Spørgsmål

Uvarslet prisstigning?

På min kvartalsregning for januar kvartal 2020 kan jeg se, at mit abonnement for min bredbåndsforbindelse pr. 1. januar 2020 er steget med 20 kr./måned, altså 240 kr. årligt. YouSee gør også opmærksom herpå i teksten der følger regningen. Mit abonnement er bredbånd 60/2 Mbit, Coax.

Dette abonnement har jeg haft siden 1. januar 2016, hvor jeg i november 2015 modtog en særskilt mail fra YouSee, hvor de meddelte, at min daværende hastighed på 50/2 udgik, og de gav mig 60/2 i stedet, - men at prisen i øvrigt samtidig steg med 10 kr./md. 

Jeg vil gerne høre, om der er andre der er steget tilsvarende pr. 1. januar 2020, og om I har modtaget et varsel forud - eller det først er i forbindelse med at YouSee fremsender regningen for januar kvartal 2020.?

Jeg synes, at en prisstigning på 240 kr/år er en voldsom stigning, eftersom mit nuværende abonnement er med hastigheder de selv har påduttet mig, men som nu er ude af deres sortiment.  Jeg kan nu vælge en 50/50 hastighed, der koster 239 kr/md. det er præcis det samme som jeg fremover skal betale for min 60/2 - men altså med en langsommere downloadhastighed, så det er der ingen ide i at skifte til - eller en 80/80 forbindelse, som koster 249,- kr./,md - altså 10 kr dyrere pr md/ 120 kr/år. 

Hvis jeg altså ikke vil have et dårligere produkt, vil det dermed koste mig i alt 30 kr. mere pr måned, end jeg har betalt i 2019.

Jeg er interesseret i at vide, om det kun er kunder, der har “skæve” hastigheder, altså som falder udenfor YouSee’s nuværende tilbud, der er steget i pris - for så er der forskelsbehandling. Jeg føler YouSee presser mig som kunde, fordi jeg har en “skæv” aftale - og især fordi det ikke er min skyld den nu er skæv, de har jo selv tildelt mig den - men har så efterfølgende ændret deres valgmuligheder, så min aftale nu falder uden for normen.

At der ikke er varslet i særskilt brev ved jeg ikke, om er ok - det er måske nok at de varsler i teksten sammen med regningen.

Esben Skovgaard Jensen

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Har lige modtaget en mail om prisstigning per 1/1-2020.

Omdømme 7
Badge +7

Har ikke fået nogen endnu, men kommer der en stigning, så går det nok de sidste måneder der er tilbage.

Omdømme 7
Badge +3

Det vil stige med 10 eller 20 kr. pr. måned, det overlever jeg nok, da jeg udover Yousee’s betaler ca. 1680,00 kr. pr. kvatal for Fiber Internet...

Omdømme 7
Badge +6

Ingen prisstigning hos mig endnu for min DSL, men det kan så komme en gang i 2020 måske.

Jeg har modtaget min regning til betaling via BS der gælder for 01.01.20 - 31.03.20 og den forlyder det samme beløb som de kvartalsregninger for min internet jeg har betalt her i 2019.

Men jeg betaler så også i forvejen 269 kr om måneden for den 35/5 jeg kun kan få via kobber, fordi det er den eneste løsning der er muglig for mit vedkommende på min adresse. Så jeg betaler i forvejen en hamper pris for en noget lavere hastighed end i har via coax eller fiber.

Omdømme 7
Badge +7

Det er da godt nok en pris at betale for en sådan forbindelse. Det burde ikke være så meget for så lidt.

Omdømme 7
Badge +6

Jeg savner dælme også mine gamle CyberCity dage, for der betalte jeg i sidste ende af deres eksistens 169 kr om måneden for en 20/2.

Det de så blev købt af Telenor der steg priserne også til nogle hamper højder, hvilket var grunden til at jeg smuttede til TDC og da vi TDC’ere så blev til YouSee, så steg internettet til hamper højder igen via kobber og jeg må indrømme at jeg er godt og grundigt træt af den her høje pris for en så langsom forbindelse.

Men at skifte til en anden udbyder får man heller ikke noget ud af, for de har også nogle ret høje priser for deres DSL forbindelser, men der er jo ingen der har lyst til at smide noget fiber i jorden her i vores boligområde. Selv YouSee nægter at gøre det, for det har vores grundejerforening prøvet at snakke med dem om.

Omdømme 7
Badge +7

Selv YouSee nægter at gøre det, for det har vores grundejerforening prøvet at snakke med dem om.

Hvis ikke der er rimelig tilslutning sker der ikke noget. Vi er i samme situation. Der er her lavet aftale om billigt bredbånd fra Andels.net, men så længe få har meldt sig til bliver der ikke kablet. 

Jeg er blevet varslet om en prisstigning på 20,. per 1/1-2020 for min 50/10 coax forbindelse, så den nu kommer op på 239.-/md. Og sådan har det været de sidste 3 år.

Underligt når man nu kan få en 1000/100 mbit coax forbindelse hos Fastspeed til 249.-/md. 

Omdømme 7
Badge +6

Selv YouSee nægter at gøre det, for det har vores grundejerforening prøvet at snakke med dem om.

Hvis ikke der er rimelig tilslutning sker der ikke noget. Vi er i samme situation. Der er her lavet aftale om billigt bredbånd fra Andels.net, men så længe få har meldt sig til bliver der ikke kablet. 

Så langt til en undersøgelse om antallet af interesserede hustande kom det ikke engang til, for det nej fra YouSee kom da grundejerforeningen ville indhente priser på hvad at en sådan etablering ville koste, så at grundejerforeningen kunne tage næste skridt og oplyse os om priser og undersøge hvor mange hustande der havde interesse.

Så vi er et uønsket boligområde på fiber området, selv om at vi befinder os lige midt i mellem to store industriområder, hvor de har fiber forbindelser.

100/20 (tidligere 100/5) stiger også med 20 kr. fra nytår.

Omdømme 7
Badge +7

Har en 100/20, der er ikke kommet en varsling til mig endnu om det. Til April kan jeg få den forbindelse for Kr. 149/måned.

Varslingen har jeg fået på min nye regning, side 2. Der kan sikkert også være forskel på 100/20-forbindelserne. Hvis din ikke hed 100/5 tidligere...

Omdømme 7
Badge +7

Nedgraderede fra en 150/30 sidst der kom en stigning.

Besvar