antenneudgang med data | YouSee Community
Spørgsmål

antenneudgang med data

Jeg har i dag dette skillefilter monteret, direkte på kablet der går ind i huset. Det er lavet af Yousee. Den deler det så op i tv og data. Jeg vil gerne ha sat mit modem op på. Første salen men det filter, der følger med modem, virker ikke i antenneudtag oppe på første salen. Modem blinker bare i upstream hele tiden.

Skal jeg forbinde kablet udefra, til det første udtag og så sætte filter på oppe på første salen eller hvad kan/skal jeg gøre, for at rykke moden op? Er det muligt at få data på alle mine antenneudtag?

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Uden at kende til hvordan installationen er, vil jeg dog mene ud fra billedet at det der ønskes ikke kan lade sig gøre uden det hele laves om, det tyder på at TV signalet er ført som en sløjfe opsætning, og Data direkte til Modem.

Hvordan laver jeg det om?. 

Data er ført direkte til modem. 

Omdømme 7
Badge +7

Det hele skal stjernemonteres, således at alle udtag er forsynet med det kombinerede signal, eller det kombinerede signal skal føres dertil hvor Modem ønskes opsat.

Det anbefales dog altid at Modem monteres der hvor signalet kommer ind, det der kaldes afleverings punktet.

Jeg har gennemgangsudtag på alle udtag, pånær den sidste som selvfølgelig er en slut dåse. Kan jeg bare tage kablet fra vejen og sætte det i det første udtag, og så sætte et skillefilter op hvor moden skal stå?

Omdømme 7
Badge +7

Jeg har gennemgangsudtag på alle udtag, pånær den sidste som selvfølgelig er en slut dåse. Kan jeg bare tage kablet fra vejen og sætte det i det første udtag, og så sætte et skillefilter op hvor moden skal stå?

Det kan man ikke som skrevet da du har en sløjfe monteret fordeling, der er jo ikke returvej i et sådan.

Omdømme 2

Er det ikke nemmere (hurtigere/smartere) at lade modem blive hvor det er, og trække et netværkskabel til den anden etage?

Iøvrigt ser det ud til at dit filter kører 88-1000MHz, det kan også være et problem med docsis 3.1 som benytter frekvenser op til ca. 1100MHz ? (bare en observation..)

Besvar