Problemer med Origin.com og Origin på TDC/youSee netværk.


Omdømme 2
Hvis du oplever at Origin.com og Origin ikke fungerer, så er det ikke din enhed (PC/tablet o.s.v.) so har en fejl. I øjeblikket er der et problem i TDC/youSee´s netværk som gør at din enhed får forkerte filer fra Origin.com. Resultatet er at man bliver mødt med en hvid side hvor reklamer for nye spil plejer at være, og at man ikke kan se sine spil både i Origin programmet, og på Origin.com i en browser. Problemet ER kendt af TDC/youSee og der arbejdes på det. Eller det er jeg da blevet lovet.

62 Kommentarer

det virker nu.. endelig. Håber det holder ..
Omdømme 2
nå så skulle jeg lige starte mit spil op og der var en opdatering til Origin og så efter den .. kunne jeg slet ikke få gang i spillet. overhovedet. Nej det er for surt ..
jeg forstår det slet ikke. Jeg kan kun se mine spil når jeg ¨på nettet går ind på deres side. Så nu er man henne hvor man startede. det var en kort glæde..


Hvilket spil?
nå så skulle jeg lige starte mit spil op og der var en opdatering til Origin og så efter den .. kunne jeg slet ikke få gang i spillet. overhovedet. Nej det er for surt ..
jeg forstår det slet ikke. Jeg kan kun se mine spil når jeg ¨på nettet går ind på deres side. Så nu er man henne hvor man startede. det var en kort glæde..
Origin.com og app virker for mig også. Ser ud til det er blevet fixet. Takker
lige nu virker mit ... jubiii håber det holder
Jeg valgte at kører Origin via Kompatibilitetstilstand til Win 7 også kunne jeg se mine spil igen.

Håber det bliver fikset hurtigt 🙂
Jeg har samme problem, og det er både i min browser og i Origin klienten. Jeg har snakket med folk med forbindelser hos EA, og de får også af vide at det er et problem med Yousee/TDC forbindelser.

Screenshot fra klienten: http://lizzard.dk/Origin/client_beta.png dette er fra nyeste beta udgave, men det er samme problem når man bruger en stable udgave.

Jeg ved ikke om det kan hjælpe jer hos Yousee med fejlfindingen, men når jeg forsøger at se origin.com i Microsoft Edge så får jeg følgende fejl:
http://lizzard.dk/Origin/origin_internetexplorer.png ved ikke om det kan være noget i jeres system der kan forudsage det.

Jeg oplevede samme fejl i Chrome, men der virker det efter jeg ryddede cachen i browseren, dette har dog ikke hjulpet noget i Microsoft Edge.
Jeg har installeret den gamle version af origin Version 9.12.0.34172 - 427388 hvor jeg højre klik på installation filen, og under fanebladet kompatibilitet har jeg valgte Kør dette program i kompatibilitetstilstand for (Windows Vista Service pack 2) og kør dette program som administrator. ps..køre win10 64bit
Er det muligt at få en status opdatering fra en Yousee medarbejder?
Har nu også prøvet at ændre DNS til Googles. Hjælper heller ikke noget...øv
Omdømme 2
jeg har snakket med EA og de siger at det er fortrinsvis Yousee kunder her i danmark der er ramt. men problemet er over hele verden.. så det er Origins der skal komme med en opdatering.. for som han sagde at der er "en " der har bøffet i det . De kom nemlig med ny opdatering i torsdags. og så er det så gået galt hos Yousee kunder.. I danmark.
Men EA havde ikke hørt fra ORIGINS.. i nu .


Hm.. Jeg snakker lige nørdesprog lidt. : Så har jeg en idé om at det sansynligvis er en af Origin.com´s content servere som ikke er blevet opdateret korrekt. Så er det helt tilfældigt hvem som bliver, og ikke bliver ramt. alt efter load-balance lotteriet. Det går nok ikke over før Origin folkene enten får slukket den server eller opdateret indholdet på den. Det betyder desværre også at selvom man har fået "fixet" det, så er der sansynlighed for at man kan blive ramt igen.. :(

...Men det er kun en idé.
jeg har snakket med EA og de siger at det er fortrinsvis Yousee kunder her i danmark der er ramt. men problemet er over hele verden.. så det er Origins der skal komme med en opdatering.. for som han sagde at der er "en " der har bøffet i det . De kom nemlig med ny opdatering i torsdags. og så er det så gået galt hos Yousee kunder.. I danmark.
Men EA havde ikke hørt fra ORIGINS.. i nu .
Jeg har lige snakket med en supporter hos Yousee, og han havde samme problem inde fra hans computer, som også køre TDC/Yousee netværk. Jeg selv prøvede nede på arbejde/skolen og der virker det fint. Han har sendt det til en anden afdeling hos yousee som skal se på problemet.
Hej Alle

Vi følger naturligvis med i denne sag, men det tyder umiddelbart ikke på, at være en fejl der ligger herinde fra.

Jeg har testet herfra og jeg kan fint tilgå siden https://www.origin.com/dnk/da-dk/store , fra både COAX, DSL og Mobilt netværk og siden fungerer fint og loader uden problemer.

Som EA forum-teamet skriver, i en tråd der linkes til heri, så er det også vigtigt at være opmærksom på antivirus og andet som måske kan blokere. Her tænker jeg mest på deres desktop applikation.

Tak for stor deltagelse, tilstrømning og hjælp hinanden, imellem i denne tråd.

Vh.


Glad for at høre i følger tråden :-)

Jeg har prøvet helt at afstallere min antivirus, samt at slå Windows defender+firewall fra. Det hjalp desværre ikke hos mig.
Jeg mangler stadig at prøve at ændre DNS, som der foreslåes længere oppe i tråden. Det prøver jeg når jeg kommer hjem idag, og melder tilbage. Har nemlig en kollega, som kører på samme net(Trefor/EWII). Hos ham virker det med goggles DNS.
Omdømme 7
Badge +7
Hej Alle

Vi følger naturligvis med i denne sag, men det tyder umiddelbart ikke på, at være en fejl der ligger herinde fra.

Jeg har testet herfra og jeg kan fint tilgå siden https://www.origin.com/dnk/da-dk/store , fra både COAX, DSL og Mobilt netværk og siden fungerer fint og loader uden problemer.

Som EA forum-teamet skriver, i en tråd der linkes til heri, så er det også vigtigt at være opmærksom på antivirus og andet som måske kan blokere. Her tænker jeg mest på deres desktop applikation.

Tak for stor deltagelse, tilstrømning og hjælp hinanden, imellem i denne tråd.

Vh.
fik dette link i går .. og det er ikke yousees problem. men det er over mange lande
http://downdetector.com/status/origin/map/
det kan man se her på kortet og folk skriver også der..
Har samme problem. Problemet løser sig i browseren, hvis jeg åbner origin.com vha. min mobile Telenor forbindelse, men fejler med Yousee bredbånd. Browseren klager over en fejl der hedder origin2.40f58784.js. Henter man den i browseren via yousee bredbånd får man en fil på 2.017.254 bytes, via mobil forbindelse er størrelsen 2.425.369 bytes. Kunne man forestille sig, at der et eller andet sted i yousee's system bliver klippet noget af filen?
Samme problem her, også i browsere hvor Origin aldrig har været åbnet og Verbals metode gør ingen forskel.

Ændre DNS til

8.8.8.8
8.8.4.4

Det skulle gerne hjælpe på problemet.


Jeg brugte i forvejen Googles DNS og det har ikke hjulpet.
Ændre DNS til

8.8.8.8
8.8.4.4

Det skulle gerne hjælpe på problemet.
Når jeg går ind på https://www.origin.com/dnk/da-dk/ har jeg hvid side jeg kan ikke se mine spil, butikken, osv. Det eneste jeg har er dette man kan se på billedet, og trykker jeg på de links der er sker der intet Jeg har prøvet google og egde og det er det samme. jeg tror Yousee har gjort et eller andet. :(

Fandt det her
http://answers.help.ea.com/t5/Origin/Origin-download-issues/m-p/5736985
Jeg er ikke helt sikker på problemet ligger hos Yousee.

Har lige prøvet at bruge min arbejdsmobil med internetdeling. Den kører Telia netværk.
Det hjalp intet her. Har sågar prøvet på en næsten helt frisk installeret laptop, som aldrig har haft Origin installeret...også uden held. Har prøvet flere forskellige browsere.

Har i øvrigt oprettet en ticket hos EA på problemet.
Sidder med samme problem, og slf. Yousee internet, som jeg tror er problemet, men Jeg har gjort følgende.

Download our old Origin client via https://www.dm.origin.com/download/legacy
Run the installer in Vista or XP SP2 compatibility mode (right-click installer -> Properties -> Compatibility)
Note that Store and Social functions are not available on this Origin version. Any purchases can still be made via the webstore on another device.

Kilde: http://answers.ea.com/t5/Origin/Origin-Blank-Screen-on-Login-or-Installation/td-p/5560387
jeg har lige skrevet på facebook til Yousee og de siger det er ikke dem der har problemet. ja så kommer man jo ikke videre.. så må det være EA i morgen man skal snakke med. .
Jeg havde samme problem igår.


Hvis i har en anden udbyder på jeres mobil, så prøv at bruge denne udbyder på jeres pc via USB og brug mobilen som modem. Det gjorde jeg. Herefter afinstallerede jeg og geninstallerede jeg Origin klienten. Og nu virker det, selv hvis jeg kører med mit yousee net igen.

Hvis i stadigt får en blank origin.com side i jeres browser via mobil forbindelsen, så prøv at trykke Ctrl + R i browseren.
hej verbal
tak fordi du hjælper. 🙂
så er dette prøvet men det virker ikke ... øv.. origin er stadig hvid( inde i appen)

Besvar