1000mbit coax udskiftning af "stik" | YouSee Community
Spørgsmål

1000mbit coax udskiftning af "stik"

Jeg har i dag bestilt en opgradering fra 400/60 til 1000/100
Jeg fik at vide at jeg skulle have tekniker besøg til udskiftning af stik og da jeg prøvede at grave lidt i hvad det betød kom damen i den anden ende af røret lidt til kort.

Mit dilemma er at købte mit hus for 4 år siden og det nuværende COAX der kommer ind, kommer ind nede i kælderen igennem nogen træ vægge der er sat op(ved godt træ i kælder ikke er godt, men det er ikke det mit spørgsmål går på). Dvs. der kommer bare en COAX ledning ud igennem en væg som så går op i en fordeler som deler data/tv (comega dvu 1-4).

Jeg vil af gode grunde helst ikke til at skulle pille trævægge ned i kælder for en internet opgradering, og vil jo helst ikke spilde teknikers tid, så derfor går mit spørgsmål på hvad præcis jeg kan forvente han skal udskifte. Kan jeg være så heldig at det bare er comega boksen (den til venstre på billedet) der skal skiftes? eller skal jeg forvente at han skal ind under væggen og finde et eller andet der ?

Jeg ved godt jeg kan ringe til yousee og høre der. Men tænker det kunne være der sad nogen kloge hoveder herinde der vidste lidt til det.

På forhånd tak.

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Den normale terminering er en vægdåse, det er den der skal skiftes for at der kan leveres Gigabit, om der er noget der hos dig når det ikke er standard, som skal skiftes det må der jo ses på.
Din Comega-boks bliver udskiftet. Hvis data-kablet går direkte i modemmet (ingen vægdåse), så behøver teknikeren nok ikke skifte andet.
Tak for jeres svar - jeg håber at tekniker kan løse det bare ved at skifte comega-boksen og ellers må jeg tage stilling til om det er det værd.
Hej. Undskyld jeg lige hijacker tråden. Men jeg skal selv have udskiftet "stik" i forbindelse med høje hastighed.
Kan jeg stadigvæk bruge det coax forlænger kabel, som jeg har brugt ved min nuværende 150/30 mbit installation? Eller er det et andet type kabel der går fra dåsen til routeren?
Omdømme 7
Badge +7
Kablet er det samme.
Super. Tak for svaret. 🙂
Omdømme 7
Badge +7
For ellers var der nok mange ejendomme som skulle have udgift med at skifte dem, her er de omkring 15 år gamle.
Hej,
Jeg har også bestilt en opgradering fra 400/60 til 1000/100 og fik besøg af tekniker i dag.
Jeg har samme "installation" som dig. Dvs indgang i kælder og antennestik og modem placeret i kontor på 1. sal. Overgik til bredbånd igennem antennestik for ca. 2 år siden, hvor jeg bare fik udskiftet mit antennestik på 1. sal.
Nu siger tekniker, at han kan kun kan placerer det nye modem i kælder ved "første indgang" Han kunne da godt igangsætte en ny kabelføring til 1. sal. Jeg skulle bare betale på timebasis.
Ingen steder står det, at jeg skal være opmærksom på dette. Det er det rene bondefangeri og jeg er trætte af dem. Jeg ringer til Yousee og bliver stillet om til en såkaldt ekspert! Han kunne bare sige, at sådan er det og at han måtte give mig ret i, at det ikke er logisk. Der var jo ingen problemer for 2 år siden, da jeg overgik til bredbånd igennem antennestikket.
Så til dem som har bestilt en opgradering af hastigheden. Check jeres installation og kontakt Yousee for et svar, inden de spilder jeres tid. Jeg har måtte afbestille min opgradering
Omdømme 1
Badge
Hej,
Jeg har også bestilt en opgradering fra 400/60 til 1000/100 og fik besøg af tekniker i dag.
Jeg har samme "installation" som dig. Dvs indgang i kælder og antennestik og modem placeret i kontor på 1. sal. Overgik til bredbånd igennem antennestik for ca. 2 år siden, hvor jeg bare fik udskiftet mit antennestik på 1. sal.
Nu siger tekniker, at han kan kun kan placerer det nye modem i kælder ved "første indgang" Han kunne da godt igangsætte en ny kabelføring til 1. sal. Jeg skulle bare betale på timebasis.
Ingen steder står det, at jeg skal være opmærksom på dette. Det er det rene bondefangeri og jeg er trætte af dem. Jeg ringer til Yousee og bliver stillet om til en såkaldt ekspert! Han kunne bare sige, at sådan er det og at han måtte give mig ret i, at det ikke er logisk. Der var jo ingen problemer for 2 år siden, da jeg overgik til bredbånd igennem antennestikket.
Så til dem som har bestilt en opgradering af hastigheden. Check jeres installation og kontakt Yousee for et svar, inden de spilder jeres tid. Jeg har måtte afbestille min opgradering

Som den gode Radiomanden er inde på, så er alt hvad der er efter YouSee's slutpunkt ved første terminering ens eget ansvar.
Og da det er en ny DOCCIS standard, hvor der benyttes andre frekvenser end din nuværende installation, så vil det ikke bare virke, uden at alle stik og fordelere og evt. antenneforstærkere, i selve installationen også kan håndtere det.
Desuden anbefales det også med den nye DOCCIS standard, at der føres særskilt kabel ud til hvert tv og at modem tilsluttes første data stik.
@Stig82,
Tak for svar.
Det hele er fint med mig. Det som irriterer mig voldsomt er, at ingen hos Yousee gør opmærksom på dette.
Du starter med at tage en "test" på Yousee.dk, som viser, at du kan få installeret 1000 mbit på din adresse.
Alt er bare super duper nemt. Du modtager ny router, aftaler tid til tekniker m.m. Ingen gør opmærksom på noget, før tekniker banker på
problemet er bare at du får ikke 1000 megabit ind på din computer, det har yousee været så smart at dele op i 2 x 500 megabit linjer på deres router, så for at få 1000 skal man ud og købe ny router der kan dette.

ellers læs på denne tråd for at vide mere 1000/100 Gb - sådan da, for i visse netværk bliver det desværre kun til 600/100

Besvar