Wifi Booster problem | YouSee Community
Spørgsmål

Wifi Booster problem

Ved i om Yousee snart for styr på problemet med deres wifi boostere?? synes godt nok det er trist at man bruger så mange penge på noget hvor ens tlf og andre produkter bare bliver “smidt” uvilkårligt af nettet. Herefter skal man genstarte det igen. Sidst jeg talte med yousee havde de ikke nogen tidshorisont, men de kendte problemet. Nettet virker dog sjovt nok når man kører på gæstenetværket. Lidt spøjst.

24 Kommentarer

Omdømme 2
Badge

Lyder underligt, jeg har ingen problemer.. 

Faktisk har mit net/wifi aldrig kørt bedere siden jeg fik de 2 booster.. 

Eneste minus er der ikke er nogle indstillinger og man ikke kan vælge hvilket netværk man vil på,

2,4 eller 5Ghz. 

Omdømme 7
Badge +7

Det vælges på den enhed der skal tilsluttes, ganske som det vælges når der forbindes på Modemmet.

Omdømme 2
Badge

Det kan jeg ikke lige få til at passe, for har kun 1 netværks navn nu. Før var der 2. 2,4 og 5Ghz.

Der kunne jeg rigtigt nok vælge, men nu hedder det bare “Navn” og der intet “Navn+5Ghz” så kan ikke vælge… Men kan se på den app man kan downloade hvilke enheder der er forbundet og med hvilken frekvens...

Der ER problemer med WIFI Booster (AirTies 4930) - og det ved YouSee udemærket godt!

Har man en ny iPhone eller iPad virker det meget ustabilt - og mit råd lige nu er at man skal lade være at købe eller opgive at bruge produktet...

Problem 1 (her har YouSee beskrevet en løsning, men det kræver man kommer helt igennem til en backend teknikker for at de løser det).

• iPhone kan ikke komme på netværket. Router siger “Forkert Password” - men det er ikke forkert.
    • Her kan det hjælpe at slå ‘Steering Fra’ fra på AirTies - men det er lidt teknisk hvordan man gør det…
    • Gå ind på selve AirTies modemmet via TCP/IP (Password står på din AirTies hvis du ikke har ændret det, og brugernavn er Admin)
    • Vælg Advanced Settings, Steering
    • Fravælg hakket i ‘Steering’

Problem 2

• iPhone kommer slet ikke på netværket - eller ryger af - gælder for nogle iPhone men jeg har bemærkket det ikke gælder for gamle iPhones/iPads
    • Her er YouSee IKKE kommet med en løsning.
    • Forsøg at genstarte dit udstyr hver dag… det hjælper, ind til næste gang det ikke virker.

Hej Kasper @Kasper jeg var måske lidt for kategorisk ovenfor… hvilket jeg beklager.

Men er I kommet tættere på at gøre yousee boost mere stabilt (min erfaring et at specielt nye appleprodukter driller).

Andre workarounds end at genstarte og ikke bruge Steering man kan anvende?

Omdømme 2
Badge

Der ER problemer med WIFI Booster (AirTies 4930) - og det ved YouSee udemærket godt!

Har man en ny iPhone eller iPad virker det meget ustabilt - og mit råd lige nu er at man skal lade være at købe eller opgive at bruge produktet...

Problem 1 (her har YouSee beskrevet en løsning, men det kræver man kommer helt igennem til en backend teknikker for at de løser det).

• iPhone kan ikke komme på netværket. Router siger “Forkert Password” - men det er ikke forkert.
    • Her kan det hjælpe at slå ‘Steering Fra’ fra på AirTies - men det er lidt teknisk hvordan man gør det…
    • Gå ind på selve AirTies modemmet via TCP/IP (Password står på din AirTies hvis du ikke har ændret det, og brugernavn er Admin)
    • Vælg Advanced Settings, Steering
    • Fravælg hakket i ‘Steering’

Problem 2

• iPhone kommer slet ikke på netværket - eller ryger af - gælder for nogle iPhone men jeg har bemærkket det ikke gælder for gamle iPhones/iPads
    • Her er YouSee IKKE kommet med en løsning.
    • Forsøg at genstarte dit udstyr hver dag… det hjælper, ind til næste gang det ikke virker.

Pis også, nåede lige at sige mit kørte perfekt så har den lavet nummeret med ikke at ville logge på wifi med min iPhone 11 Pro. Heltigvis smider den ikke min MacAir 2018 af…  

(Det fikses ok nemt ved at genstarte Boosterne, men igen… Det sgu ikke holdbart)

Det hele startede da jeg gik ind på http://air4930.local og gav mit 5Ghz netværk et navn så jeg kunne se forskeld på 2,4 og 5Ghz. Meget rat at se hvilket netværk man er på.

Dagen efter, i går kunne jeg så ikke logge på mit wifi med min iPhone, skulle genstarte min Booster før jeg kunne. Samme problem dagen efter, i dag. Fejlen kommer åbenbart hver ca. 24 timer (eller har været på arbejde, væk fra huset) 

Har i dag slukket slå ‘Steering Fra’, håber det virker…. Hva gør denne Steering siden det kunne hjælpe ?

Hej PW

For mig løser det at slå Sterring fra KUN på problemet hvor netværket specifikt siger at password er forkert (selvom det ikke er det).

Steering har intet med password kontrol at gøre, så i princippet burder der ikke være en sammenhæng imellem probelm og løsning - men hos mig er det signifikant. Slår jeg sterring fra så har jeg ikke problemet med “forkert password, slår jeg det til kommer problemet med det samme (for nyere iPhones”)

Lidt om steering: “Band steering is a technique used in dual-band WiFi deployments to encourage dual-band client devices, such as most modern smartphones, tablets, laptops, and PCs, to use the less-congested and higher capacity 5GHz band, leaving the more crowded 2.4GHz band available for legacy clients.”

Det andet problem - at nye iphones bare hænger uden at komme på nettet (og uden at blive bedt om PW).

Her håber jeg stadig på at @Kasper vil kommentere med Yousees erfaringer!

Jeg forsøger selv følgende i øjeblikket - men svært at sige om det er genstart af hele systemet der får det til at virke i de sidste 24 timer, eller om nedenstående har en effekt:

1. Kører seperat netværksnavn for 2,4 og 5 MHz
  2. De drilagtige nye iPhones sætter jeg på 2,4 MHz
  3. Har tildelt fixed ip adresse BÅDE på iPhone og i routeren
Omdømme 2
Badge

Har kørt en 2-3 uger uden problemer, det opstod først da jeg gav mit 5Ghz et navn.. Gad vide om dette gør en forskeld ? Før hed netværket bare et navn. Lad os sige 1. Nu hedder det 1 og 1 5Ghz. 

Jeg oplevede ikke problemer før og kunne se på den app Yousee har hvilke enheder der var på 2,4 og 5Ghz. Men kunne som sagt ikke se hvilke netværk jeg var logget på på selve enheden da både 2,4 og 5Ghz netværket havde samme navn. ( skal siges at alle nye nye enheder der understøtter 5Ghz var på dette netværk)

Nu prøver jeg lige det med steering, men tænker også jeg vil prøve at gå tilbage til samme navn på de 2 frekvencer 2,4 og 5. Men det bare ikke optimalt man ikke kan se på enheden om man er på 2,4 eller 5...

Yousee`s Airteis app viser det hvis du går ind på de enkelte enheder (Frekvens) :-)

Omdømme 7
Badge +7

Hej Alle 

Vi er bekendte med udfordringer på Wi-Fi Boosterne, og de forventes løst ved en opdatering inden januar er omme.

En midlertidig workaround er genstart af “hovedboosteren”, altså den første booster, der er sat til netværket. 

Jeg beklager generne mange gange. 

Omdømme 2
Badge

Hej Alle 

Vi er bekendte med udfordringer på Wi-Fi Boosterne, og de forventes løst ved en opdatering inden januar er omme.

En midlertidig workaround er genstart af “hovedboosteren”, altså den første booster, der er sat til netværket. 

Lyder godt, man skal dog huske at hoved booster skal være inde for ca. 3 meter af din anden booster når du genstarter for ellers mister booster 2 signalet og kan ikke finde det igen. 

For mit vedkommende skal jeg så hente booster 2 fra 1 sal. Genstarte hovedbooster så booster 2 kan fange signalet. Når booster har signal kan jeg så sætte den op på 1 sal igen.. Lidt bøvlet. 

Omdømme 2
Badge

Vi enige om dette er sidste Firmware ik? 

Januar 13/1-20

Hej Alle 

Hej @Kasper 

Har du et link til hvor man kan holde øje med om den er kommet og hvad den indeholder?

mvh

Peter

Omdømme 7
Badge +7

Hej Alle 

Hej @Kasper 

Har du et link til hvor man kan holde øje med om den er kommet og hvad den indeholder?

mvh

Peter

Hej Peter 

Det skal ses i WiFi Booster appen under Mit netværk → Enhedsdetaljer (Tryk på WiFi-booster tegningen) → Versión de firmware - hvor der skal stå: 2.67.8 udfor :slight_smile:

Omdømme 2
Badge

Min siger: 2.55.2.6.425

Er det den nye der hedder 2.67.8 ?

Omdømme 7
Badge +7

Hej PW 

Ja, den nye version skal hedde 2.67.8.

Er den nye version frigivet? Fordi min har stadig den gamle version.

Omdømme 2
Badge

Er den nye version frigivet? Fordi min har stadig den gamle version.

Nok ikke da min heller ikke er/kan finde en ny vertion.. 

Har samme problem med Samsung produkter, både TV og telefon. Det kunne de heller ikke løse.

Vores Apple produkter kører dog uden problemer.

Hej PW 

Ja, den nye version skal hedde 2.67.8.

Opdaterer de selv firmwaren? 

Jeg kan se at 2 af mine enheder er 2 67 8 og den sidste 2 55 2

Omdømme 7
Badge +7

Hej Alle 

Opdateringen skulle være rullet ud til WiFi boosterne natten til onsdag d. 15 januar. 

Hvis du ikke har modtaget opdateringen, så prøv at genstarte dine Wi-Fi boosters.

Omdømme 2
Badge

Hej Alle 

Opdateringen skulle være rullet ud til WiFi boosterne natten til onsdag d. 15 januar. 

Hvis du ikke har modtaget opdateringen, så prøv at genstarte dine Wi-Fi boosters.

Det virker ikke her, ingen opdatering, hverken ved genstart eller ved at søge efter firmware på AirTies!

Er der en fil et sted så man selv kan opdater ?

Omdømme 7
Badge +7

Hej Alle 

Jeg må lige korrigere mig selv i forhold til mit forrige svar:

Vi er gået i gang med at opdatere WiFi Boosterne og forventer at være færdige inden udgangen af januar måned. 
Der er desværre ikke et sted, hvor opdateringen kan hentes manuelt. 

Omdømme 2
Badge

Fik den i nat, ved ikke det fordi jeg genstartet eller resættede hele “lortet”… Men i morges var de i hvert fald opdateret.. 👍🏼

Besvar