Wifi extender nægter 5ghz | YouSee Community
Spørgsmål

Wifi extender nægter 5ghz

Har nu i en time kæmpet med at tilslutte min wifi extender. Jeg har lige modtaget en ny da den første ikke ville tilslutte 5ghz men jeg kan heller ikke få den nye til det. Her prøvet med computer også. Samme problem som ved den sidste, når den genstarter efter opsætning har den kun 2,4ghz. Inden den genstarter har den begge. Har fulgt yousee's installationsvejledning og har også prøvet imens jeg blev vejledt telefonisk af support. Det sidste billed er efter den selv er genstartet.

5 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +4
Hej Sveegaard91

Mit gæt, og det er desværre kun et gæt, det er at du nok er i udkanten af rækkevidden af din 5Ghz, og derfor vil den ikke extende 5Ghz. Husk at 5Ghz kun række omkring 2-4 gange kortere end 2.4 Ghz. Normalt plejer 5 Ghz kun at række omkring 10-30 m i et normalt hus, alt efter hvad der sidder "i vejen" for sender. (foruden væge naturligvis). En extender er ikke bedre end det signal den modtager. Mange sætte den f.eks. det sted hvor der ikke er forbindelse, det virker naturligvis ikke, for extenderen har lige så dårlig en forbindelse. Hvis man f,.eks. har et hus hvor Yousee router står i den ene ende, men den rækker ikke til f.eks. børneværelserne i den anden ende af huset. Så skal extender placeres et sted i huset hvor der stadig er signal. Hvis huset er meget stort er det ikke altid nok med en extender. man kunne så sætte en extender på extenderen, men det er IKKE godt. Faktisk er brugen af extendere normalt kun sidste udvej! Det bedste er at trække en netledning hen til, hvor der er dårlig forbindelse og så sætte et accesspoint. Hvis man bruger extender vil ping tider stige en del, da signalet faktisk er trådløs 2 gange. Det bedste er naturligvis kun at bruge ledning, men der er visse enheder der ikke kan det (Smart phones, Tablets, iPads, osv.).

Venlig Hilsen
Brian
Omdømme 6
Badge +4
Hej Sveegaard91,

Kunne Brians svar hjælpe dig? Hvis det kunne, så tryk endelig "bedste svar" :)

Hvis problemet endnu ikke er løst, så vil det være interessant at vide hvilken Router du benytter, da vi fortsat har lidt ældre routere ude som ikke understøtter 5 Ghz.

Vh
Nikolaj
Omdømme 7
Badge +7
Har oplevet extender og router ikke ville spille sammen ud kassen. Så måtte der skrues lidt i router på dens brug af wifi.
Brian's svar hjalp ikke, men efter en lang kamp er det lykkedes mig at få extenderen til også at tage 5ghz
Omdømme 5
Badge +6
Hej Sveegaard91

Super! Hvis du evt. ved, hvad der var årsagen til, at det drillede, må du meget gerne dele det med os. :)

Stefan, YouSee Forum Team

Besvar