1 Gbit i download eller ...?. | YouSee Community
Spørgsmål

1 Gbit i download eller ...?.

Søger forum medlemmer der har erfaringer med bredbånd via coax især Gbit forbindelse.
Virker forbindelse stabil ?? Modtages hastighed der bliver betalt for ?
Har selv forsøgt med 1 Gbit forbindelse men fik en ustabil forbindelse på 250-450 i download.
Har måtte gå tilbage til 300/60 som er 100 % stabil.

13 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +1
Med den hastighed lyder det til, at DOCSIS 3.1 ikke er enabled.
Jeg har for tiden en velfungerende 1000/500 Mbit forbindelse. Med en computer direkte på har jeg typisk målt 945/560 Mbit. Med min egen router får jeg dog kun 830 Mbit i download.
Men der har været flere problemer i at komme dertil. Jeg kommer også fra en 300/60 Mbit forbindelse. Da jeg så gik over til 1000/100 Mbit, begyndte jeg at måle 250-450 Mbit i download og 110 Mbit i upload. Det viste sig, at DOCSIS 3.1 ikke var slået til. Mit første opkald til teknisk support gik ikke så godt. Jeg kunne ikke få forklaret supporteren problemet. Hun vidste ikke hvad DOCSIS 3.1 var og hævdede, at Yousee ikke supporterede OFDM kanaler.
Jeg kan se her i forummet, at flere andre har været ude for, at DOCSIS 3.1 ikke har været slået til. Da DOCSIS 3.1 blev slået til, var min upload blevet opgraderet til 500 Mbit, og kom jeg op på ca 550/550 Mbit.
Det næste jeg gjorde var at ændre standardindstillingerne på computeren. Jeg måtte disable Large Send Offload på netværkskortet, og ændrede også nogle policy indstillinger i Windows.
Når du skriver “ egen router “ kan jeg så forstå at du har sat yousee modem i bridge mode ?
Omdømme 5
Badge +1
Når du skriver “ egen router “ kan jeg så forstå at du har sat yousee modem i bridge mode ?

ja
Omdømme 6
Badge +4
@sdannemand Jeg har gode erfaringer med denne router: https://www.ubnt.com/edgemax/edgerouter-4/ (Den ligger på ca. 1500,-) og dens lillebror: https://www.ubnt.com/edgemax/edgerouter-lite/ (Den ligger under 1000,-) De kan begge to klare 1000 mbit uden problemer (Er testet. jeg har en anden udbyder en yousee og de klarer begge to en 1000/1000 linje uden at kny. (begge var over 985 i down, og up) Den sidstnævnte (Edgerouter lite) er dog lidt sløvere ved mange conections. Jeg har haft begge 2, ER-4 er den nyeste, og kraftigste) Det skal dog gøres opmærksom på at det IKKE er begynder routere!

-Brian
Omdømme 5
Badge +1
Med en computer direkte på har jeg typisk målt 945/560 Mbit. Med min egen router får jeg dog kun 830 Mbit i download.

.

For lige at runde af:
Jeg flyttede mine VLAN over på et andet interface til routeren, så de ikke var på det interface, hvor hastigheden blev målt. Derved får jeg nu 945 Mbit ved download. Jeg har været oppe over 600 Mbit ved upload
For lige at runde af:
Jeg flyttede mine VLAN over på et andet interface til routeren, så de ikke var på det interface, hvor hastigheden blev målt. Derved får jeg nu 945 Mbit ved download. Jeg har været oppe over 600 Mbit ved upload

Har du lavet test på hvor meget du kan trække i download ved at belaste flere porte (modemmets porte) ad gangen? Dvs. modemmet skal sættes i router-mode.
Omdømme 5
Badge +1

Har du lavet test på hvor meget du kan trække i download ved at belaste flere porte (modemmets porte) ad gangen? Dvs. modemmet skal sættes i router-mode.

Det lyder som en spændende mulighed, som jeg skal have testet en dag
Badge
[quote=Forummanden]For lige at runde af:

Jeg tror der er et eller andet der ikke stemmer i dine målinger, - eller tager jeg måske fejl.
YouSee tilbyder da ikke upload hastigheder på 600 Mbit ?
Omdømme 5
Badge +1

Jeg tror der er et eller andet der ikke stemmer i dine målinger, - eller tager jeg måske fejl.

Nej 500 Mbit. Mine målinger på speedtest.net mht. upload har været meget stabile i omegnen af 550 Mbit. En enkelt gang har jeg rundet 600 Mbit, og jeg har ofte været oppe på 580 Mbit
Badge

Nej 500 Mbit. Mine målinger på speedtest.net mht. upload har været meget stabile i omegnen af 550 Mbit. En enkelt gang har jeg rundet 600 Mbit, og jeg har ofte været oppe på 580 Mbit

Der må være noget med hastigheder du ikke har helt styr på - YouSee tilbyder ikke over 100 Mbit i upload på Coax 😉 eller er det mig der er helt pank ?
Omdømme 5
Badge +1
Hvis man har en 1000/100 Mbit forbindelse, kan man for 50 kr mere få 500 Mbit upload. For øvrige forbindelser kan man få synkrone hastigheder for 50 kr ekstra, som f.eks. 300/300 Mbit osv.
Men nej, man kan ikke rigtigt finde noget om det på hjemmesiden længere.
Badge
Hvis man har en 1000/100 Mbit forbindelse, kan man for 50 kr mere få 500 Mbit upload. For øvrige forbindelser kan man få synkrone hastigheder for 50 kr ekstra, som f.eks. 300/300 Mbit osv.
Men nej, man kan ikke rigtigt finde noget om det på hjemmesiden længere.

Okay det lyder spændende - det vil jeg da prøve om jeg kan få 🙂 - Jeg har 300/60 Mbit og ville da gerne have noget mere upload. - tak for hjælpen.
Omdømme 5
Badge +1
Det kræver dog, at der er mulighed for DOCSIS 3.1

Besvar