Alternativ til Sagemcom? (Modem/Router)

Hejsa! Er der nogle gamere derude der har et alternativ til det skod modem der følger med?

Gerne en/et kombineret modem/router med QoS. 

Mvh. Thomas.

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Der kan kun bruges et You See Modem, det kan så stilles i Bridge, og egen Router tilsluttes.

Der kan kun bruges et You See Modem, det kan så stilles i Bridge, og egen Router tilsluttes.

Da jeg ringede til Yousee sagde de at man godt kunne bruge andre, de ville bare ikke “stille garanti” for dem.

Hvis jeg sætter Sagemcom i bridge til en gaming router, er det eneste Sagemcom’en laver at give internet til routeren? Alt andet tager den nye router sig af? = Sagemcom ødelægger ikke noget ved min forbindelse?

Omdømme 7
Badge +7

Hej @wBoop 

Hvis du sætter Sagem modemmet i Bridge Mode, så kobles hele routerdelen fra, og så er det din egen router der styrer. 

Hej @wBoop 

Hvis du sætter Sagem modemmet i Bridge Mode, så kobles hele routerdelen fra, og så er det din egen router der styrer. 

Bortset fra, at man ikke får den maksimale hastighed (i dette tilfælde download), når Sagemcom er sat i Bridged Mode! :-(
Jeg har en 1000/100 forbindelse og har en Asus RT-AX88U koblet til port 1 på Sagemcom i bridged mode. Det højeste, jeg kan hive ud er ca. 650Mbps download målt fra en LAN-opkoblet Windows computer. Så jeg er ikke imponeret over Sagemcom!
Jeg har sågar forsøgt at bruge WAN aggregation på min Asus (som understøtter denne feature) med 2 kabler til Sagemcom. Men det hjalp heller ikke - Sagemcom understøtter den nok ikke. :-(

Hvor ville det være godt, hvis YouSee kan levere udstyr, der rent faktisk understøtter det bredbåndsprodukt (1000/100), den sælger...

Jeg har en 1000/100 forbindelse og har en Asus RT-AX88U koblet til port 1 på Sagemcom i bridged mode. Det højeste, jeg kan hive ud er ca. 650Mbps download målt fra en LAN-opkoblet Windows computer.

Hvis du har flere computere, kan du prøve at teste routeren af. En computer på hver side af routeren (WAN/LAN) og se, hvad du kan trække igennem den.

Så har du lidt at lave. :)

Besvar