vedr split af kanal på Wifi Boster | YouSee Community
Spørgsmål

vedr split af kanal på Wifi Boster

• 12 oktober 2019
  • 1 kommentar
  • 47 visninger

Hej
jeg kæmper lidt med at finde den korrekte opsætning af Airties 4930 boster sæt.
  1. Hvis man følger opsætningsejledningen og via Yousee WIFI booster app navngiver sit netværk får både 5 ghz og 2,4 ghz nettet samme sidd navn. Er det smart eller skal man splitte netværket med to separate navn ved at benytte software som er på meshen?
  2. Indledningsvis er meshen sat til at køre auto valg af kanaler. Benyttes det på 5 ghz er master (den som er tilsluttet modem) korrekt sat til auto men de øvrige mesher køre pludselig på kanal 52. Bør man skifte væk fra auto og over på en anden kanal. Gør man det skiftes alle kanaler på de øvrige mesher korrekt?. jeg ville forvente at alle mesher ville være på auto kanaler.
Grunden til hele dette er at vi har to Iphone som virkelig har svært ved at komme på. Har fået at vide af supporten at det er kendt og man afventer en opdatering til Airties 4930.
mvh
Peer

1 Kommentar

Omdømme 7
Badge +7
Hej peland

Jeg kan se at du mangler svar her, så jeg byder lige ind 🙂

1. Jeg ville personligt vælge at sætte samme netværksnavn op på dine booster, som du havde på dit modem. På den måde kender dine enheder allerede dit netværk, og du slipper derfor at logge på Wi-Fi igen med disse.(Se vores guide her: https://www.youtube.com/watch?v=eHzgnqMI2nw&list=PLVwJJ7Y6UxlokXyBHuNZ4yNyihVR8THfs)
  2. Jeg vil anbefale, at du indstiller alle boostere til "Auto" under Wi-Fi, medmindre du selv er skrap til at finde den kanal/frekvens, som der er mindst støj eller aktivitet på.
Jeg håber du har fået glæde af dine WiFi Boostere.

Besvar