Spørgsmål

smtp relay server

Hej

Jeg har ind nu bruge asmtp.foreningsmail.dk port587 til at send mail på alle min mail addr. via min mailserver.

Men har nu opdage at jeg får denne smtp fejl.

<xxxx@gmail.com>: host asmtp.foreningsmail.dk[193.201.76.58] said: 553

5.7.1 <xxxxxx@haslevnet.dk>: Sender address rejected: not owned by user

yyyyyy@haslevnet.dk (in reply to MAIL FROM command)

Så hvad er der sket, har i lave om på jeres opsætning???

Er der nogle der kan hjælp:-)

Michael

4 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +7

Hej dahlgrennet

Jeg kunne se, du manglede et svar, så det laver vi lige om på.

Har du flere mails opsat i dit mailprogram eventuelt? Det kunne ligne, at du forsøger at sende noget fra en gmail-adresse - kan det passe? 

Stefan, YouSee Forum Team

Hej Stefan

Nej, Jeg har min egen mailserver, hvor min smtp serveren loger på jeres smtp server(asmtp.foreningsmail.dk) som yyyy@haslevnet.dk for at aflever en mail fra xxx@haslevnet.dk. Som skal lev. til xxxx@gmail.com.

Som du kan se på den fejl der kommer tilbage fra jeres smtp server til min smtp server

Reporting-MTA: dns; 
X-Postfix-Queue-ID: A431540474B9
X-Postfix-Sender: rfc822; xxx@haslevnet.dk
Arrival-Date: Wed, 18 Dec 2019 19:51:11 +0100 (CET)

Final-Recipient: rfc822; xxxx@gmail.com
Original-Recipient: rfc822;xxxx@gmail.com
Action: failed
Status: 5.7.1
Remote-MTA: dns; asmtp.foreningsmail.dk
Diagnostic-Code: smtp; 553 5.7.1 <xxxx@haslevnet.dk>: Sender address
    rejected: not owned by user yyyyyy@haslevnet.dk

Omdømme 6
Badge +4

Hej Michael.

Jeg vil prøve at komme med et gæt, og det er desværre kun et gæt.. Din konto hos TDC/YOUSEE er registreret til en email. Af sikkerhedshensyn, og for at undgå spamming, er det måske kun den specifikke email der kan sendes fra via asmtp.foreningsmail.dk. 

smtp 553 error plejer at henvise til at man ikke logger ind, eller logger ind med forkerte data. Har du evt. fornyelig skiftet password, og glemt at uopdatere det alle steder?

En anden ting. De domæner jeg har, og mailen knyttet til dem, kan sendes via min Host’s smtp server. Så det kan være at TDC/YOUSEE afviser da domænet ikke er hostet ved dem, eller du ikke har en aftale om at måtte bruge deres smtp server fra dit domæne.

Jeg ved også at vores serverfolk på arbejder slås med SPF records, der skal installeres da flere og flere ikke vil modtage mails uden en sådan record (ved desværre ikke hvad den record laver eller hvad det er...).

Brian

Hej Brian

Det der er mærkelige er at dette “Haslevnet.dk” er et domain som “yousee” ejer. Denne opsætning har kørt i de sidst mange år(5 år plus), så her i omkring d. 15-12 begynde den SMTP med at siger:  Sender address xxxx@haslevnet.dk rejected: not owned by user yyyyyy@haslevnet.dk.

Og lige så snart at smtp credentials passe samme med den mail addr sender mail virker der.

Jeg forstå godt at de vil beskytte sig imod SPAM osv. Men alle min mail addr er fra samme domain, og dette domain er ejer af dem selv. det er her at min forståelse for det de gør stopper.

Jeg kan vil ikke være en alene om  at have min egen mail server, og realy stmp til deres smtp server.

Michael

Besvar