Anden router i bridge-mode, eller accesspoint ? | YouSee Community
Svar

Anden router i bridge-mode, eller accesspoint ?

Omdømme 2
Badge
Jeg har erhvervet mig en Asus RT-AC87U router, som jeg pt benytter som accesspoint. Vil det være en fordel, at sætte Sagemcom i bridge-mode, og udelukkende lade Asus køre som router ?
icon

Bedste svar af Slangefar 23 september 2019, 12:25

Hvis du ikke bruger wifi på Sagemcom ville jeg bruge Asus som router. Mange funktioner er fjernet i Sagemcom routeren for at lette supporten af dem.
Se original

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du får en bedre router, men får ringere dækning i din bolig.
Omdømme 2
Badge
@Slangefar

Når du skriver ringere dækning, går du vel ud fra, at jeg også kører med wifi på Sagemcommen.
Det gør jeg ikke, da de står tæt på hinanden, og Asus wifi er ca 50% hurtigere.
Er det korrekt forstået ?
Omdømme 7
Badge +7
Med access point er der 2 trådløse stationer. Det giver en bedre dækning.
Omdømme 2
Badge
@Slangefar
Du er for hurtig 😉
Omdømme 7
Badge +7
Hvis du ikke bruger wifi på Sagemcom ville jeg bruge Asus som router. Mange funktioner er fjernet i Sagemcom routeren for at lette supporten af dem.
Omdømme 2
Badge
@Slangefar
Tak for forslaget. Det vil jeg prøve senere.👍
Omdømme 7
Badge +7
Ja, prøv at lave en løsning med bridge mode.
Slangefar, men vil det ikke forhindre TDC TV i at virke ved at lave Sagemcom til bridge mode ? Jeg har nemlig samme problem at jeg gerne vil ha Google Wifi til at køre med TDC Homebox`en, men så skal den laves til bridge, men det vil da fjerne TDC TV eller ?
Omdømme 7
Badge +7
Du skriver i coax området, og her har router ikke meget med tv at gøre. Men er det ikke bare, at prøve om du kan få det til at virke i bridge mode. En DSL router kan mig bekendt ikke sættes i bridge mode.
Omdømme 6
Badge +2
Slangefar, men vil det ikke forhindre TDC TV i at virke ved at lave Sagemcom til bridge mode ? Jeg har nemlig samme problem at jeg gerne vil ha Google Wifi til at køre med TDC Homebox`en, men så skal den laves til bridge, men det vil da fjerne TDC TV eller ?
Jeg vil tro du skal gøre, som hvis du vi have en anden router på din Homeboks. Den første Mesh sættes i DMZ. Så vidt jeg husker har brugeren Bengsig2, skrevet om hvordan man sætter en anden router på sin Homeboks.

Besvar