Red Dead Redemption 2 online virker ikke. | YouSee Community
Spørgsmål

Red Dead Redemption 2 online virker ikke.

Jeg føler lidt jeg har prøvet alt. Dette var et problem for flere måneder siden også, men jeg håbede på at en sagem opdatering ville løse det, men det har det altså ikke.

Jeg har spurgt rockstar support(spil udgiveren), og de sagde jeg skulle prøve at lukke ports op. Hvilket jeg så har gjord, men det stadig ikke lykkes mig

^

Det virker udemærket med naboens net eller ved brug af telefonen, men uden det bliver jeg bare konstant disconnected. Jeg er virkelig fortvivlet og det har irriteret mig meget eftersom det er mit yndlingsspil, og så kan man ikke en gang bruge online delen :c

17 Kommentarer

Omdømme 1
Virker heller ikke for mig på Xbox One X, har åbnet samtlige porte og været i kontakt med kunde service flere gange.

Min Router er en Sagemcom 3890 v3, HVER gang jeg går ind i en online match på Xboxen, så bliver jeg smidt ud med error!

Prøvede så en gammel router og der virkede det helt fint!

Så der er stadig en masse problemer med sagemcom 3890 v3 routeren!!

Pisse irriterende at man enten skal vælge imellem en røvgammel router og så sagemcom som bestemt ikke virker online med Red Dead Redemption 2!!

TLDR: Sagemcom er til at lukke op og skide i.. Man kan tydeligvis ikke få adgang til at åbne porte i den ***** router.. Godt nok trist.

Og skal lige siges at jeg allerede har opdateret firmwaren i routeren! som nu hedder: FAST3890_TDC_50.10.19.T1 Hvilket dog ikke har hjulpet en DYT.. Problemet har været der lige siden RDR2 blev udgivet og det er der stadig desværre.
Omdømme 7
Badge +7
Hej Alle

Det er en problemstilling som vi ved, at flere oplever og vi prøver at se om vi kan gøre noget i vores ende.
Hej Alle

Det er en problemstilling som vi ved, at flere oplever og vi prøver at se om vi kan gøre noget i vores ende.

Har du nogen idé om hvor længe dette vil tage? Oplever nu også lignende problemer i Mortal Kombat 11. Det er ved at være så frusterende at jeg er begyndt at kigge på netværk andre steder. Føler jeg har været tålmodig og ventet 6 mdr. på at i kunne løse det, så håber at der snart kommer en løsning.
Badge +2
Vi kan desværre ikke give noget tidshorisont endnu, men vi arbejder på det.
Jeg har fundet en midlertidig løsning i mobildata, så jeg ser det lige an og venter lidt med at skifte udbyder. Det er bare hverken optimalt eller holdbart i længden.
Grunden er at IP'er er blevet dyre. Yousee sparer penge ved at uddele flere kunder pr IP adresse. Dette blokerer dog for brugen af P2P services, som Rockstar og andre bruger. Derfor skal man ringe ind til Yousee og betale 50 kr ekstra for en "static IP". Yousee mener ikke deres kunder som udgangspunkt skal have adgang til online gaming med deres internet. Det betaler man ikke for. Skal man kunne bruge internettet til andet end facebook og browser, så skal du betale ekstra. Og det er på en forbindelse som Hiper (lige opkøbt af TDC og Yousee) tilbyder billigere, og MED en statisk ip.
Grunden er at IP'er er blevet dyre. Yousee sparer penge ved at uddele flere kunder pr IP adresse. Dette blokerer dog for brugen af P2P services, som Rockstar og andre bruger. Derfor skal man ringe ind til Yousee og betale 50 kr ekstra for en "static IP". Yousee mener ikke deres kunder som udgangspunkt skal have adgang til online gaming med deres internet. Det betaler man ikke for. Skal man kunne bruge internettet til andet end facebook og browser, så skal du betale ekstra. Og det er på en forbindelse som Hiper (lige opkøbt af TDC og Yousee) tilbyder billigere, og MED en statisk ip.

Okay, har du selv gjort dette og virkede spillet efterfølgende? Eller kan andre bekræfte at det er en løsning der holder? Gider ikke til at have flere penge op ad lommen hvis det ikke løser mit problem ?
Mike - jeg kan fortælle dig at det virker.
Det du gør - du køber en statisk IP adresse
så går du ind på routeren og gør din ps4 til DMZ host (du skriver bare IP'en på PS4'ern - så behøver du ikke åbne nogle porte).
Dette gør din NAT type til åben.
Jeg synes det er super stramt at yousee forholder sig sådan til det.
Mit internet brug er normalt ikke igennem en browser, men igennem mine servere, som jeg står og udveksler store dataset med hele tiden.
Jeg kan ikke komme i kontakt med mine serverer med mindre min NATtype er åben, så derfor kan jeg ikke bare nøjes med en 499 kr's forbindelse ved YouSee. Jeg skal ligge 50 kr oven i dette. Da man for de 499 kr KUN køber adgang til internettet via browsere. Gaming og alt andet (udveksling af data mellem to computere, som internettet oprindeligt var opfundet til, hører ikke ind under det som YouSee kalder "internet forbindelse". 499 kr om måneden for at kunne bruge en browser. Det er fanme dyrt.
Og det er absurd, for jeg har en 1000 mbit forbindelse. Hvorfor sælge en 1000 mbit forbindelse som udelukkende er ment til browsing. Der er ingen mennesker der skal bruge 1000mbit for at browse. Det er KUN brugbart hvis du ligesom jeg udveksler store dataset eller laver andre "ikke browser relaterede ting" online.
Omdømme 5
Badge +6

Jeg bliver lige nødt til at gøre opmærksom på, at det ikke er tilfældet. Hver kunde har sin IP-adresse, når det drejer sig om faste internetforbindelser - sådan er det både med COAX, DSL og Fiber. Som standard er det en dynamisk ip-adresse, hvilket betyder, den kan ændre sig, men du vil ikke have den samme IP-adresse som en anden kunde - det er ikke muligt.

Stefan, YouSee Forum Team
Ok Stefan. Detaljer. Mange ISP'er deler flere kunder ud pr. IP. Det er ikke vigtigt om YouSee gør det. Det der er vigtigt er hvordan han får sine ting til at virke. Det kan YouSee ikke fikse.
Derudover er det netop for at spare at de laver dynamiske IP'er. Ikke fordi det er praktisk for brugeren.
YouSee's definition af at købe en forbindelse til 499 er at du for de 500 kr kan bruge en browser. Alt andet skal du betale ekstra for - som fx at kunne bruge en Ps4 eller xbox, eller blot PC-spil. Derudover, har du dedikerede servere til at stå, så kan du ikke bruge dem, med mindre du laver tilkøb. Internettet var decideret opfundet til at lave forbindelse mellem to copmutere eller flere. Ikke browsing. Men dets oprindelige brug skal du betale ekstra for at kunne - netop en statisk IP.
Yousee tilbyder ikke statisk ip. De tilbyder en såkaldt fast ip. Det er teknisk set det samme som dynamisk - der er blot lavet en reservation i deres dhcp-server, så man ikke mister ip'en, hvis udstyret er slukket i for mange timer.

Du skal skelne mellem offentlig og privat ip. Yousee tilbyder en offentlig ip, som kan være dynamisk eller fast. Denne kan bruges i forbindelse med en server.
Så forklar mig lige hvad jeg betaler 50 kr ekstra for om måneden. For hvis det ikke engang er en statisk ip (som de selv kaldte det) er det jo bondefangeri. Jeg kan ikke se hvordan en reservation i dhcp serveren kan koste noget på månedlig basis, da det ikke koster YouSee noget, ud over første gang hvor de er inde og lave selve konfigurationen.
Red Dead Redemtion - samme problemer, samme portåbninger forsøgt på SAGEMCOM 3890.

Har lagt IP på console i DMZ og indtil videre har alt kørt uden at blive smidt af en dags tid, før blev vi smidt af inden for minutter.
Det er nu 9 måneder siden hvor dette problem har eksisteret. Jeg forstår ikke helt hvad fien de har gang i? Det burde være fikset nu, men det stadig ligeså ødelagt som før. Kan det lade sig gøre at få en ny router der faktisk virker? Det virkelig irriterende.
Red Dead Redemtion - samme problemer, samme portåbninger forsøgt på SAGEMCOM 3890.

Har lagt IP på console i DMZ og indtil videre har alt kørt uden at blive smidt af en dags tid, før blev vi smidt af inden for minutter.

Hvordan laver man sådan en DMZ? Og er det gratis? Jeg kan ikke rigtig betale for mere.
Login på din SAGEMCOM
Vælg menu Advanced / DMZ Host / Indtast din host IP (dvs. din console IP)
PS: Har ikke oplevet at blive smidt af RDR2 siden min egen DMZ ændring for flere dage siden - og ja, det er gratis.
Det skal lige nævnes du skal huske at binde konsollens MAC adresse med en fast IP, du risikerer at den får tildelt anden IP end den du har sat op med DMZ.

Når det så er sagt sidder jeg med en Yousee medarbejder i røret for at opsige, det betaler jeg simpelthen ikke til det her. De routere er så dårlige det er helt ekstremt.

Besvar