Sikkerhedshul på Netgear Routere | YouSee Community
Spørgsmål

Sikkerhedshul på Netgear Routere

Bla. R6250

http://www.computerworld.dk/art/238788/alvorlig-trussel-mod-traadloese-routere-eskalerer-listen-med-saarbare-routere-vokser-markant

Hvad går YouSee ved dette? Det er såvidt jeg kan se ikke muligt selv at opdatere firmware på min R6250

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du har sikkert en C6250 fra Yousee (og ikke en R6250). De må dog forventes at have meget til fælles, og måske (desværre) samme mulighed for at blive hacket. Yousee udskifter løbende din firmware, hvis det er en C6250 du har. Jeg har checket min C6250, og den reagerer ikke på det hack som er i omløb. Jeg har for længst lukket for remote management, men er bekendt med at Yousee har åbnet andre porte for at servicere vores router. Vi kan så bare håbe, at Yousee har styr på sikkerheden.
Tak, du har ret.

Jeg har åben konfiguration - opdaterer YouSee så også automatisk firmware?

Hvor ser man hvad nyeste tilgængelige firmware er?
Omdømme 7
Badge +7
Ja, Yousee udskifter løbende din firmware selv med åben konfiguration (og selv med remote management slået fra i router). Jeg har også åben konfiguration.

Du kan ikke se nogen steder se hvad nyeste er, men du kan være sikker på at Yousee løbende opdaterer. Det er ikke så længe siden C6250 fik en opdatering, på trods af det er en router, som ikke udleveres mere. Nu er Sagemcom Fast 3686 vist blevet standard router.

Jeg bruger firmware V2.01.05 (jeg var selv nødt til at slukke og tænde router for at få sidste opdatering).
Mange tak - tjekker lige når jeg kommer hjem hvilken version jeg har.

Besvar