dit svar. Upnp er slået til, men visse funktioner virker ikke fra min MyCloud. Ved du om Yousee arbejder på en løsning, eller må jeg bare opgive. Alt virkede med mit gamle modem, men det har Yousee lukket funktionen af. Anyway kæmpe tak.
Jens Westergaard
Omdømme 7
Badge +3
Jeg har flere gange haft kontakt til YouSee om problemet, og andre brugere har også skrevet om det. YouSee har indtil videre ikke kunnet oplyse noget om en løsning. Hvis man slår UPnP fra og sletter de portforwardings, som MyCloud har oprettet, kan man godt stadig få fjernadgang til MyCloud. Dog går det betydeligt langsommere. Det betegnes i MyCloud som en Relay Connection. Måske vil der være enkelte funktioner, der ikke virker.

Men så slipper man for problemer med lokal trådløs adgang med modemmets indbyggede wi-fi.
Jeg har flere gange haft kontakt til YouSee om problemet, og andre brugere har også skrevet om det. YouSee har indtil videre ikke kunnet oplyse noget om en løsning. Hvis man slår UPnP fra og sletter de portforwardings, som MyCloud har oprettet, kan man godt stadig få fjernadgang til MyCloud. Dog går det betydeligt langsommere. Det betegnes i MyCloud som en Relay Connection. Måske vil der være enkelte funktioner, der ikke virker.

Men så slipper man for problemer med lokal trådløs adgang med modemmets indbyggede wi-fi.

Endnu en gang tak for dine svar. Jeg har faktisk adgang til min cloud, men funktion som streaming via apps er ikke mulig, da Upnp fremstår som ikke slået til. Ved du om man kan bede Yousee om en anden router der kan finde ud af det? Lover dette bliver sidste spørgsmål.

Hilsen
Jens
Omdømme 7
Badge +3
Prøv at kontakte YouSee kundeservice. Hvis routeren er defekt kan de nok sende en ny.
Hvis streaming ikke virker kan årsagen måske også findes både i indstillingerne i MyCloud og i den afspiller, der benyttes. Måske skal det hele genstartes for at de aktuelle indstillinger benyttes.
Prøv at kontakte YouSee kundeservice. Hvis routeren er defekt kan de nok sende en ny.
Hvis streaming ikke virker kan årsagen måske også findes både i indstillingerne i MyCloud og i den afspiller, der benyttes. Måske skal det hele genstartes for at de aktuelle indstillinger benyttes.

Tak for al hjælp - vil prøve at tale med Yousee.

Hilsen - Jens
Her er en vejledning på hvordan det er lykkedes mig at sætte 3890 i bridgemode her hos mig selv.

Vejledningen er lavet med udgangspunkt i mit eget udstyr, så menupunkter kan variere.

Sådan sættes Yousee Sagemcom modem model 3890 i bridgemode

1: Connect PC direkte i modem port 1 og via browser gå ind på https://aktiver.mitwifi.dk/ og kør registreringsprocessen ( modem genstarter). PC skal stå i auto IP og auto DNS.
konstatér at PC har internet. Hvis OK connect router i modem port 1
2: Login i modemet og sæt flueben i bridgemode.
3: Login i router og sæt " hent automatisk fra internetudbyder " vigtigt, også DNS.
I router sættes MAC til at anvende PCens MAC adresse.
4: På computeren ændres til automatisk ip og automatisk DNS.
5: via browser gå ind på https://aktiver.mitwifi.dk/ og kør registreringsprocessen ( modem genstarter.
6: Hvis der ikke kommer internet, så genstart modem / router og PC. Sluk alt og start udstyret i rækkefølge modem / router / PC ( vent med at tænde næste enhed til den forrige er kommet helt op.

Hvis det ikke virker så genstart router og computer og kør så https://aktiver.mitwifi.dk processen igen.

Mvh

Kasper Lyngbye
Fik også det nye modem idag 26. September. Løsningen (efter 2 timers baksen) var at ringe til Yousee og oplyse MAC-adressen på egen router. Så virker det. Tekniker skred med gamle router så jeg anede ikke hvad MAC jeg evt. skulle skrive i egen router.
@Labsus Kunne de finde den selv fra en liste? Jeg ringede ind, og gav den MAC min router oplyste, men de sagde de kun kunne vælge fra en liste. Og der var en lignende (sidste tal var én højere, så sikkert fra samme router). Men det virker ikke når de prøver at ændre den til hvad de påstår de kan.

Der var heller ikke så mange der vidste hvordan man overhovedet ændrede det, men efter 5-6 forskellige fik jeg en der kunne. Hvis nogen skal guide dem fra "tech support" (ironiske citationstegn), så er det følgende:

I deres "Sesam" system, under "skift udstyr", så "ekstern" og "PC-1 mag" (hørt på telefon, så måske ikke stavet rigtigt).

Desværre har intet fra de sidste par guides i denne tråd hjulpet mig 😞 Når Fast 3890 var i bridge mode kunne den ikke engang loade aktiver.mitwifi.dk siden, så kan desværre ikke bruge @Bruger864 guiden...
Ja han kunne godt se min mac fra router...så på en måde dobbelttjekkede han mig ved at jeg skulle læse den op. Den første jeg fik fat i anede intet og henviste til Google. Ringede en time senere og var heldig med at han så vidste hvad der skulle til.Mens jeg talte med ham kunne jeg se at min ASUS router fik en anden ip end 10.x.x.x - ret trælst at brigde mode er så latterligt kompliceret. Syntes iøvrigt at den router INTET gjorde ved deres lovede 140 mbit....den er aldrig på den hastighed.
Hej. Er der nogle af jer, som kan hjælpe mig med at opsætte Google Wifi Mesh? Når jeg sætter min router 3980 i Bridge Mode, så går det hele ned. Har efterfølgende fået Google WM til at fungere, meeeeen, min router står stadig og lyser i WIFI - det kan da ikke være korrekt?
Omdømme 7
Badge +7
Du skal slå wifi fra i 3890 inden du sætter den i bridge mode. Du kan gå ind i 3890 med IP adressen 192.168.100.1 i bridge mode og sikkert slå wifi fra. Du kan også slå wifi fra ved at trykke på en knap øverst på routeren.

Besvar