Open NAT | YouSee Community
Svar

Open NAT

Jeg er igang med at lave et bot-net af servere, og derfor skal jeg have en åben nat type. Jeg har en statisk IP, og alle de korrekte porte på routeren er åbne. Yousee kundeservice kan ikke hjælpe - som de siger "vi kan kun hjælpe med at lave wifi navn og kodeord om". Hvad gør jeg? Det virker til at det er inde ved Yousee problemet ligger, da jeg endda har kørt min Computer som DMZ host uden succes.
Da jeg havde fiber ved hiber fik jeg en statisk ip, og det hele kørte.
Jeg har en teori om at Yousee ikke har givet mig en statisk IP, men nærmere har givet mig noget lignende, men hvor de stadig uddeler flere IP'er pr kunde. Ellers kan jeg simpelthen ikke se hvad der blokerer for mit signal.
icon

Bedste svar af BrianHHansen 20 juni 2019, 19:47

Hej.
Jeg valgte Yousee fra som ISP (Har stadig fastnet) da de netop ikke kunne garantere at jeg kunne køre med kun min egen router, desuden var de over dobbelt så dyre, og jeg skulle have TV ved dem (ved stadigvæk ikke hvorfor jeg skulle have TV) og de kunne/ville ikke køre IPv6. Så nu kører jeg Hiper på 2. år og er rigtig godt tilfreds! Min router sidder direkte på deres Medieconverter (fiber til RJ45, men der kun en converter, ikke en router) Det er en Edgerouter 4, og bagved en Edgeswitch, og som Wifi har jeg Unifi UAP-AC-HD og kører med 800mbit på WiFi på min bærbar.. Desuden har jeg en Server stående og den kører udmærket. Og jeg har IPv6. Det var det jeg var ude på at kunne kunne køre professionelt udstyr, uden at skulle slås med Yousee's, i mine øjne, ubrugbare udstyr. Måske det er på tide at Yousee kommer ud af den digitale stenalder?

-Brian
Se original

22 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
YouSee kunder deler kun IP-adresser (CGN) på mobilt bredbånd.
YouSee kunder deler kun IP-adresser (CGN) på mobilt bredbånd.
Kan du forklare mig hvorfor det ellers ikke fungerer?
Yousee påstår at det er i router instillingerne, med yder som sagt kun service på wikinavn og kodeord.
Jeg prøver at fortælle dem at fejlen ligger ved dem. Da jeg har prøvet alt i min magt (og det er meget).
Lige så snart jeg er på hipers forbindelse på arbejde fungerer det fint. Det er samme router som Hiper bruger, sat til DMZ host, ligesom den herhjemme var (sat tilbage til stadard).
Jeg kan se mange har problemer med at sende mails igennem Outlook 365. Jeg mistænker at det er det samme problem jeg sidder overfor? Da det i begge tilfælde virker til at der er noget som blokerer mellem serveren og mig.
Omdømme 7
Badge +7
Outlook problemet er så vidt jeg husker kun kunder med routeren 3890, og det skulle være løst med en ny option i routeren. Hvilken router bruger du?
Det er 3890v3 jeg har.
Jeg har sat min PC til DMZ host. Vi er enige om at DMZ host lukker al trafik igennem til din computer, uden at blokere nogle porte osv. - dvs. var det et spørgsmål om at åbne porte, så ville dette være failsafe right?
Omdømme 7
Badge +7
Ja, DMZ svarer til at sætte den på ydersiden af router (alle porte åbne).
Så kan jeg simpelthen ikke se hvordan Yousee kan argumentere for at det ikke er på deres side problemet opstår. Samme computer kan oprette forbindelse på andre udbyders netværk.
Omdømme 7
Badge +7
YouSee bruger for meget tid på at fjerne funktioner i deres router. De skulle i stedet sikre software er stabil og virker korrekt. Hvilken version software er i din 3890?
FAST3890_TDC_50.10.19.T1

Så ifølge Kaspers guide til Outlook 365, burde jeg være "good to go".
Jeg kan simpelthen ikke regne ud hvordan jeg løser problemet, andet end at skifte udbyder. YouSee siger de ikke har noget ansvar i det. Men det vil jeg kunne bevise, hvis det ikke var en 18-årig gymnasieelev jeg snakkede med i telefonen (intet ondt om det som sådan) - som intet ved om computere eller netværk.
Jeg kan ikke engang få lov til at snakke med en teknikker. Ej heller få lov til at snakke med som jeg kan gøre opmærksom på problemet. Det er en mur jeg møder. De er ikke det mindste interesserede i at løse mit problem, når det ikke har med Wifinavn eller kode at gøre :S
Det sjove er at grunden til at jeg har YouSee er fordi min kæreste arbejder i data analyse derinde med fokus på kundefeedback. Og som hun siger, så kan hun på ingen måde lave sit arbejde når kundeservice ikke servicerer og produktet ikke fungerer.
Omdømme 7
Badge +7
Du har den seneste software. Har du overvejet 3890 i bridge mode og egen router?
Jeg er ret sikker på at det ingen forskel vil gøre, da DMZ jo netop er en form for "bridge" bare til computeren i stedet for en router. Jeg kører udelukkende kabel. Kat-7.
Derudover er det super surt at skulle ud og investere yderligere penge, for en forbindelse som bare burde virke.
Jeg betaler allerede 499 for en 1000 mbit forbindelse og derudover 50 kr for statisk ip. Havde de været de billigste på markedet havde jeg kunne acceptere lidt ekstra udgifter. Men som de absolut dyreste tilgængelige burde det altså bare spille.
Omdømme 6
Badge +4
Hej.
Jeg valgte Yousee fra som ISP (Har stadig fastnet) da de netop ikke kunne garantere at jeg kunne køre med kun min egen router, desuden var de over dobbelt så dyre, og jeg skulle have TV ved dem (ved stadigvæk ikke hvorfor jeg skulle have TV) og de kunne/ville ikke køre IPv6. Så nu kører jeg Hiper på 2. år og er rigtig godt tilfreds! Min router sidder direkte på deres Medieconverter (fiber til RJ45, men der kun en converter, ikke en router) Det er en Edgerouter 4, og bagved en Edgeswitch, og som Wifi har jeg Unifi UAP-AC-HD og kører med 800mbit på WiFi på min bærbar.. Desuden har jeg en Server stående og den kører udmærket. Og jeg har IPv6. Det var det jeg var ude på at kunne kunne køre professionelt udstyr, uden at skulle slås med Yousee's, i mine øjne, ubrugbare udstyr. Måske det er på tide at Yousee kommer ud af den digitale stenalder?

-Brian
Jeg vil gerne give dig likes, men hvad får du ud af at sidde og yde support på YouSee's produkter som de ikke engang selv kan yde support på`? (:
Omdømme 7
Badge +7
Det er lige netop en af de ting at dette brugerforum er til for, det er bl.a at hjælpe med hvad der ligger uden for hvad You See kan/vil hjælpe med.
Hej Brian (: Tak for dit svar.
Ja det virker som om at YouSee's definition af at man får internet, betyder at du kan bruge en browser, og ikke andet. Selvom internettet netop var opfundet til kommunikation mellem to computere/servere, og ikke browsers.
Så jeg synes at kunne kommunikere med min server igennem deres 500 kr dyre forbindelse burde være minimum. Jeg har ikke engang brokket mig over ikke at få de 1000 mbit jeg betaler for.
Og jeg kan bekræfte at de stadig ikke kører IPv6. Jeg har kun IPv4.
Jeg er så uheldig at jeg ikke kan få fiber her, ellers havde YouSee ikke engang været en mulighed.
Jeg havde hiper før, men der var så mange problemer på linjen. Dem skulle de sende videre til YouSee da det var deres bokse og kabler de brugte. YouSee havde ingen interesse i at løse problemet. Så jeg var nødt til at skifte til dem. De har dog løst dét problem nu (nu har jeg ikke konstante udfald på en halv time)

Det er super ærgerligt at de ikke kan yde mere support end at henvise mig til deres forum, vor der er konsensus om at at YouSee ikke er produktet jeg skal have (:
Det er lige netop en af de ting at dette brugerforum er til for, det er bl.a at hjælpe med hvad der ligger uden for hvad You See kan/vil hjælpe med.

Det er ansvars fralæggelse. Det her handler ikke om at de ikke kan/vil yde support. Mit produkt virker ikke. Derfor skal de sgu gøre det. Det her handler ikke om at åbne porte eller lign. Det er en fejl inde ved dem.
Jeg har lige snakket med nummer 4 supporter for i dag, og hun kunne oplyse mig om at deres status sagde "støj på linjen" og de sender en teknikker ud på mandag. ENDELIG anderkender de at det er deres fejl. Jeg skulle bare igennem 4 forskellige mennesker først.
Det er indifferens overfor kunderne som er problemet her, hvis den første var interesseret i at hjælpe, havde han de samme oplysninger til rådighed som hende nr. 4 der rent faktisk hjalp.
Omdømme 7
Badge +7
Det letter deres support ved at holde sig til det mest basale vil jeg mene, flertallet har næppe de store behov for andet end forbindelse til TV boksen, Mail, Browsing og Streaming.
Omdømme 7
Badge +7

Det er ansvars fralæggelse. Det her handler ikke om at de ikke kan/vil yde support. Mit produkt virker ikke. Derfor skal de sgu gøre det. Det her handler ikke om at åbne porte eller lign. Det er en fejl inde ved dem.
Jeg har lige snakket med nummer 4 supporter for i dag, og hun kunne oplyse mig om at deres status sagde "støj på linjen" og de sender en teknikker ud på mandag. ENDELIG anderkender de at det er deres fejl. Jeg skulle bare igennem 4 forskellige mennesker først.
Det er indifferens overfor kunderne som er problemet her, hvis den første var interesseret i at hjælpe, havde han de samme oplysninger til rådighed som hende nr. 4 der rent faktisk hjalp.

Har også fået at vide at er problem jeg havde skyldes at der var støj på linjen, men da vores forenings teknikker (DKTV) kom skyldes problemet ikke støj, men væg dåsen som skulle udskiftes,da den ikke var god nok til Docis 3.1, så et helt andet problem end support sagde det var.
Dåsen skiftet, problemet løst.
Du har støj på linjen... Dvs. du har pakketab?
Du har støj på linjen... Dvs. du har pakketab?

Jeg skal ikke kunne sige det. Kan pakketab resultere i at NAT-typen bliver set som moderat?

"Når" jeg oplever pakketab plejer jeg godt at kunne få forbindelse til mine servere uanset. Det kan man ofte se når man pinger dem.

Inde ved kundeservice sagde hun bare at hun kunne se under status at der er "støj på linjen".
Hvad det betyder i praksis er jeg ikke sikker på, og det kunne hun af gode grunde heller ikke fortælle mig (:
Det er det, jeg tænker... At denne støj ikke direkte relaterer sig til det, du prøver at opnå, men så får du da efterset linjen. 🙂

Besvar