80/30 til 100/30 gratis - men har kun 90/30 | YouSee Community
Svar

80/30 til 100/30 gratis - men har kun 90/30

Vis første besked

41 Kommentarer

Jeg har nu bestilt http://www.bj-trading.dk/erhverv/default.asp?side=info.asp&vare=401162&kurvakt=1 ikke mere pjat  :-)  jeg har alligevel ikke forstand på det og det blev ca 155 kr. og så kan jeg klare hvis de giver mere hastighed grartis de næste mange år for 155 kr for netkortet - håber jeg kan selv sætte den i ?

Kan i se udfra det link jeg sendte til bundkort om man kan sætet flere ram i end det det havde fra starten 2x2 gb  synes der står amount 4 GB   er det max

Omdømme 5
Badge +1
Tak for forståelsen omkring min uenighed Joern :)

Jamen det kommer da sikkert også til at virke helt fint, det skal det. Jeg syntes bare der er flere ulemper ved USB Wifi fremfor ethernet kabling på en stationær computer. Men lad os lade den ligge her, og kikker frem mod et positivt resultet uanset hvad der købes.

Omdømme 5
Badge +1
Det DeLock netkort du har bestilt er der ikke windows 8 drivere til, hvis du altså bruger eller påtænker at skulle benytte windows 8 el. 8.1 på din computer. Det kort jeg omtalte tidligere havde både windows 7 or 8 drivere, og så var det billigere :)

Men okay, windows 7 el. 8 har muligvis en standard generic driver indbygget der installeres automatisk. Men selv havde jeg nok taget et gigabit netkort med windows 8 / 8.1 drivere til.

Og hvis du kun skal bruge windows 7 eller tidligere versioner af windows, så er der ingen problemer med DeLock kortet du har valgt.

Angående driveren. Det ligner mest, at det bare er delock's hjemmeside som ikke er opdateret. Driveren er fra realtek. Deres hjemmeside omtaler Windows 8.

Nå ja, det med DOS vs. 100 Mbit-netkort. Begge er jo noget fra dinosaurernes tid :-)

Omdømme 5
Badge +5
Hej dosdesign14

Det ser ud til at du har fået svar på dit spørgsmål og løst problemet. Jeg vil blot minde dig om at det er god kutyme at markere det bedste svar som accepteret løsning :D (der er en knap til det under hvert indlæg - se min signatur)

Ok ikke helt løst før jeg har modtaget kortet om nogle dage og det bare virker og jeg bruger windows 7 - der var også et med RAM

Omdømme 5
Badge +1
Takker Logan, Joern for opfølgning. dosdesign14 hvis du skal bruge mere hjælp når du får netkortet, så siger du bare til  :)

Mht. til mere ram, så kan du sikkert godt sætte 2x4 el. 2x8 GB ram klodser i computeren, men har du brug for det? 2x2 GB er ok til alm. Internet surfing, office halløj. Medmindre du bruger krævende billedebehandlings software el. andet meget krævende software, så er det ikke nødvendigt at opgradere din ram til alm. brug.

Hvis du insistere på mere ram, vil jeg naturligvis godt hjælpe dig med det ;)

Hej alle hjælpere

SÅ har jeg fået netkort - juhuuu det virker bare - ja selvom jeg ikke kunne lide at vride en skruetrækker ind i metallågerne bagpå puhhaaa ikke prøvet før - har lidt spørgsmål !

a)  Skal man deaktivere det gamle motherboard netkort og hvis ja hvordan, altså nu den nye er i og det virker - jo jo med hele 113/33 mbit i test med en 100/30 forbindelse !

b) Nogen siger i et andet forum at man ikke kan sætte flere RAN i min stationær PC, da der i motherboard specifikationer, står amomunt 4 GB ??? Een herinde skrev jeg sagtens kunne ??

SE motherboard her http://h20564.www2.hp.com/hpsc/doc/public/display?docId=emr_na-c02688278

c)  Som een skrev behøber jeg ikke mere RAM til alm brug og jeg bruger den kun til alm brug ikke online netspil, men synes den er langsom på nettet især BT.dk m.m - er det fordi jeg åbner ca 10 faste faner i explorer som jeg åbner fast hver dag - for der kommer af og til en meddelese op i windows7/explorer at den bruger 500 mb hukommelse ? Ellers kan mere RAM hjælpe - men som sagt nogen siger man ikke kan sætte flere i?

d) MODEM Hvad betyder det med 2,4 ghz og 5 ghz i modem, altså hvad betyder det for mig?

e) Før jeg satte nyt netkort i (og modem) stod der før i enhedshåndtering under "netkort" 1 linie følgende :

"realtek pcie fe family controller"

Nu står der både

"realtek pcie fe family controller"  og en linie med

"realtek pcie GBE family controller"

Men netkortet hedder da "DeLock Gigabit LAN PCIe Card" - hvorfor står der ikke det ??? Står det et andet sted og hvor ?

TAK FOR HJÆLPEN UANSET

Omdømme 5
Badge +1
dosdesign14, godt at det virker, jeg går udfra det har fuld skrald på din Internethastighed :)

Du kan godt deaktivere det gamle netkort som sidder på motherboardet. Det kan du sandsynligvis gøre is BIOS'en. Men du kan nøjes med, at deaktivere driveren til det gamle netkort i windows "enheds-indstillinger / device settings". Under "enhedsindstillinger" find "netværks kort / network adapters", og slå det gamle kort fra ved at højreklikke over det, og vælge "disable". Så vil du ikke kunne se det mere i windows. Husk at du ikke skal slå det nye kort fra ;)

Hvis du vil slå motherboadets netkort permanent fra, så windows ikke finder det. Så kan du åbne motherboardets BIOS ved at genstarte PC'en, og så holde "F10" knappen på dit tastatur mens den første BIOS tekst fremkommer på skærmen. Så vil du åbne BIOS'en, og skal finde device menuen hvor du kan slå de forkellige mobo enheder fra, så som USB, netkort og andre I/O enheder. Men bare nøjes med, at slå det fra i windows, som tidligere beskrevet, hvis det altså ikke giver dig problemer.

Du kan godt sætte mere ram i. Men hvis det er for at få mere hastighed på PC'en, så vil mere ram sikkert ikke hjælpe dig. Der sidder pt. 2x2GB ram i computeren, som er nok til alm. Internet surfing, mail check, facebook osv. Mere ram vil første gavne dig, hvis du bruger store ram krævende programmer såsom photoshop, 3D programmer, diverse musik programmer, video redigering. Og selv i de fleste af disse programmer kan du godt nøjes med det som sidder i computeren, de 4GB ram.

Et sted i computeren, hvor du virkelig kan mærke forskel på hastigheden, er på harddisk siden. Hvis du sætter en SSD disk i den, så vil du helt sikkert tydelig kunne mærke en stor forbedring load hastigheden generelt. Men det kræver, at du re-installere windows. Så der skal du nok have lidt mere hjælp fra familien.

2,4 og 5hgz wifi er blot forskellige båndbredder der bruges. Der er 2,4ghz, som har længste rækkevidde, hvor 5ghz har sværere ved at trænge gennem mure osv., men tilgengæld er hurtigere ind 2.4ghz hvis du har et godt wifi signal. Nyere routere kan køre begge dele samtidig. Hvis du har godt wifi signal, og ellers ikke  problemer med dit wifi, så skal du ikke tænke  så meget over det :)

De ekstra linje du kan se stå i windows enhedshåndtering skal du ikke tænke så meget over, så længe der ikke er nogle gule udråbstegn udfra dem. Hvis der ikke er nogen udfåbstegn, så er driverne installere korrekt og virker.

Bare ikke slå Delock kortet fra på nogen måder, da det nu er dit nye netkort :)

Har du tjekket din hastighed nu, hvor meget du får?

Hej som jeg skrev i mit indlæg i dag før dit Moef, har jeg ca 110/33 mbit i test i snit !

Det er vel fint bare at deaktivere det der netkort på motherboard - det tager vel ikke noget hastighed når det ikke bruges eller gør andet langsom ?  Jeg vil ikke lige ind i BIOS og rode hvis et er ligemeget !

Jeg behøver vel ikke ny harddiske når det er nettet jeg synes er langsom tit (ekstrabladet.dk - bt.dk m.m) tro det er fordi de har aller de reklamer eller fordi jeg altid fast har åbnet 10 faner i explorer eller hvad ?

Du skrievr "2,4 og 5hgz wifi er blot forskellige båndbredder der bruges.....m.m"

Men hvad betyder det rent praktisk ? jeg bruger lun kabel til modem fra pc ikek wifi ?

hvor kan man i sin pc se hvad ens netkort hedder ????? ja den hedder "Delock" men hvor kan man se det - der står intet om den i enhedshåndtering med kun det der realtek family ???

Hvorfor skriver du nu at man kan sætte flere RAM i, jeg sendte link til mortherborad specifikationer og der står der amount 4 GB, og det siger andre på exp.dk m.m at det betyder man ikek kan sætte flere i så ?? hvad er rigitg

Omdømme 5
Badge +1
Okay sorry, så ikke lige det med de 110mbit, hvilke er cirka det samme som det jeg får, så det  er fint :)

Der sker intet ved at de-aktivere det gamle netkort. Det ødelægger ikke noget.

Harddisk:

Mht. til ny harddisk, så vil alt hvor der skal loades virke hurtigere m. en SSD disk. Windows vil loade meget hurtigere. Programmer (inkl din Internet browser) vil starte meget hurtigere. Hjemmesider kan varierer en del i hastigheden, enten fordi selve hjemmesiden / serveren er langsom, langsom fordi der er mange reklamer på siden, langsom pga. siden ikke er cachet lokalt og kan selvfølgelig også være langsom pga. en langsom cpu i din computer. Men du vil sikkert også kunne mærke en smule forskel på Internet browseren, hvis alt afvikles fra SSD.

Ram:

Mere ram vil ikke give dig større hastighed på nettet, medmindre du åbner rigtig mange browser tabs, eller har rigtig mange programmer kørende på computeren samtidig. Så vil alt data skulle caches på disk hivis der ikke er ram nok. Men hvis du bare har browser åben og et 2-3 tabs, samt lidt mail, office åbent, så er 4GB ram ok.

Hvis du ikke har WifI enheder i huset, så som tablets el. smartphones osv., så betyder det efterfølgende ikke noget:

--------------------------------------------------

2.4ghz

Længere rækkevidde, men ofte flere forstyrrelse fra andre WiFi netvæk og mus enheder m.m., som kan 

trække hastigheden ned. Stabiliteten kan variere pga. de nævnte problemer.

-------------

5ghz: hustigere dual band WiFI hastighed hvis du har godt WiFI signal. Færre forstyrrelse fra andre netværk, da frekvensområdet er et andet. God stabilitet, færre forstyrrelser. 

Begge netværk har fordele og ulemper. Det smarteste og måske bedste er, at bruge en router som kan begge dele samtidig, men selvfølgelig ikke en nødvendighed. Så længe du har et godt stabilt signal, så er det helt fint.

--------------------------------------------------

Netkort:

Det netkort som i hardware "enhedshåndtering" hedder noget med "Delock", det er dit nye kort. Det skal du ikke slå fra. Men den netkort driver som hedder noget andet kan du slå fra. Der er kun 2 og vælge imellem i din enhedshåndtering.

Ja, der sidder 4GB i computeren. Du kan sandsynligvis godt sætte mere ram i, men jeg er ret sikker på du ikke vil få gavn  af det. Behold de 4GB du har, og spar pengene 🙂 Hvis du skal sætte mere ram i, så skal du tage de to gamle ram klodser ud, og sætte 2 nye klodser i som er større f.eks. 4GB klodser pr. stk.

De officielle specs på dit chipset siger max 4 GB DDR3. Men derfor kan sandheden godt være, at man kan komme højere op ved at bruge ram-moduler af højere densitet end de nævnte. Dertil kommer, at der er et samspil mellem dit chipset og bundkort/bios. Her kan der også ligge en blokering. Så det kan næsten kun komme an på en prøve. Jeg er dog enig med moef i, at det næppe vil give dig højere fart. Edit: Plus du skal op i en 64bit Windows for at bruge mere end 4 GB. Edit 2: Hvilket du ifølge HP's hjemmeside allerede har :-)

Delock har kun lavet indpakningen til dit netkort. Chippen kommer fra realtek (driveren er også fra dem).

Ja - der står ikek Delock nogen steder i enhedshåndtering, men kun :

"realtek pcie fe family controller"  gammel linie

"realtek pcie GBE family controller"  ny linie

Men lyder mærkelig at et netkort hedder Delock og så kan man ikek se navnet nogen steder inde i ens pc !

Ja jeg har vist 64 bit tror jeg win 7 - men flere siger man kan max sætte 2x2 GB i så jheg ved ikk hvorfor i siger modsat

Mit nye modem gratis fra yousee G6250 har 2 lysende knapoper med 2,5 ghz og 5 ghz, så er det vel godt nok !

Ja jeg har 10 faner åben hele tiden, så det er vel derfor det er langsom og der popper tit en meddelese op ved uret at explorer bruger eks 455 MB hukkomelse !

MEN TAK FOR HJÆLPEN nu virker det hele, så jeg gemmer bare alle svar fra jer og lader det kører som det er !

Hvis du slet ikke har nogle trådløse enheder, så kan du bare deaktivere det i routeren.

Jeg faldt i øvrigt over et indlæg på facebook. Tricket med at trykke på Skru på din hastighed-knappen er tilsyneladende den officielle måde at gøre det på, hvis man ikke har mærket til opgraderingen :-)

Omdømme 5
Badge +1
Dosdesign,

"Delock" er firma navnet, hvor "realtek" er navnet på chipsættet der bruges på Wifi kortet. Du kan prøve dig frem, hvis du vil disable 100mbit forbindelsen på bundkortet. Bare "disable" det ene, og tjek om din Internet forbindelse stadig virker. Hvis den gør, så har du slået det rigtige fra. Hvis Internettet ikke virker, så skal du lige "enable" det igen, og "disable" det andet, altså omvendt :)

Men ja, du har slet ikke nøde at gøre mere, eftersom alt vil virke som det er med begge ethernet porto tilsluttet (den nye gigabit port, samt den gamle port på bundkortet)

"Realtek" chipsættet og kort layout'et sælges sandsynligvis under mange forskellige navne. Et af navnene er "Delock". Og navnet ses ikke altid i hardware endhedsoplysningerne, medmindre Delock selv har udviklet driver softwaren. Så skal du klikke detaljer på driveren, så du kan ses device / low level driverne der bruges, samt navnene.

Jeg tjekkede det chipset der bruges på dit bundkort:

http://www.intel.com/content/www/us/en/chipsets/mainstream-chipsets/g41-express-chipset.html

Og det lader til, at man kan bruge op til 4GB DDR3 ram, el. op til 8GB DDR2 ram. Så Logan havde ret (takker), du kan ikke sætte mere ram i, eftersom DDR2 er meget svært at få fat i til normale penge (fordi det er så gammelt). Så jeg vil anbefale dig at beholde de 4GB du har.

Udfra hvad du skriver du har åbent, så burde computeren kunne klare det.

455mb er ingenting. Den besked du får i taskbar'en kender jeg ikke lige til. Det er måske nogle HP 3. parts halløj som er installeret i windows. Du kan sikkert slå det fra hvis det irritere, dog ved jeg ikke lige hvordan.

moef tak

Besvar