Pris og kvalitet hænger ikke sammen for fibernet hastigheden er samme som for 8 år siden! | YouSee Community
Svar

Pris og kvalitet hænger ikke sammen for fibernet hastigheden er samme som for 8 år siden!

Hej
Nu er jeg blevet lovet over 2 år, at vores fiber forbindelse, og det uddaterede produkt "home trio" skulle blive forbedret, så vi kan komme væk fra den sølle forbindelse på 50/10 ( samme forbindelse som for 8 år siden). Men prisen den har i hævet, men det er produktet altså ikke.

Jeg har snakket med hiper, waoo mfl. alle tilbyder som langt bedre forbindelser, ( hvilket jeg ikke forstår i ikke tilbyder) - Ja jeg vil gerne væk, men det kan jeg ikke for de fortæller mig uafhængigt, at jeg skal betale 99 kr. i lejeafgift til jer, for leje af deres fiber forbindelse, da dette var en aftale i mellem selskaberne, samt at eksempelvis Waoo ikke må tilbyde mig TV - Det er da forbudt og kartel?
- Syntes i skal overveje jeres svar, for karteller er da bestemt forbudt i Danmark.

Det positive er jo så i åbner for en dialog omkrig, hvilken pris skal jeg så kræve af jer, for, at jeg har lejet min fiberlinje til jer, for jeg er da aldrig blevet kompenseret for, at i overtog fra Dong, til at starte med Dansk Bredbånd, som jeg betalte for at få fibernet - dengang for ca. 10 år siden.
Dengang havde jeg 100-100mbit. ( i øvrigt til den halve pris end nu) Men jeg har ikke solgt min forbindelse til nogen, den ligger i min grund og er betalt fra vejens samlepunkt og igennem min grund til basen i huset. (vejen er ligesom heller ikke jeres)
Hvilken opkrævning skal jeg så kræve af jer? Tænker jeg kan opkræve 99kr pr. måned i hele lejeperioden?, 99 x 12 x 10 år, så lige under 12 000kr. mener faktisk det var nogenlunde det jeg også betalte for nedgravningen og indskydningen.
Det er vel fair, da det jo er det samme i vil opkræve, hvis jeg vælger, at skifte til andet selskab med bedre og billigere hastigheder og løsninger, eller er det bedre hvis vi aftaler et enkelt engangsbeløb.
Alternativt, så kunne jeg opsige YouSee vælge hiper, som tilbyder en 1000/1000mbit til 299kr. vælge den vildeste pakke fra Viasat til 674 inkl. alt, eller eller waoo 100mbit til 299 + 99kr. i leje til "jer". sammen med boxers største pakke til 484kr. uanset hvad jeg vælger af det bedste på markedet, så spare penge!
Alle andre leverandører tilbyder jo de samme tv funktioner, som i gør.
Eneste ulempe er så, at jeg skal betale til 2 steder.... men det overlever man jo nok med pbs.
Skal huske, at sige at jeg betaler 1153kr. for home-trio. Jeg er ikke bruger af fastnetnummer, men kan ikke frasige mig den ?.
Hvad er planen og hvad kan jeg forvente inden for de næste måneder mht til hastighed og fleksibilitet, at kunne fravælge eksempelvis telefon?
icon

Bedste svar af opelv6 31 januar 2017, 14:36

Jeg har også den helt store pakke med alt hvad de kan tilbyde med fiber.... men men, hvor er Yousee´s hjemmeside med fiber, hvorfor skal vi nøjes med denne latterlige lave hastighed på 50/10 mbit når alle andre har væsentlig højere hastighed...
Nu må Yousee få fingeren ud af a... for ellers siger jeg også mit abonnement op... gider ikke være totalt til grin hos Yousee
Se original

29 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Det er et brugerforum du har skrevet i, You See er ikke så meget med her, hvis du skal skrive til You See, så kan det gøres på deres FB væg.
Det er et brugerforum du har skrevet i, You See er ikke så meget med her, hvis du skal skrive til You See, så kan det gøres på deres FB væg.

Hej Radiomandem
-nu er vi jo nogen som ikke er på facebook, og kan se at nogen fra yousee faktisk besvarer i dette forum. som ligger på yousees platform. kundeservice / mangel på samme sagde jeg kunne rette mine spørgsmål her. (hvilket jeg så gør)
Omdømme 1
Har været igennem samme overvejelse. Har været kunde på fiber siden de glade dong/waoo dage (100/100mb). Siden har jeg kunnet konstatere at TDC/Yousee ikke ønsker at fiber på nogen måde virker attraktivt i forhold til deres andre løsninger(coax eller kobber).
Det er en joke at de tilbyder 500mb på coax nettet, men kun 50/10mb på fiber.
Ifm. det store nedbrud gennemgik jeg mulighederne, og var klar til at vælge hiper og den store satellit pakke fra Viasat. Men ville lige give YouSee muligheden for at komme med et alternativ. Her blev jeg telefonisk kontaktet af en servicemedarbejder som kunne fortælle "at der virkeligt ville ske store forandringer på fibernet hastigheden indenfor kort tid - måske allerede i slutningen af januar, men sikkert inden udgangen af marts. Og jeg ville absolut ikke blive skuffet.. så jeg skulle endelig blive som kunde."
Men jeg har (selvfølgelig) ikke modtaget nogen detaljer eller set nogen officielt information vedrørende dette.
Nu nærmer vi os udgangen af januar, og jeg har fuld forståelse for at TDC har haft travlt med andre ting, men det burde være muligt at komme med en officiel melding omkring disse ændringer - også selvom de først bliver implementeret senere.
Har netop kontaktet deres support for at få et svar inden udgangen af januar, ellers opsiger jeg mit abonnement.
JanJuul
Tja, den besked har jeg nu hørt på i snart 5 år... og orker ikke mere you see = not see
Lad mig iøvrigt endelig høre når der kommet hul igennem og hvad deres svar (undskyldning) er
Omdømme 1
Hermed en lille opdatering. Har intet hørt, og ringede til Yousee idag for at opsige mit abonnement. De spurgte om grunden, og jeg oplyste den manglende hastighed på fibernettet, selvom jeg er blevet lovet forbedringer flere gange. Svaret var: "Ja, ok".
Så nu slutter mit følgeskab med Yousee efter næsten 7 år med den store fiber-/TV-pakke. Det er alligevel blevet til kr. 80.000+ som jeg har lagt hos dem i den periode.
Ville gerne være blevet som kunde, men min tålmodighed er brugt op, og jeg kan ikke acceptere at betale overpris for et ikke tidsvarende produkt.
Glæder mig til at få 1000mb/1000mb hos hiper + UltraHD fra viasat.

Derudover vil jeg sige at jeg modtog en pæn og sober behandling fra medarbejderen hos Yousee. Rigtig god kunde-service, bare trist at det blev den sidste interaktion.
Hej Jan
Hvorledes kan du få det?
Den besked jeg får, er at TDC / YouSee er eneste leverandører på fibernettet (Nordsjælland) (monopol/kartel) for "de" har en aftale om det.
Leverer viasat på fibernettet, via hiper?
Omdømme 1
Det bliver bredbånd via hiper, og viasat via parabol. Havde parabol inden jeg fik fiber, og nu må den op igen (desværre).
Når nu Yousee ikke vil levere en nutidig løsning må jeg 'tilbage' til parabol'en.
Nu får jeg giga hastighed på mit bredbånd, og sport(inkl. formel1 ) i UHD format via parabol.
Alt sammen muligt via fiber, men det vil yousee ikke - desværre.
Hej Jan
Ja, det er også den jeg "hænger" mig i, at skulle sætte den bandit op igen. nye kabler osv.
Alt dette er lavet om i vores hus...

Men youSee og TDC har i den grad sovet i timen, og ikke fulgt med de standarter som "alle" andre giver. og til billigere penge.
Jeg har heller ikke hørt fra deres kundeservice eller mangel på sammen det er nu 22 dage siden jeg skrev til dem.

Jeg skifter nok også... Men mener ikke det er lovligt, at TDC er eneste der må leverer TV via fibernettet, og overvejer derfor at lade EU og ombudsmanden kigge på det, hvorfor ? fordi jeg kan som borger i EU.

YouSee/TDC kan umuligt magt, til at drive den form for forretning. De holder jo kunderne som gidsler på deres hometrio-løsning. uden mulighed for at skifte, vælge fra eller til. Det kan bare ikke være lovligt
Omdømme 7
Badge +7
Fiber og DSL har ligget hos TDC. Jeg vil tro, at TDC har holdt fiberhastigheden på niveau med DSL. Nu hvor DSL og fiber er lagt over til Yousee, bør der ske noget med hastigheden på fiber, når man sammenligned med hastighedene på coax fra Yousee. Yousee er desværre ikke altid de første med det nye, og jeg tror de lige nu ser på hvor stor effekt Hiper, Gigabit (og på sigt også Kviknet) har på deres kundemasse på fiber og Coax. Yousee har reageret lidt prismæssigt på Hiper på coax, men ellers er der vist ikke sket meget fra Yousees side. Hipers tilbud på coax er ikke godt nok for os, så vi bliver hos Yousee.
Ja Det har jeg hørt på i i årevis.
Det er som sagt 10 år siden, jeg fik fiber, dengang 100mbt. så overtog TDC, så er det kun gået ned af bakke, undtaget deres priser de stiger hvert år, som nærmest er ublu i forhold til kvalitet.

Hipers fibernet, ligger på TDC iflg. deres hjemmeside.
faktum er, at YouSee holder kunder som gidsler, og derfor er jeg er ved at forberede en sag hos forbrugerombudsmanden.
Omdømme 1
Har idag fået svar fra YouSee kundeservice på min seneste henvendelse:
"Der er desværre heller ikke kommet en officiel udmelding endnu. Jeg kan dog bekræfte det du har fået at vide, og at ændringerne skulle komme lige inden marts.
Så jeg håber du har tålmodighed til at vente. Jeg vil gemme din mail, så du bliver kontaktet så snart vi ved hvordan det kommer til at blive."
Finder det useriøst at YouSee 1 måned før de åbenbart ændrer deres hastighed, ikke kan komme med en officiel melding omkring dette. Har ganske enkelt tabt tillid til YouSee, både omkring tidshorisont og niveau på fremtidig forbedring af hastigheden.
De fjerner pt. FM båndet på deres kabel-TV net for at gøre plads til 1GB på coax nettet, og når det er på plads, kan vi andre på fiber måske være heldig at få 100MB, eller hvis det er vildt så 300MB !
For fiber må åbenbart ikke være i nærheden af niveau med deres Coax løsning.

Jeg har nu opsagt mit abonnement, og bestilt Viasat via parabol og 1000mb hos Hiper.
Her ved jeg hvad jeg får, og det koster det samme !!
Jeg har også den helt store pakke med alt hvad de kan tilbyde med fiber.... men men, hvor er Yousee´s hjemmeside med fiber, hvorfor skal vi nøjes med denne latterlige lave hastighed på 50/10 mbit når alle andre har væsentlig højere hastighed...
Nu må Yousee få fingeren ud af a... for ellers siger jeg også mit abonnement op... gider ikke være totalt til grin hos Yousee
Jeg stopper også nu, jeg blev lovet en afklaring den 27 feb. men INTET er sket.

Jeg vælger hyper med 1000mbit - 1000mbit til sølle 299 pr måned. jeg vælger boxer alle kanaler til 499kr.
Samlet pris er så 798kr, mod YouSee's sølle 50/10mbit (reelt 40/7 mbit) fastnettelefon som jeg alligevel ikke bruger. som seneste regning viste 1.248,96 kr. ved ikke hvorfor den stiger hele tiden, og har opgivet alt omkring yousee...

Jeg ser op hvad jeg får og til hvilken pris.. og jeg sparer altså 450 kr pr. måned men har fået en laaaangt bedre forbindelse
1000 Mbps = 125 MB/s mod Yousee's jammerlige 5 MB/s.

Rigtig ærgerlig over at jeg har smidt ca 120 000kr. over de sidste 10 år til yousee/TDC
Omdømme 7
Badge +6
Yousee er vist også ved at miste terræn på deres internet løsninger.
Beboer foreningen her i mit område har været ude at indhente tilbud på højhastighed internet til lidt over 200 hustande og de har direkte kaldt Yousee's løsninger for at være ikke holdbare, så Yousee er derved blevet skubbet helt ud i kulden som potentiel leverandør af højhastigheds internet til alle de hustande.

Istedet har de så fokuseret på fiber løsninger fra andre, hvor en af dem også kan levere 1000 Mbit for 299kr om måneden og det med en etablerings pris på 0 kr, hvis man vælger fiber løsningen den dag det bliver udbygget i området.
Så der er noget som siger mig at de nok står i høj kurs som leverandør, når tiden kommer til at de begynder at etablere fiber i vores bolig område.

Om jeg skifter til det fiber der etableres? Bestemt ja, for pt. kan jeg af tekniske årsager i huset kun få kobber og det med kun omkring 17 Mbit/1.60 Mbit.
Jeg tror nok, de planlægger et lancere højere hastigheder på fiber, ligesom på coax. Det virker bare som om deres plan er blevet forsinket over flere omgange.
Tja jeg jo ventet i 2 år... Fyldt med dårlige undskyldninger hver uge, måned og år...

Yousee stinker...... That's it 😠
Omdømme 3
Tja jeg jo ventet i 2 år... Fyldt med dårlige undskyldninger hver uge, måned og år...

Yousee stinker...... That's it :@

De seneste timer har jeg skrevet flere forskellige indlæg her på forummet angående TDC's udrulning af GPON. Kort fortalt: Det vil understøtte 1000/560, udrulles i uge 18, kan fås hos gigabit.dk for 299 (yousee har endnu ikke udmeldt noget) og det er omkring tre måneder forsinket. Du kan læse mere om det på TDC Wholesale.
Yes Sebastian dream on... Never gonna happen..

Uge 18 er ny dato, hvorfor går man så ud med et produkt som stadig er under Hiper. Hiper tilbyder 1000/1000. Mbit til. 299 hvorfor skulle skulle jeg vælge anderledes.

Nej tak bliver aldrig yousee /tdc kunde igen.
Omdømme 3

Uge 18 er ny dato, hvorfor går man så ud med et produkt som stadig er under Hiper. Hiper tilbyder 1000/1000. Mbit til. 299 hvorfor skulle skulle jeg vælge anderledes.

Fordi GPON ikke kan understøtte 1000/1000, da 2,5 Gbps skal fordeles ud til 32 slutbrugere. Det kommer med stor sandsynlighed til at ske. :)
Det som er problemet med Hiper er at de, mig bekendt, ikke har tilladelse til at benytte sig af TDC's fiber, modsat Gigabit.dk og TDC selv.
De var lov.. Fra den 24 har jeg hiper på fiber.. Stabilt internet på stabile router, jeg kunne aldrig drømme om at dele min linje ned 32 andre slet ikke med "kun" 500mbit opload. Eller 1000 mbit download. Så er vi jo tilbage til udgangspunktet - nemlig at yousee / tdc ikke er tidssvarende i deres produkter.

2500mbit /32 =knapt 80mbit..

Hiper har forstået tiden.. Derfor er flugten stor
Omdømme 3
De var lov.. Fra den 24 har jeg hiper på fiber.. Stabilt internet på stabile router, jeg kunne aldrig drømme om at dele min linje ned 32 andre slet ikke med "kun" 500mbit opload. Eller 1000 mbit download. Så er vi jo tilbage til udgangspunktet - nemlig at yousee / tdc ikke er tidssvarende i deres produkter.

2500mbit /32 =knapt 80mbit..

Hiper har forstået tiden.. Derfor er flugten stor

Tror du misforstod hvad jeg skrev. Man kan få op til 1000/560 garanteret når GPON kommer ud for 299 kr/måned.
Men det med Hiper lyder spændende. Jeg skifter selv til Gigabit lige om snart, men vil utrolig gerne høre lidt om Hiper 🙂
Omdømme 7
Badge +6

Næsten samme tilbud der kom fra Kviknet til vores beboerforening, hvis de vinder udbudet om etablering af fiber i vores boligområde.
Prisen for de 1000/1000 har jeg blot opdaget senere er kun 249 kr om måneden.
Men vi kan kun vente og se hvem det bliver til med den generalforsamling de skal lave om det her fiber valg.
Omdømme 3

Næsten samme tilbud der kom fra Kviknet til vores beboerforening, hvis de vinder udbudet om etablering af fiber i vores boligområde.
Prisen for de 1000/1000 har jeg blot opdaget senere er kun 249 kr om måneden.
Men vi kan kun vente og se hvem det bliver til med den generalforsamling de skal lave om det her fiber valg.

Vildt nok. Troede det kostede hele 349 kroner for 1000/1000 hos kviknet, men de har vist fået reduceret det en del.
Omdømme 7
Badge +6
Vildt nok. Troede det kostede hele 349 kroner for 1000/1000 hos kviknet, men de har vist fået reduceret det en del.

Den lave pris de kom med til os hænger nok sammen med hvordan boligområdet ser ud.
Der er udelukkende tale om rækkehuse. Der hvor der skal foretages gravearbejde, hvor vores kobber telefon kabler ligger er i forhaverne, hvor der ikke er nogen former for forhindringer for at eks. en mini gravemaskine kan komme til, for at kunne grave en rende hele vejen langs med rækkehusene for at få fiberet ned i jorden.

Desuden er der også lagt fiber lige uden for boligområdet, noget at en eller anden entreprenør lagde ned i jorden for omkring et års tid siden, åbenbart for at forsyne det industrikvarter vi bor klos op og ned af med fiber forbindelser.
Så det kan tænkes at det er de kabler at de påtænker at hægte os på.

Så man kan tro at det ene med det andet, har ført til den lave pris vi kunne tilbydes.

Besvar