1000/500 load balancing | YouSee Community
Spørgsmål

1000/500 load balancing

Har 1000/500 fra yousee... Måden de leverer det på er er 500 ned på en van port og 500 ned på en anden van port. Modem fra yousee har jeg i bridge mode, min router er en Ubiquiti Edgemax 5, som har 2 van indgange og understøtter load balancing. Hvordan får jeg udnyttet load balancing fra 1 modem og 1 udbyder. Er med på det er nemt nok med to udbydere da hver lan ind har sin egen ip og subnet. Er det muligt overhovedet ?? Eller kunne løsningen været at køre en router mellem den en lan til van ??

3 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +2
Jeg har samme forbindelse. Jeg modtager ca. 941 MBit/s på min router, som er den maks med 1500 byte pakker routeren og iøvrigt porten kan levere.

Du kan godt lave loadbalancing, men det kræver igen to ipadresser fra YouSee. Det kan være en showstopper.

Men såvidt jeg kan se, så får du ikke problemer, da din router ikke har højere port båndbredder end YouSee routeren. Desuden skal du være opmærksom på at routeren teoretisk maksimalt kan behandle 1 mill. pakker/sek. Dvs. at du kun opnår fuld båndbredde, hvis samtlige pakkers payload i gennemsnit er større end 839 bytes.
Prøv at kigge på link aggregation. Yousee har tidligere afvist, at modemmet understøtter det, men det er ikke mange dage siden jeg har set nogen gøre det (det kan være kommet i en opdatering). Hastighedstesten ramte ~1100 Mbit/s.
Tusinde tak for dit meget fine svar... det er fordi jeg har de 500 op men har kun 550-600 ned (målt på yousee hastighedstest og kablet), så kan det være jeg lige skal have en tekniker ud...

Besvar