Wifi forsvinder kortvarigt når skærmen tændes på ipad & iphone | YouSee Community
Spørgsmål

Wifi forsvinder kortvarigt når skærmen tændes på ipad & iphone

Vis første besked

64 Kommentarer

Omdømme 1

v3 modemet er det deres nyeste modem eller ved du hvilken det er? Har nemlig set nogen gange her også hvor der pludselig står netværksfejl når jeg går om på min chromecast på tv, så skal den sættes op forfra med wifi som er lidt bøvlet, ofte virker det bedst hvis jeg fjerner enheden  i google home appen og så sætter den op igen. Tænkte det måske havde noget med dette problem at gøre.

Min Chromecast ultra mister også Wifi en gang i mellem, jeg sikker på det hører un der dette problem.

(Startede først efter sidste opdatering) Det nemmeste for mig er bare at tag strømmen til den og laden den starte op igen, tager 2min og så fanger den selv wifi når den er genstartet. 

Jeg har besøgt en hustand i en anden landsdel end min egen, hvor man ligeledes har yousee internet via antennestik og med den seneste v3 router. De nøjagtig samme problemer med wifi som kortvarigt forsvinder er ligeleds konsistent her. Alle mine enheder med data mister forbindelsen når data slåes fra på dette netværk - nøjagtig som på mit eget. Jeg har haft mulighed for at checke næsten 10 apple enheder; 3 iphones, ipad pro, ipad6 med data osv. Konklusionen er klar for både dette netværk og mit eget: enheder med indbygget dataforbindelse (iphones og fx min ipad med data) kan ikke holde forbindelsen til yousee wifi når data slåes fra. Problemet er ikke periodisk, men kontinuerligt. På enheder uden data slot, popper den famøse dialog boks dog ikke op selvom wifi forsvinder i eksempelvis 5 sek. Det værste ved det hele er, at jeg ikke kan modtage beskeder og facetime opkald når enheder er i låst/hviletilstand. Dette er faktisk uacceptabelt. Nu vil jeg en tur på mcdonalds og teste deres wifi 🙂 I næste uge får jeg lejlighed til at besøge et Stofa netværk og afprøve dette med alle mine enheder.

Omdømme 1

Mit virker igen efter den seneste opdatering af firmware fra Yousee.

Fik den ved at genstarte min ruter Sagemcom 3890V3 (50.10.22.T1)

Ja det ser ud til der kom en firmware update til v3 router. Mit wifi kører nu helt uden problemer - fantastisk. 2 måneders wifi dropping er tilsyneladende forbi. Vi krydser fingrene 😀 fremadrettet.

Lyder godt jeg prøver lige og genstarte mit Modem også og ser om jeg får opdateringen ned, er der en måde man kan se om man har fået den ned ?

Statuslys på router opfører sig anderledes under nulstilling/restore. Jeg valgte restore to factory defaults i routerinterface. Man kan muligvis slippe afsted med en kuglepen på resetknappen. Nå du er færdig med router så slå data fra på iphone og lad den udelukkende køre på wifi. Den skulle gerne køre uden problemer og uden det blinkende wifi ikon når man åbner enhed fra låst skærm typisk med efterfølgende “ingen forbindelse”.

Genstartede modem tidligere i aftes og testede lige her nogen timer efter og WIfi var på med det samme jeg tændte skærmen på både ipad og iphone, men jeg tør næsten ikke tro på det er løst endnu for mig så vil lige tjekke nogen gange i løbet af fredagen og se om den nu arter sig hver gang jeg tænder skærmen eller om jeg bare var heldig, og hvis det viser sig at den forbliver god og tænder op med wifi hvergang så det bare super fedt så krydser fingre :)

Statuslys på router opfører sig anderledes under nulstilling/restore. Jeg valgte restore to factory defaults i routerinterface. Man kan muligvis slippe afsted med en kuglepen på resetknappen. Nå du er færdig med router så slå data fra på iphone og lad den udelukkende køre på wifi. Den skulle gerne køre uden problemer og uden det blinkende wifi ikon når man åbner enhed fra låst skærm typisk med efterfølgende “ingen forbindelse”.

Jeg tog blot strømmen fra modem i 15-20 sek. og har ikke slået noget fra på iphone. Med data mener du der mobil data (4G) ? Jeg kunne se den stod og blinkede et godt stykke tid modemet med nogen af lysene så tror den har opdateret firmware, håber ihvertfald.

Yep slå 4g fra på enheder og brug udelukkende wifi. Så finder du ganske hurtigt ud af om der er problemer (wifi der dropper/blinker). Når du forhåbentlig har konstateret at alt er ok, kan du evt slå 4g til igen hvis du ønsker det.

Vil bare sige den tænder stadig fint op som den skal nu med wifi hvergang, hvor er det dog dejligt det er blevet løst :)

Der sidder sikkert andre derude med dette problem, får de automatisk opdateringen ned på et tidspunkt eller skal de også genstarte deres modem for at få firmwaren ned?

Yep slå 4g fra på enheder og brug udelukkende wifi. Så finder du ganske hurtigt ud af om der er problemer (wifi der dropper/blinker). Når du forhåbentlig har konstateret at alt er ok, kan du evt slå 4g til igen hvis du ønsker det.

Min ipad har kun wifi og det ser ud til at køre som det skal nu, det bare super :)

Omdømme 7
Badge +7

Opdateringer kommer automatisk til alle, men man kan selv checke ved at genstarte router. 

Jeg må sige ud over at wifi nu er på hvergang jeg tænder skærmen så synes jeg også at signalet virker til at være stærkere når jeg bevæger mig væk fra modemet og ind i feks. mit soveværelse, der stod den før ofte og svingede op og ned mellem 2-3 buer på wifi ikonet, nu står den på 3 buer hele tiden ser det ud til, fuld signal styrke, så det er fedt.

Er der et sted man kan gå ind for at se hvad firmware man kører med, altså version ?  (50.10.22.T1) hedder den nye firmware hvad jeg fik at vide, men hvor kan man se det.

Omdømme 1

Jeg må sige ud over at wifi nu er på hvergang jeg tænder skærmen så synes jeg også at signalet virker til at være stærkere når jeg bevæger mig væk fra modemet og ind i feks. mit soveværelse, der stod den før ofte og svingede op og ned mellem 2-3 buer på wifi ikonet, nu står den på 3 buer hele tiden ser det ud til, fuld signal styrke, så det er fedt.

Er der et sted man kan gå ind for at se hvad firmware man kører med, altså version ?  (50.10.22.T1) hedder den nye firmware hvad jeg fik at vide, men hvor kan man se det.

Ja, du skal ind på din Ruter, http://192.168.0.1 Bruger er: Admin og Password står bag på din Ruter.

Nemmest hvis du tager et billede af kodeordet da det ret langt ;) 

Når du kommer ind så står det på første side.

Software Version FAST3890_TDC_50.10.22.T1

Besvar