Problemer med Origin.com og Origin på TDC/youSee netværk.


Omdømme 2
Hvis du oplever at Origin.com og Origin ikke fungerer, så er det ikke din enhed (PC/tablet o.s.v.) so har en fejl. I øjeblikket er der et problem i TDC/youSee´s netværk som gør at din enhed får forkerte filer fra Origin.com. Resultatet er at man bliver mødt med en hvid side hvor reklamer for nye spil plejer at være, og at man ikke kan se sine spil både i Origin programmet, og på Origin.com i en browser. Problemet ER kendt af TDC/youSee og der arbejdes på det. Eller det er jeg da blevet lovet.

62 Kommentarer

Omdømme 2
Hej verbal

Vi er igang med at undersøge sagen nærmere herinde fra.

Uddyb gerne opsætningen og udstyr derude, samt om det er på COAX-, Mobil- eller ADSL forbindelse at dette opleves. Interessant at vide er også, om du kører trådløst eller med kabel. Så vil vi prøve at lave en identisk test herinde fra.

På forhånd tak.

Vh.


Jeg har DSL og mobilt bredbånd. Igår var det både på DSL og mobilt bredbånd. DSL har stadig problemet idag, jeg har ikke checket mobilt bredbånd. Det var mig som gjorde jeres support afdeling opmærksom på problemet igår (1. dec. 2016) da jeg til dagligt arbejder med IT og har adgang til internet forbindelser fra andre udbydere, og kunne derfor konstatere at det kun var på TDC/youSee at problemet eksisterede/eksisterer.. Og jeg værdsætter iøvrigt og selvfølgeligt at I er igang med at fejlfinde og afhjælpe problemet. Held og lykke med det. Vi krydser alle sammen fingre. 😃 (Og tak fordi du ville kommentere på det)
Omdømme 2
Umiddelbart må jeg desværre sige ja. (jeg har kontakt til en pc på min bopæl via remote desktop). Selv efter at ha renset browseren for indhold fra Origin.com er problemet der stadig. Man kan ikke downloade Origin klienten mens man har problemet, men jeg forsøger at uploade Origin installeren fra en anden kilde. Jeg skriver så snart jeg har prøvet.
Omdømme 2
Det virker i en frisk installeret chrome. Men der er stadig et problem med Firefox, Internet Explorer og Edge som før. Jeg forsøger at rense mine browsere.
Omdømme 2
Efter at have slettet midlertidige internet filer i EDGE fungerer det også der.
Omdømme 2
Firefox er så en længere historie. (kræver et grundlæggende kendskab til filsystemer under Windows og lidt mod på at nørde lidt)
Man skal åbne Firefox, gå til addressebaren og taste "about:cache" og taste enter
Så får man en side med overskriften "Network Cache Storage Information".
På den side findes der 3 under-overskrifter : "memory", "disk" og "appcache".
Under under-overskriften : "disk", findes punktet : "Storage disk location".
Udfor punktet "Storage disk location" fildes der en fil sti. Denne sti skal markeres og kopieres.
Så skal man lukke Firefox (vigtigt).
Hold så "Windows" tasten nede og tast "R"
Nu skulle der gerne åbnes et vindue som hedder "Kør".
Hold nu "Ctrl" tasten nede og tast "V", og tast enter.
Dette skulle gerne resultere i at der åbnes en mappe. Denne mappe indeholder nogle undermappe (Doomed og Entries) og forskellige filer.
Alt i mappen skal slettes (jeg anbefaler at man overfører det til papirkurven, i tilfælde af at Firefox laver fejl, så kan indholdet i mappen altid genskabes)
Luk mappen, og åben Firefox og forsøg at åbne Origin.com.

Det er en lidt lang forklaring, og meget nørdet. Men det virker hos mig.

Held og lykke med det.. 🙂
Omdømme 2
Det gennemgående tema er at Internet cache filerne i browserne skal slettes for at få Origin.com til at fungere normalt igen.
Omdømme 2
Jeg vil kigge på Origin klienten når jeg har fri.
Omdømme 2
OH forresten. Vigtig detalje : Selv om brugerinterfacet på Origin ikke fungerer korrekt, kan du stadig spille dine spil, hvis du har genveje til spillene på dit skrivebord. Origin vil stadig kunne generere adgang til dine spil, selv om du ikke kan se dem i Origin eller en browser.
Omdømme 2
10-4 Morten - Held og lykke med det ;)
mvh Verbal
Det virker stadig ikke for mig, heller ikke selvom jeg sletter samtlige cache filer i browserne, sletterne Origin filerne som anvist etc. Der er fortsat hvid skærm på Origin. Det samme gælder for min kærestes Origin. Få det nu bare til at virke - vi havde planlagt ren gamerweekend 😉 Ellers må jeg indrømme, at jeg overvejer at skifte internetudbyder.
Ikke for at være uhøflig YouSee... men det vælger jeg så alligevel

Får i snart fixet det problem? I har kendt til problemet længe på nuværende tidspunkt.

Jeg (faderen) sidder også med en flok store drenge (der nok IKKE bliver fremtidige YouSee-kunder efter dette) der har/havde planlagt en gamerweekend.
Jeg må indrømme jeg efterhånden tænker det samme som "Sirivana" og overvejer at skifte internetudbyder. Det her går simpelthen for langsomt!
Jeg havde samme problem igår.


Hvis i har en anden udbyder på jeres mobil, så prøv at bruge denne udbyder på jeres pc via USB og brug mobilen som modem. Det gjorde jeg. Herefter afinstallerede jeg og geninstallerede jeg Origin klienten. Og nu virker det, selv hvis jeg kører med mit yousee net igen.

Hvis i stadigt får en blank origin.com side i jeres browser via mobil forbindelsen, så prøv at trykke Ctrl + R i browseren.
fik dette link i går .. og det er ikke yousees problem. men det er over mange lande
http://downdetector.com/status/origin/map/
det kan man se her på kortet og folk skriver også der..
Omdømme 2
jeg har snakket med EA og de siger at det er fortrinsvis Yousee kunder her i danmark der er ramt. men problemet er over hele verden.. så det er Origins der skal komme med en opdatering.. for som han sagde at der er "en " der har bøffet i det . De kom nemlig med ny opdatering i torsdags. og så er det så gået galt hos Yousee kunder.. I danmark.
Men EA havde ikke hørt fra ORIGINS.. i nu .


Hm.. Jeg snakker lige nørdesprog lidt. : Så har jeg en idé om at det sansynligvis er en af Origin.com´s content servere som ikke er blevet opdateret korrekt. Så er det helt tilfældigt hvem som bliver, og ikke bliver ramt. alt efter load-balance lotteriet. Det går nok ikke over før Origin folkene enten får slukket den server eller opdateret indholdet på den. Det betyder desværre også at selvom man har fået "fixet" det, så er der sansynlighed for at man kan blive ramt igen.. :(

...Men det er kun en idé.
Det er mega nedern nu hvor jeg havde sat mig for at spille hele weekenden og så sker dette ud af den blå luft. Tja, så må vi jo se om TDC/youSee får løst problemet i løbet af weekenden, men det tror jeg næppe. Nu går der jo Jul i den og så er der bare intet der virker og alt bliver skubbet til efter Jul og Nytår. Men vi krydser fingerne.
Omdømme 2
Hvis du har oprettet genveje til dine spil på skrivebordet kan spillene stadig startes. Problemet er KUN med indholdet i browseren og Origin klienten. Din EA konto (som skal bruges for at få en autoriserings "token" fra EA) er ikke påvirket, så Origin vil stadig godkende din adgang til dine spil. Problemet gør at du ikke kan starte spil fra selve Origin klienten. Du vil heller ikke være istand til at købe nye spil, eller købe DLC indhold til dine allerede ejede spil før problemet er afhjulpet.
Omdømme 7
Badge +7
Hej verbal

Vi er igang med at undersøge sagen nærmere herinde fra.

Uddyb gerne opsætningen og udstyr derude, samt om det er på COAX-, Mobil- eller ADSL forbindelse at dette opleves. Interessant at vide er også, om du kører trådløst eller med kabel. Så vil vi prøve at lave en identisk test herinde fra.

På forhånd tak.

Vh.
Dette kom ud af den blå luft her i går. Det er både Coax og Mobil for mit vedkommende. Jeg bruger Jeres router og har en 300/60 forbindelse og kablet direkte til maskinen med Categori 6e kabler. Det er også galt når man bruger Wifi til og fra routeren.
Hvis jeg deler min forbindelse på min mobil (som har Telenor) så er der ingen problemer overhovedet. Men det er slet ikke holdbart når I påstår at youSee har Danmarks bedste net. Pøhø ;-)

Det er godt nok træls for os der gerne vil spille og installere vores spil her op til en weekend. Den bliver sgu lang.

Hej verbal

Vi er igang med at undersøge sagen nærmere herinde fra.

Uddyb gerne opsætningen og udstyr derude, samt om det er på COAX-, Mobil- eller ADSL forbindelse at dette opleves. Interessant at vide er også, om du kører trådløst eller med kabel. Så vil vi prøve at lave en identisk test herinde fra.

På forhånd tak.

Vh.
Omdømme 7
Badge +7
Hej igen

Tak for svar og uddybning 🙂

Er fejlen stadig aktuel ude hos dig/jer?

Vh.
Omdømme 7
Badge +7
Hej igen

Meget gerne, da vi ikke kan genskabe fejlen herfra pt.

Vh.
Omdømme 2
Det viser sig så at det desværre ikke er muligt at installere Origin klienten via remote desktop. Klienten skal bruge nogle funktioner i grafikdriveren som ikke er tilgængelige i remote desktop miljøet.
Omdømme 2
Jeg har ikke chrome installeret så den prøver jeg lige at installere. Så har jeg en frisk browser som ikke har haft kontakt til Origin.com før. Bare for at prøve. 🙂
Omdømme 7
Badge +7
Hej verbal

Tak for at melde tilbage med dine tests og oplysninger! 🙂

Det er dejligt at vi så kan konkludere at der ikke er en generel fejl i nettet, og at gamer-weekenden er reddet! 🙂

Rigtig god weekend.

Vh.
Hvis du oplever at Origin.com og Origin ikke fungerer, så er det ikke din enhed (PC/tablet o.s.v.) so har en fejl. I øjeblikket er der et problem i TDC/youSee´s netværk som gør at din enhed får forkerte filer fra Origin.com. Resultatet er at man bliver mødt med en hvid side hvor reklamer for nye spil plejer at være, og at man ikke kan se sine spil både i Origin programmet, og på Origin.com i en browser. Problemet ER kendt af TDC/youSee og der arbejdes på det. Eller det er jeg da blevet lovet.
jeg håber snart i får løst det problem så man kan komme til at spille.. fra Origin. .. synes det er ret irreterende at man ikke kan spille og skal vente i så lang tid..

Besvar