500/60 Mbit koster... | YouSee Community

500/60 Mbit koster...

Vis første besked

33 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Nej tallene passer ikke rigtigt med DOCSIS 3.1, som mig bekendt siger noget i retning af maksimalt 10 giga ned og 1 giga op. Jeg kan godt nøjes med 1 giga op ;-)

CableLabs arbejder med DOCSIS 3.1x, som potentielt giver symmetrisk kapacitet. Men der er skal jo stadig tages højde for tv+vod+naboer.

Slangefar skrev:
Hjemmesiden recordere.dk skriver Yousee i 2018 vil tilbyde 10 Gigabit symetrisk internet (det vil jeg se frem til).

Det må være recordere.dk, som er ekstra optimistiske.

youSee siger 1Gb symetrisk i seneste pressemeddelse i løbet af 2017. Så, ja, i 2018 forventer de at kunne levere 1Gb ;o)

Hvor skriver de 1 Gbit symmetrisk i løbet af 2017? Selv den kommende ombygning giver ikke så høj kapacitet til upload.

Logan skrev:
Hvor skriver de 1 Gbit symmetrisk i løbet af 2017? Selv den kommende ombygning giver ikke så høj kapacitet til upload.

Du har ret, der står ikke symetrisk.

https://

Men det står der tilgengæld i et interview med Peter Schlidt i berlingske

Det giver bare ikke rigtig mening.

Der ligger tre ting i det:

1) Teknologien skal lige udvikles først. Er de klar til at implementere DOCSIS 3.1x i 2018? Vi må se.

2) Der skal stadig fremføres tv+vod.

3) Den omtalte kapacitet* er den samlede. Dvs. de kan ikke give hver kunde 10 Gbit.

*Der tales om at udvide frekvensbåndet helt op til 1794 Mhz og 16384 QAM. Så kommer kapaciteten op på mere end 10 Gbit - men den skal stadig deles.

Symmetrisk 1 Gbit synes dog at være inden for rækkevidde med 3.1x.

Det kan selvfølgelig også være, at de laver en ny forretningsmodel "op til". Så man f.eks. er garanteret 1, men kan få op til x, hvis naboerne ikke bruger for meget af kapaciteten.

Vi kan også begynde at gætte på næste hastighed. Jeg gætter på, at de starter med at tage 649 kr.

Foreningsprisen for 1000/100 er så 649 kr. 🆒

Besvar