SSD HD og internet | YouSee Community
Spørgsmål

SSD HD og internet

Har ens type hd indflydelse på ens internet hastighed, har en bærbar med en 5400 rpm, og en 300/300 mbit forbindelse, kan ikke komme over 100 Mbit i op og download , er blevet fortalt at jeg skal have en SSD hd for at kan få 300/300, Hastigheden er chekket og der er 300/300 i lan stikket, det trådløse viser op til 400Mbit
mvh
Knud Poulsen

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du to ting har intet med hinanden at gøre. Der er fordele og ulemper ved både SSDer og traditionelle diske.
Omdømme 7
Badge +7
Prøver du kablet er det vigtigt at kabel er af typen er Cat 5e (Cat 5 virker som regel også på korte afstande) eller bedre. Det er trykt på kablet. Prøver du trådløst skal du på 5 GHz og forbinde til router eller access point med 866 Mbit eller bedre.
Omdømme 7
Badge +7
Bruger du en eller flere switche skal de være med 1 gigabit porte.
kablet er et Cat6A S_- 500 MHz
Har haft montør på 2 gange og når de tester drøner den lige op på 300/300. Bruger altid lan kabel, kan heller ikke kommer højere selv om jeg går direkte i stikket, vi har 3 bærbare og det er det samme på dem alle sammen
Omdømme 7
Badge +7
Har de 3 bærbare kun 100 Mbit ethernet? De skal have gigabit for at nå 300/300.
Omdømme 7
Badge +7
Med Cat 6a kan kablet køre 10 gigabit.
Omdømme 7
Badge +7
Der kommer desværre nogle kabler fra f.eks. Kina, som desværre ikke er hvad de udgir sig for at være.
Det er købt ved en radio/tv forretning som lavede al min internet i huset
Omdømme 5
Badge +1
Er der prøvet med forskellige kabler? Ligger de anvendte kabler tæt på andre kabler?
Nej kablet ligger for sig selv, og kommer fra sin egen lan dåse i væggen

Besvar