Problemer med Origin.com og Origin på TDC/youSee netværk. | YouSee Community

Problemer med Origin.com og Origin på TDC/youSee netværk.

Vis første besked

62 Kommentarer

Omdømme 2
OH forresten. Vigtig detalje : Selv om brugerinterfacet på Origin ikke fungerer korrekt, kan du stadig spille dine spil, hvis du har genveje til spillene på dit skrivebord. Origin vil stadig kunne generere adgang til dine spil, selv om du ikke kan se dem i Origin eller en browser.
Okey så vil jeg anbefale dig at kontakte Trefor/EWII´s support afdeling og bede dem kontakte TDC for at forhøre sig om hvordan TDC løste problemet. Det lyder, for mig, som om Trefor er koblet op på et system magen til, men parallelt til det system youSee selv bruger . Hvis du beslutter dig til at ringe til Trefor, så sørg for at bede support medarbejderen om at åbne en browser og gå ind på Origin.com, så han kan verificere at det er et system problem og ikke kun hos dig lokalt. Bed dem også om at undersøg eventuelle proxy cache servere de kunne have koblet imellem brugerne og internettet. Det er det bedste jeg lige kan sige og gøre for dig, som menig youSee bruger.

Held og lykke med det :)

MVH Verbal

Takker verbal. Bliver nok nødt til at tage fat i dem 😉
Og ja jeg kan heldigvis stadig spille spillene.

Mvh
Morten
Omdømme 2
10-4 Morten - Held og lykke med det ;)
mvh Verbal
Det virker stadig ikke for mig, heller ikke selvom jeg sletter samtlige cache filer i browserne, sletterne Origin filerne som anvist etc. Der er fortsat hvid skærm på Origin. Det samme gælder for min kærestes Origin. Få det nu bare til at virke - vi havde planlagt ren gamerweekend 😉 Ellers må jeg indrømme, at jeg overvejer at skifte internetudbyder.
Ikke for at være uhøflig YouSee... men det vælger jeg så alligevel

Får i snart fixet det problem? I har kendt til problemet længe på nuværende tidspunkt.

Jeg (faderen) sidder også med en flok store drenge (der nok IKKE bliver fremtidige YouSee-kunder efter dette) der har/havde planlagt en gamerweekend.
Jeg må indrømme jeg efterhånden tænker det samme som "Sirivana" og overvejer at skifte internetudbyder. Det her går simpelthen for langsomt!
jeg snakkede med EA i går og de siger der skulle komme en opdatering til Origin gerne i dag. Det er åbenbart Yousee kunder der er ramt.
Sker der snart noget YouSee???
jeg savner at læse bare et eller andet sted om vi snart får en opdatering.. .
Omdømme 7
Badge +7
Dette er et kunde-til-kunde-forum. Yousee deltage derfor sjældent. Skal man have Yousee i tale er det på telefon 70 70 40 40 eller Facebook eller en mail fra yousee.dk
jeg kan heller ikke spille fra appen origin. men når jeg logger ind fra EDGE browser så kan jeg godt. jeg har lige købt sims 4 og kan ikke installere det til min datter fordi appen origin ikke virker i øjeblikket. så jeg prøvede i browseren at indtaste produktkoden. men min datter kan stadig ikke spille
noget der kan hjælpe eller skal vi til at vente i flere dage på at yousee fixer problemet?
der er windows 10 på min pc
Omdømme 2
jeg kan heller ikke spille fra appen origin. men når jeg logger ind fra EDGE browser så kan jeg godt. jeg har lige købt sims 4 og kan ikke installere det til min datter fordi appen origin ikke virker i øjeblikket. så jeg prøvede i browseren at indtaste produktkoden. men min datter kan stadig ikke spille
noget der kan hjælpe eller skal vi til at vente i flere dage på at yousee fixer problemet?
der er windows 10 på min pc

Svar til alle som har et problem med selve Origin klienten :
Sværhedsgrad : let til middel

1. : Afslut Origin klienten (den findes som regel under "skjulte ikoner" på taskbaren i højre side)
2. : Marker og kopier følgende (uden kolon) : %homepath%\AppData\Local\Origin
3. : hold windows tasten nede og tast "r" (et vindue med "Kør" som overskrift skal dukke op i nederste venstre hjørne hvis du gør det rigtigt)
4. : hold tasten "Ctrl" nede og tast "v" (Teksten %homepath%\AppData\Local\Origin vil dukke op i skrive feltet i vinduet "Kør" hvis du gør det rigtigt)
5. : tast "Enter" (et vindue med overskriften "Origin" vil dukke op hvis du gør det rigtigt)
6. : I denne mappe skal I højreklikke på mappen "Origin" og vælge "Slet" (Bare rolig - Origin klienten genskaber mappen automatisk)
7. : Når mappen er slettet : Luk vinduet og start Origin

Note : På de fleste computere, hvor Origin er installeret er programmet sat til at starte med computeren. Så hvis I ikke kan finde ikonet på skrivebordet, så genstart computeren.

Held og lykke venner - Vi ses på den digitale slagmark :)

MVH Verbal
Hej Yousee.

Problemet er ikke løst. Jeg har problemer i alle browsere, har slettet cache, Origin cache i både ProgramData og AppData, og intet virker. Hverken Chrome, Firefox, Edge eller IE.

Bare så I ikke "lader den ligge".

Jeg ved om nogen, hvordan det er at have brugere/kunder ventende på at et problem bliver løst, og hvordan det er, når de ikke forstår, at ting tager tid; men jeg håber virkelig at I fortsat arbejder på det.
hej verbal
tak fordi du hjælper. 🙂
så er dette prøvet men det virker ikke ... øv.. origin er stadig hvid( inde i appen)
Jeg havde samme problem igår.

Hvis i har en anden udbyder på jeres mobil, så prøv at bruge denne udbyder på jeres pc via USB og brug mobilen som modem. Det gjorde jeg. Herefter afinstallerede jeg og geninstallerede jeg Origin klienten. Og nu virker det, selv hvis jeg kører med mit yousee net igen.

Hvis i stadigt får en blank origin.com side i jeres browser via mobil forbindelsen, så prøv at trykke Ctrl + R i browseren.
jeg har lige skrevet på facebook til Yousee og de siger det er ikke dem der har problemet. ja så kommer man jo ikke videre.. så må det være EA i morgen man skal snakke med. .
Sidder med samme problem, og slf. Yousee internet, som jeg tror er problemet, men Jeg har gjort følgende.

Download our old Origin client via https://www.dm.origin.com/download/legacy
Run the installer in Vista or XP SP2 compatibility mode (right-click installer -> Properties -> Compatibility)
Note that Store and Social functions are not available on this Origin version. Any purchases can still be made via the webstore on another device.

Kilde: http://answers.ea.com/t5/Origin/Origin-Blank-Screen-on-Login-or-Installation/td-p/5560387
Jeg er ikke helt sikker på problemet ligger hos Yousee.

Har lige prøvet at bruge min arbejdsmobil med internetdeling. Den kører Telia netværk.
Det hjalp intet her. Har sågar prøvet på en næsten helt frisk installeret laptop, som aldrig har haft Origin installeret...også uden held. Har prøvet flere forskellige browsere.

Har i øvrigt oprettet en ticket hos EA på problemet.
Når jeg går ind på https://www.origin.com/dnk/da-dk/ har jeg hvid side jeg kan ikke se mine spil, butikken, osv. Det eneste jeg har er dette man kan se på billedet, og trykker jeg på de links der er sker der intet Jeg har prøvet google og egde og det er det samme. jeg tror Yousee har gjort et eller andet. :(

Fandt det her
http://answers.help.ea.com/t5/Origin/Origin-download-issues/m-p/5736985
Ændre DNS til

8.8.8.8
8.8.4.4

Det skulle gerne hjælpe på problemet.
Samme problem her, også i browsere hvor Origin aldrig har været åbnet og Verbals metode gør ingen forskel.

Ændre DNS til

8.8.8.8
8.8.4.4

Det skulle gerne hjælpe på problemet.

Jeg brugte i forvejen Googles DNS og det har ikke hjulpet.
Har samme problem. Problemet løser sig i browseren, hvis jeg åbner origin.com vha. min mobile Telenor forbindelse, men fejler med Yousee bredbånd. Browseren klager over en fejl der hedder origin2.40f58784.js. Henter man den i browseren via yousee bredbånd får man en fil på 2.017.254 bytes, via mobil forbindelse er størrelsen 2.425.369 bytes. Kunne man forestille sig, at der et eller andet sted i yousee's system bliver klippet noget af filen?
fik dette link i går .. og det er ikke yousees problem. men det er over mange lande
http://downdetector.com/status/origin/map/
det kan man se her på kortet og folk skriver også der..
Omdømme 7
Badge +7
Hej Alle

Vi følger naturligvis med i denne sag, men det tyder umiddelbart ikke på, at være en fejl der ligger herinde fra.

Jeg har testet herfra og jeg kan fint tilgå siden https://www.origin.com/dnk/da-dk/store , fra både COAX, DSL og Mobilt netværk og siden fungerer fint og loader uden problemer.

Som EA forum-teamet skriver, i en tråd der linkes til heri, så er det også vigtigt at være opmærksom på antivirus og andet som måske kan blokere. Her tænker jeg mest på deres desktop applikation.

Tak for stor deltagelse, tilstrømning og hjælp hinanden, imellem i denne tråd.

Vh.
Hej Alle

Vi følger naturligvis med i denne sag, men det tyder umiddelbart ikke på, at være en fejl der ligger herinde fra.

Jeg har testet herfra og jeg kan fint tilgå siden https://www.origin.com/dnk/da-dk/store , fra både COAX, DSL og Mobilt netværk og siden fungerer fint og loader uden problemer.

Som EA forum-teamet skriver, i en tråd der linkes til heri, så er det også vigtigt at være opmærksom på antivirus og andet som måske kan blokere. Her tænker jeg mest på deres desktop applikation.

Tak for stor deltagelse, tilstrømning og hjælp hinanden, imellem i denne tråd.

Vh.

Glad for at høre i følger tråden :-)

Jeg har prøvet helt at afstallere min antivirus, samt at slå Windows defender+firewall fra. Det hjalp desværre ikke hos mig.
Jeg mangler stadig at prøve at ændre DNS, som der foreslåes længere oppe i tråden. Det prøver jeg når jeg kommer hjem idag, og melder tilbage. Har nemlig en kollega, som kører på samme net(Trefor/EWII). Hos ham virker det med goggles DNS.
Jeg har lige snakket med en supporter hos Yousee, og han havde samme problem inde fra hans computer, som også køre TDC/Yousee netværk. Jeg selv prøvede nede på arbejde/skolen og der virker det fint. Han har sendt det til en anden afdeling hos yousee som skal se på problemet.

Besvar